علمی و پزشکی

سوت زنی| پیشقدم شدن بیمارستان‌ و مطب‌های خصوصی در افزایش غیر قانونی تعرفه‌های پزشکی!

به گزارش شفاف، در حال حاضر تمرکز اصلی این اداره بر افزایش هزینه های پزشکی و افزایش تعداد ویزیت پزشک در بخش های خصوصی و دولتی است و سلامت و خانواده های پرجمعیت پزشکان طبق معمول خواهان افزایش چشمگیر این هزینه ها هستند. .

از سوی دیگر در مقابل افزایش هزینه های زندگی در جامعه و فشار شدید مردم بر تامین زندگی روزمره، مردم تصور می کنند که افزایش قیمت ها نباید زیاد باشد و به این ترتیب ضرر می کند. پشت

اما علیرغم تمامی اظهارنظرهای مسئولان، کارشناسان، جامعه پزشکی و شاخه های مختلف جامعه، هنوز اعلام نشده است که نرخ کرایه جدید امسال به صورت رسمی اعلام شده است.

در چنین شرایطی، سازمان نظام پزشکی و برخی از پزشکان با اشاره به افزایش 60 درصدی هزینه های درمانی در سال جاری، افزایش 48 درصدی هزینه های زندگی در جامعه را در اسفندماه سال گذشته عنوان می کنند.

در همین راستا، اعلام تعرفه های پزشکی توسط انجمن نظام های پزشکی در سال جاری نیز واکنش های بسیاری را برانگیخته است. هزینه هایی که هنوز پرداخت نشده و باید به شورای عالی بیمه ارائه و رسما به پزشکان و درمانگاه های کشور ابلاغ شود.

با توجه به این توضیحات در عمل شاهد پیشرفت برخی بیمارستان ها و کلینیک ها در افزایش هزینه های درمان هستیم.

به عنوان مثال 10 روز پیش بیماری که در یکی از بیمارستان های خصوصی پایتخت تحت مداوا بود، پس از مراجعه به پزشک ارتوپد، با ارز 67 و 700 تومانی به ویزیت مراجعه کرد و روند درمان را پیگیری کرد.

اما 10 روز بعد وقتی این بیمار برای ویزیت دوم به همان بیمارستان رفت، با درخواست منشی مبنی بر پرداخت 104 هزار و 700 اشک مواجه شد!

این شهروند با بیان اینکه در حالی که من به این افزایش بیش از 37 هزار نفری فقط در 10 روز اعتراض کردم و مهمتر از آن اینکه قیمت امسال هنوز تصویب و اعلام نشده است، به او مسخره کردم که برو! برو!» ; نفر بعدی »منشی را ملاقات کردم.

عنصر دوم شهروند دیگری گفت که این هفته برای ویزیت پای پدرم به مطب ارتوپد رفتم. این پزشک 200 هزار تومان برای ویزیت بیماران از جمله پدرم دریافت می کرد.

تعرفه جدید هنوز تصویب نشده است

سعید کریمی معاون وزیر بهداشت وی در مورد وضعیت هزینه های درمانی در سال 1401 گفت: شورای عالی بیمه امسال ارقام مربوط به هزینه های درمانی را تصویب کرده بود اما چون اعلام نشده بود، ارقام مربوطه را می گویم.

معاون وزیر بهداشت افزود: از سوی دیگر مصوبه آنها قبلاً برای تکمیل به کمیته برنامه و بودجه ارسال و به شورای دولتی ارسال شده است. همانطور که به ما وعده داده شده بود، این هفته یا هفته آینده در مورد کرایه در هیئت دولت بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

وی گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت در مورد کرایه ها نیز یکسان نیست. البته ترکیب شورای عالی بیمه شامل نمایندگانی از وزارت بهداشت، انجمن نظام پزشکی، دبیر شورای عالی بیمه، نمایندگان بیمه و… است و متشکل از نمایندگان است.بحث افزایش هزینه سفر. در حال حاضر تعداد افزایش کرایه ها به طور مشخص مشخص نیست و نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

کریمی معتقد است این اعداد نزدیک به 28.5 و 30 درصد افزایش دارند که البته پایان کار نیست و باید منتظر تصمیم هیئت دولت باشیم. البته باید توجه داشت که با توجه به افزایش دستمزدها، بار بیمارستان ها رو به افزایش است. در نتیجه بین 28.5 تا 30 درصد پیشنهادات برای افزایش کرایه ها که البته همانطور که گفتم هنوز نهایی نشده و تصویب نشده است و شورای دولت تصمیم نهایی است.

* تعرفه 1401 هنوز اعلام نشده است

از سوی دیگر محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران وی در خصوص اظهارات متناقض درباره افزایش هزینه‌های پزشکی، توضیح داد: تعرفه 1401 هنوز ابلاغ نشده است و به دولت و نظام پزشکی اعتبار می‌دهد تا بار هزینه‌ها و پرداخت‌های مردمی بیشتر نشود. امیدواریم نتایج هفته آینده مشخص شود.”

در هر صورت، در حالی که جامعه از پزشکان قدردانی و قدردانی می کند، پزشکان نیاز دارند و از آنها انتظار می رود که قانون را رعایت کنند و از تخلفات قانونی جلوگیری کنند و از مسئولان بهداشت عمومی به ویژه وزارت بهداشت انتظار افزایش درمان دارند. نرخ ادارات مختلف در جامعه تعیین و میزان مناسب تعیین شود و ثانیاً قبل از اطلاع رسمی به نهاد مسئول در معرض این گونه تخلفات و پیش دریافت هزینه های درمانی قرار نگیرند.

در خاتمه به اطلاع مخاطبان این خبرگزاری و مراجع بهداشتی می رساند که اسامی و مشخصات بیمارستان ها و متخصصان ذکر شده در این گزارش توسط خبرگزاری آنلاین ترند روز محفوظ است و در صورت لزوم در اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آنلاین ترند روز

دکمه بازگشت به بالا