برترین های ترند روزبین الملل

روند اخذ ویزای کار کانادا: یک راهنمای گام به گام

شرایط ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا به افرادی که می‌خواهند به عنوان کارمند یا متخصص در کانادا کار کنند، اجازه ورود و کار در این کشور را می‌دهد. شرایط و مراحل متفاوتی برای درخواست ویزای کاری کانادا وجود دارد. مهارت‌های زبانی برای ارتباط مؤثر با جامعه مقصد از جمله مهارت های مورد نیاز برای مهاجرت است . در ادامه به برخی از شرایط عمومی ویزای کاری کانادا اشاره می‌کنم، اما لازم به ذکر است که این شرایط ممکن است در طول زمان تغییر کنند و شما باید به سایت رسمی سفارت کانادا یا مرکز مهاجرتی کانادایی مراجعه کنید تا اطلاعات به‌روز را دریافت کنید.

ویزای کاری کانادا به افرادی که می‌خواهند به کانادا برای کار به مدت معینی برود اعطا می‌شود. شرایط و مراحل مختلفی برای اخذ ویزای کاری کانادا وجود دارد و این شرایط ممکن است بسته به نوع و مدت زمان کاری متغیر باشند. لطفاً توجه داشته باشید که مقررات مرتبط با هزینه‌های ویزای کانادا با گذر زمان تغییر کرده و ممکن است بر اساس تغییرات اخیر متغیر باشند. بنابراین، همیشه به وب‌سایت رسمی مهاجرتی کانادا (IRCC) مراجعه کنید و اطلاعات به‌روز را بررسی کنید. همچنین، ممکن است از وکیل یا مشاور مهاجرتی معتبر کمک بگیرید تا در مورد هزینه‌ها و فرآیند درخواست بهتر راهنمایی شوید.

دریافت مجوز کار نا محدود در کانادا به عنوان یک مهاجر دائمی (Permanent Resident) ممکن است هزینه‌های مختلفی داشته باشد. این هزینه‌ها بستگی به نوع برنامه مهاجرتی و موقعیت شغلی شما دارند. یکی از راه‌های شائول برای دریافت مجوز کار نا محدود در کانادا عبور از برنامه‌های مهاجرتی معتبر می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد. وضعیت کاری متغیر است و باید به دقت شغل ها را بررسی کنید. همچنین، مهاجران باید توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی را نیز داشته باشند، زیرا زبانهای رسمی کانادا هستند. برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر در مورد وضعیت کار در کانادا و گام‌های مهاجرت بهتر است به وب‌سایت رسمی دولت کانادا (IRCC – Immigration, Refugees and Citizenship Canada) مراجعه کنید یا با یک مشاور مهاجرت معتبر تماس بگیرید.

وضعیت کار در کانادا به طور کلی متغیر است و ممکن است بسته به شهر و استان مختلف کانادا تفاوت‌هایی داشته باشد. اما در کل، کانادا یکی از کشورهایی است که به عنوان یک مقصد محبوب برویزای کاری کانادا برای ایرانیان اخذ ویزای کاری کانادا مستلزم ارائه حداقل مدارکی از جمله 3 سال سابقه کار مرتبط و قابل استناد، آیلتس 6.5 یا بالاتر، کسب حداقل 67 امتیاز در مرحله اول اکسپرس اینتری است. اقدام از طریق اسکیل ورکر کانادا یکی از بهترین و ارزان ترین راه ها بدون هیچ هزینه اضافی است که با توجه به شرایط فرد از جمله سن، سطح مدرک زبان، تحصیلات و سابقه کاری در نظر گرفته می شود و می تواند همسر و فرزدان زیر 22 سال را نیز شامل شود.

هرچه متقاضی امتیاز بیشتری را در اکسپرس اینتری کسب کند شانل بالاتری برای دریافت ویزا و دعوتنامه خواهد داشت. همچنین بهتر است متقاضی دریافت ویزا کاری کانادا با سن کمتر از 40 سال اقدام نماید. هزینه ویزای کاری کانادا حدود 500 دلار کانادا بوده که متناسب با درخواست کار گروهی یا تکی میتواند تغییر کند. در صورت اخذ جاب آفر از کانادا شما می توانید چیزی حدود 3 الی 4 هزار دلار در ماه حقوق داشته باشید، همسرتان اجازه کار خواهد داشت و تحصیل فرزندانتان نیز رایگان خواهد بود. موسسه ملک پور، هم در زمینه اقدام برای برنامه اسکیل ورکر کانادا و هم در زمینه دریافت پیشنهاد کار از کانادا خدمات ویژه ای ارائه می دهد و شما می توانید با یک تماس ساده شرایط خود را به صورت رایگان بسنجید.

مراحل اخذ ویزای کاری کانادا

کانادا با کمبود نیروی کار ماهر مواجه می باشد. از این رو سیستم های اخذ ویزای کار کانادا برای این تهیه و تعبیه شده است تا بتوانند نیرو های حرفه ای و متخصص در تمامی دنیا را به کشور خود جذب کنند. امتیاز بندی مهاجرت به کانادا از طریق کار در برنامه اسکیل ورکر، یکی از راه های اعطای اقامت کاری و دریافت ویزای کاری کشور کانادا می باشد. همچنین می توانید از خدمات مشاور رسمی مهاجرت به کانادا بهره مند شوید. ای مهاجرت و کاری برای افراد از سراسر جهان شناخته می‌شود.

در این سیستم که دارای دو مرحله می باشد، انتخاب افراد بر اساس امتیاز بندی می باشد. به این ترتیب که بر اساس شرایط فرد، امتیاز ایشان محاسبه می شود و به طور دقیق تخمین زده خواهد شد که آیا واجد شرایط برای این سیستم می باشند یا خیر. در صورتی که فرد بتواند امتیاز کافی کسب کند، بلافاصله اقامت دائم کانادا را خواهد گرفت. اخذ ویزای کار برای کانادا به افراد اجازه اقامت موقت یا دائم در این کشور را می دهد. با ویزای کاری کانادا در سال 2024، افراد می توانند از اقامت موقت و دسترسی به امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند. میانگین درآمد در کانادا در سال 2024 بین 54600 تا 105000 دلار پیش بینی می شود که تحت تأثیر عواملی مانند نوع شغل، تجربه و مهارت های کارکنان قرار دارد.

متقاضیان ویزای کار کانادا باید شرایط مشاغل ذکر شده در لیست مشاغل حرفه ای نفتا و سایر شرایط را داشته باشند. برای اخذ ویزای کاری کانادا، افراد باید امتیاز کافی را بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری و مهارت زبان برای مهاجرت به کانادا کسب کنند. افراد واجد شرایط که شرایط لازم برای Work in Canada را دارند می توانند از طریق برنامه های مهاجرت کاری کانادا برای افزایش شانس خود برای دریافت ویزا و اقامت اقدام کنند. راه دیگر برای اخذ اقامت کاری کانادا، یافتن شغل و گرفتن پیشنهاد کار از کارفرمایی کانادایی است.

به این ترتیب متقاضی اقامت کاری دریافت می کند و با توجه به تجربه کار کانادایی که کسب می نماید می تواند از طریق برنامه اکسپرس اینتری، اقامت دائم این کشور را نیز کسب نماید. هزینه ویزای کار کانادا نسبت به روش های دیگری همچون تحصیل و سرمایه گذاری کمتر است، به همین دلیل متقاضیان بیشتری نیز دارد. با در نظر گرفتن قوانین جدید دولت کانادا، ایرانیان دارای ویزای توریستی این کشور، در صورت دارا بودن شرایط لازم، قادر به تبدیل ویزای خود به ویزاهای کاری و یا تحصیلی می باشند. در این حالت متقاضیانی که درخواست تبدیل ویزای خود به ویزای کاری را ثبت نموده اند، در صورت موافقت با درخواست آن ها، اقامت 3 ساله کانادا را اخذ خواهند نمود. این قانون تا فوریه 2024 پا برجا می باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا