اجتماعی

رفع مشکلات پیش روی یک شرکت تولید قطعات فلزی شبکه برق – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، یک شرکت تولید قطعات فلزی شبکه برق در سال ۱۳۸۴ با هدف تولید لوازم مورد نیاز شبکه برق تأسیس شده و دارای خط تولید در بخش‌های مختلف شامل تولید قطعات فلزی شبکه برق، اتصالات کابل خود نگهدار و آبکاری قلع و مس است.

شرکت مذکور در اکثر مناقصات به صورت گسترده فعالیت داشته و با توجه به برخورداری از خطوط تولید مناسب، ظرفیت تأمین اجناس برای اکثر شرکت‌های توزیع برق کشور را داراست.

سال گذشته مدیر این شرکت با مراجعه به دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی گفت: بر اساس نامه مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توانیر به مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور اعلام شده که فقط از شرکت‌هایی که لیست آن‌ها توسط وزارت نیرو، توانیر و مراجع تخصصی منتشر شده جهت حضور در مناقصات دعوت کنند. به همین دلیل حضور مناقصه‌گرانی که به عنوان نماینده فروش کالای شرکت‌هایی که در لیست توانیر قرار دارند، ولی نامشان در لیست نیست، برخلاف مقرره فوق است و عدم رعایت آن به عنوان نقض قوانین و مقررات تلقی می‌شود که به دلیل محدودیت ایجاد شده برای حضور در مناقصات، این شرکت در معرض تعطیلی قرار گرفته است.

با طرح این موضوع در سازمان بازرسی کل کشور و پیگیری‌های متعدد دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری از طریق اداره کل بازرسی امور نیرو و ارتباطات، محدودیت ایجاد شده برای شرکت مذکور و سایر شرکت‌های مشابه برطرف و شرکت از خطر تعطیلی نجات یابد.

مدیرعامل این شرکت تولید قطعات فلزی شبکه برق نیز ضمن تقدیر و تشکر از سازمان اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان بازرسی مشکلات این شرکت حل شد.

رضا بابایی با اشاره به ورود سازمان بازرسی به این موضوع گفت: شرکت توانیر با ابلاغ بخشنامه‌ای شرایطی را ایجاد کرده بود که بسیاری از شرکت‌ها از جمله این شرکت اجازه حضور در مناقصات را نداشتند که این اقدام بسیاری از شرکت‌ها را در آستانه تعطیلی قرار داده بود.

وی ادامه داد: پس از طرح این موضوع با سازمان بازرسی کل کشور و پیگیری‌های این مجموعه در نهایت این بخشنامه ابطال و شرایط حضور تمامی شرکت‌ها در مناقصات فراهم شد.

مدیر عامل شرکت تولید قطعات فلزی شبکه برق گفت: سازمان بازرسی کل کشور کمک بسیار زیادی به ما کرد و به طور حتم اگر هم‌اکنون شرکت فعال است به دلیل حمایت‌های این سازمان است.

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا