اقتصادی

صحن مجمع درباره واردات خودرو مصوبه ای نداشته است

رئیس شورای تمرکززدایی بر اهمیت و تأثیر شورای ملی بر مسائل حساس و اساسی کشور، تبیین وظایف و مسئولیت های ارکان مختلف پارلمان تاکید کرد.

به گزارش ترند روز، آیت‌الله آملی لاریجانی به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط شورای تبعیض، آیت‌الله آملی لاریجانی در کنار نشست جمعی از مسئولان و اعضای قوه مجریه، قانون‌گذاران و قضات در جمع اعضای دبیرکل مجمع تشخیص مصلحت نظام. مجلس در تسلیت درگذشت یک روحانی که روز سه شنبه هدف حمله جنایتکارانه به حرم رضوی قرار گرفت و برای دو روحانی مجروح دیگر شفای عاجل آرزو کرد، گفت: واقعاً محکوم است و ما تماس می گیریم. مسؤولان هر دسته در برخورد با عوامل آشکار و پنهان داخل و خارج این جرم به منظور پیشگیری از این گونه موارد به نحوی عادلانه و معتبر.

رئیس شورای تشخیص مصلحت نظام از محدودیت‌های دو ساله کرونا برای برگزاری جلسات و تاثیر این محدودیت‌ها بر قوه مجریه کشور در دستگاه‌های مختلف می‌گوید، افزود: اختلالاتی در کار شورا ایجاد شده است، اما خوشبختانه ما مشتاقانه منتظر سال جدید هستیم، با کاهش بیماری در جهان و اینجا، کشورها، کار را تسریع کرده و برخی از دستورالعمل های مورد نیاز در کنفرانس را با سرعت بیشتری بررسی خواهند کرد.


آملی لاریجانی با بیان برخی از تغییرات در ساختار دبیرخانه با موافقت رهبر معظم انقلاب، اظهار امیدواری کرد با پشتکار، تدبیر، مهارت و مدیریت تمامی مدیران و کارکنان دبیرخانه به ویژه دبیر ستاد عالی سازمان ملل متحد و دبیرخانه شورای عالی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گیرد. سلامتی. شورای دکتر. ذوالقدر امسال وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود.


رئیس شورای جوایز صداقت در پاسخ به لزوم فعالیت بیشتر کمیته‌های شورا از طریق کمیته‌های دبیرخانه‌ای تاکید کرد و گفت: هیچ نهادی وجود ندارد که به سلاح‌های قدرتمند نیاز داشته باشد و کمیسیون قطعاً باید از یک شاخه متخصص بهره‌مند شود. از آنجایی که در هیچ کجای دنیا همه درگیر همه امور نیستند، باید به مجلس کمک کنیم تا امسال در تقویت بدنه کارشناسی کمیسیون‌های مجلس و فعال‌تر شدن این کمیسیون‌ها فعال‌تر و مؤثرتر شود. از طریق کمیته های دبیرخانه


آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه در بررسی مصوبات باید دقت بیشتری صورت گیرد، تاکید کرد: اگرچه همه مصوبات کمیته در کنوانسیون تصویب نمی شود، اما باید اصلاحات لازم با دقت انجام شود تا از این رو کار تخصصی کمیته و دبیر مهم باشد. . .خیلی هستن


رئیس شورای بررسی مزایا از زحمات دبیر و اعضای شورای تبعیض قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با تأثیرگذاری تشکیلات جدید، اقدامات جدیدی در سطح مجلس رخ دهد.


آملی لاریجانی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص تاکیدات استاد معظم رهبری بر جهاد، بر لزوم توجه به این تاکیدات بر همه ارکان نظام از جمله مجمع تاکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات شناخت کافی از وظایف وجود ندارد. و وظایف شورای ملی و بویژه هیأت عالی نظارت وجود ندارد.
رئیس شورای تمرکززدایی افزود: ممکن است فردی در تصمیم گیری از اساس اشتباه کند، اما عجیب است که اصل ساختار یک نهاد زیر سوال می رود.

آملی لاریجانی تاکید کرد: در حال حاضر نحوه عملکرد هیات نظارت روشن است و تصمیم این هیات در مورد مخالفت با تصمیم نماینده مجلس در مورد سیاست کلی نظام به شورای امنا ارائه می شود. دادگاه عالی. رهبر (مدظله العالی) وی با گلایه از برخی اظهارات مبنی بر مصوبه هیات عالی نظارت یادآور شد: در این موضوع واردات خودرو جنجال آفرینی کرده و آن را بهانه ای برای هجمه کلی به مجلس قرار داده است. ابتدا مجلس شورای ملی در مورد این تصمیم اظهار نظر نکرد و متأسفانه عده ای ناآگاه و ناآگاه مجلس نمایندگان و هیئت نظارت را یکی می دانند.

وی ادامه داد: ثانیاً هیئت نظارت با بررسی کارشناسان مختلف، برخی مفاد آیین نامه واردات خودرو را مغایر با سیاست های کلی این سامانه دانست. با اکثریت آرا تصویب شده است.» ممکن است برخی به این موضوع اعتراض کنند، اما نباید به این موضوع تخریب و افترا به هیئت عالی باز شود. امید است به صورت شفاف و دقیق برای مردم توضیح داده شود.


آملی لاریجانی با یادآوری نقش موثر و حساس شورای امنیت در مسائل کلان و اساسی کشور گفت: بر اساس قانون اساسی وظایف مشخص و روشنی بر عهده مجلس شورای ملی گذاشته شده است و مجلس شورای ملی است. مجمع همیشه برای انجام وظایف خود تلاش می کند. دادن تصمیم نهایی است.


رئیس شورای تبعیض ضمن قدردانی از زحمات جناب آقای دکتر. محسن رضایی در تدوین لایحه ساختار دبیری مجلس شورای ملی ابراز امیدواری کرد با تلاش ها و اقدامات انجام شده توسط دکتر ذوالقدر و همکارانش در مجلس شورای ملی بیشتر خواهند فهمید. و پیشرفت خوبی در مجلس داشت.


آملی لاریجانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان بر بهره مندی هر چه بیشتر از برکات این ماه تاکید کرد و گفت: این ماه فرصت ویژه ای برای انسان است و ماه رمضان بیشتر است. مخصوص انسانها.این شرایط “امیدواریم هرجا هستیم برای خود وقت بگذاریم و به احوالات خود بنگریم و برای رفاه معنوی و رهایی از اسارت دنیا تلاش کنیم و نهایت استفاده را ببریم. امروز


رئیس شورای شایستگی با بیان اینکه روزها سریعتر از آنچه ما فکر می کنیم می گذرند و باید به فکر راه ابدی باشیم، تصریح کرد: وقتی انسان می میرد، علاوه بر حقیقت با حقیقتی ناگهانی مواجه می شود. بدن او که خود و بدن اوست.عمر. آن را نادیده گرفتیم، و مشکل ندانستن خود این است که ما نمی‌دانیم در نتیجه نیازهای واقعی‌مان چیست، بنابراین این موقعیت‌ها باید بیشتر روی آن دانش تمرکز کنند.


آملی لاریجانی با بیان روایات مربوط به نیاز به حساب نفس، ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای حساب و کتاب دانست و ابراز امیدواری کرد که کارها را طوری انجام ندهیم که آخر ماه را از دست ندهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا