اقتصادی

رکوردشکنی جدید قیمت فلزات صنعتی

قیمت نیکل و پالادیوم در معاملات روز دوشنبه در بحبوحه ترس از اینکه تحریم های غرب مانع عرضه روسیه شود، به شدت افزایش یافت.

به گزارش ترند روز، نیکل در یکی از شدیدترین نوسانات قیمتی که در بازار فلز لندن مشاهده شد، حداقل 40 درصد افزایش یافته است. این فلز که در باتری های آهن و لیتیوم یون استفاده می شود، از بیش از 10000 دلار به بیش از 40000 دلار در هر تن رسیده است که بالاترین قیمت در 15 سال گذشته و بیشترین افزایش روزانه دلار است. عمدتاً 35 دلار. امسال امسال است. از سال. توافق.

پالادیوم نیز به دلیل افزایش ریسک در صادرات روسیه به شدت افزایش یافته است. پالادیوم برای تحویل سریع به ترتیب به 3442 دلار و 47 سنت افزایش یافت و رکوردهای قبلی در ماه می را شکست. این فلز در ساعت 12:09 بعد از ظهر در لندن با 10.3 درصد معامله به 3322.14 دلار رسید. قیمت پالادیوم مصرفی در صنعت خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶ درصد افزایش داشته است. تولید روسیه 40 درصد از تولید معدنی پالادیوم جهان را تشکیل می دهد و بسته شدن فضای اروپا به روی هواپیماهای روسی، صادرات پالادیوم نیکل MMC Norilsk نیکل را دشوار می کند.

قیمت نیکل هفته گذشته 19 درصد افزایش یافت زیرا بنادر بزرگ کشور روابط بانکی خود را با تامین کنندگان و مالکان کشتی روسی قطع کردند. اکنون که ایالات متحده در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه است، خرده فروشان در این فکر هستند که آیا مصرف کنندگان صنعتی دیگر سوخت های روسیه را حتی بدون این ممنوعیت خریداری نخواهند کرد.

به گزارش بلومبرگ، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدانش در پی حمله روسیه به اوکراین در حال بررسی تحریم های مشترک هستند. دولت بایدن ممکن است به تنهایی کار کند. این خبر قیمت سوخت را افزایش داده است و قیمت های بالاتر انرژی به معنای هزینه های بیشتر برای تولیدکنندگان از جمله کارخانه های ذوب است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا