رفع فیلترینگ را با جدیت دنبال می کنیم

ستار هاشمی:

رفع فیلترینگ را با جدیت دنبال می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ادامه روند فیلترینگ به مصلحت نیست و چالش های جدیدی برای کشور ایجاد کرده است ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری آنا ستار هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کیفیت شبکه و دسترسی ها در کسب و کار های دیجیتال برای ما اهمیت دارد. اعتراض های زیادی در این زمینه وجود دارد و ما برای حل این مشکلات به جد عمل می کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برنامه ها وجود دارد و بر آن تاکید داریم. در تکالیف برنامه هفتم هم بر این مسئله تاکید شده است و هیچ راهی جز این نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت پیام رسان های داخلی گفت: تعداد کاربران قابل توجه و چند ده میلیون است بنابراین تقویت خدمت رسانی از طریق پیام رسان های داخلی را دنبال می کنیم.

هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت توسعه خطوط فیبر نوری گفت: توسعه خطوط فیبر نوری را به جد دنبال می کنیم. با بررسی میدانی که از توسعه های چند ماه اخیر داشتیم مشخص شد که این توسعه ها شتاب زده و فاقد کیفیت لازم است و در این بخش بازنگری خواهیم کرد. در تلاشیم مردم بتوانند با کیفیت مناسب از منازل شان به شبکه متصل شوند.

وی در خصوص پرتاب ماهواره گفت: در صنعت فضایی بر استفاده از بخش خصوصی اصرار داریم. از ظرفیت نخبگان کشور حداکثر استفاده را خواهیم کرد. با توجه به محدودیت جذب پرداخت و نگهداشت در دولت عزم مان استفاده جدی از بخش خصوصی و نخبگان این بخش است. ان شاءالله صنعت فضایی کشور با مشارکت بخش خصوصی رشد بهتری خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در بخش پرتاب ماهواره نیز از ظرفیت های داخلی انتقال دانش و فناوری و پرتاب با همکاری سایر کشور ها را دنبال می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص فیلترینگ گفت: همانطور که روز گذشته رئیس جمهور اشاره کردند کارشناسی در لایحه فنی در وزارتخانه با دقت نظر ویژه ای انجام شد و گزارش آن به سران ارائه شد. نگاه ها بر اساس وضعیت های فنی بود. وضعیت موجود به صلاح نیست و دولت با جدیت موضوع رفع فیلترینگ را دنبال می کند. طبیعتا باید به سمتی برویم که ارتقا وضعیت موجود داشته باشیم جمع بندی هم این بوده که ادامه وضعیت موجود به مصلحت نیست و باید به سمتی برویم که بازگشایی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ادامه روند فیلترینگ به مصلحت نیست و چالش های جدیدی برای کشور ایجاد کرده است ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم چرا که از طرفی وعده رئیس جمهور و دولت بوده است و از طرفی موضع رسمی دولت به حساب می آید.

دکمه بازگشت به بالا