اقتصادی

در راستای شعار سال، خانه‌های باکیفیت و ارزان می‌سازیم

معاون وزیر راه و شهرسازی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید؛ بر اساس دانش، ایجاد شغل کنید «ببخشید؛ در مقابل با برخی از آنها قبلاً ملاقات داشته ایم و یکی از اولویت های وزارت راه و توسعه شهرستان در سال جدید اکنون ارتقای فناوری ساخت و ساز است. .

محمود محمودزاده در گفت وگو با ترند روز، اظهار کرد: در حوزه مسکن اقدامات عمده ای برای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید؛ بر اساس دانش، اشتغال زایی» وجود دارد که در قالب صنعت مسکن و نوآوری های فناوری در این زمینه.

سه ویژگی کیفیت، سرعت و قیمت در نظر گرفته شده است

وی افزود: افزایش طول عمر ساختمان ها، استفاده از انرژی های پاک و هوشمندسازی از جمله مواردی است که در طرح نهضت ملی مسکن به آن پرداخته شده است. مدتی پیش به این موضوع پرداخته شد و از شرکت‌هایی که می‌توانستند در بخش صنعتی فعالیت کنند، خواسته شد تا از سه ویژگی در به کارگیری فناوری خود در بخش ساختمان‌های پشتیبانی استفاده کنند.

محمودزاده با تشریح این سه ویژگی گفت: در بخش صنعت کیفیت، سرعت و قیمت بسیار مهم است. از نظر کیفی باید با این پول ساخت و ساز در کشور تحول ایجاد کنیم. از نظر روش کاربرد، صرفه جویی در طراحی، کیفیت، قابلیت اطمینان بیشتر زندگی خانگی، مقاومت در برابر ریسک و مراقبت بیشتر برای کاربران برنامه ریزی شده است.

سرعت ساخت باید کمتر از 2 سال باشد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تایید کرد: در حوزه سرعت نیز قصد داریم به روش سنتی به سمت صنعت حرکت کنیم. پروژه هایی که به روش سنتی طراحی می شوند 1.5 تا 2 سال طول می کشد و ما سعی می کنیم این زمان را به کمتر از یک سال کاهش دهیم. ما در مورد آن با صاحبان فناوری و سرمایه گذاران صحبت کردیم.

وی هزینه را یکی دیگر از موضوعات عمده می داند و می گوید: تاکنون برای اکثر شرکت هایی که فناوری خود را وارد بخش ساختمانی کرده اند، هزینه طراحی آنها بیش از آن بوده است. البته در دراز مدت سرعت ساخت و هزینه تمام شده با مصرف انرژی جبران می شود. اما چون باید توان جوامعی را که هدف طرح نهضت ملی مسکن هستند در نظر بگیریم، باید هزینه را به حداقل برسانیم.

به گفته محمودزاده، وزارت راه و شهرسازی تاکید کرده است که شرکت های فناور جنبه اقتصادی را در نظر بگیرند. با نگاهی به اندیکاتورها، برای کاهش قیمت، چهار سال قبل سفارش دهید. به عنوان مثال در یک شرکت باید خط تولید ایجاد شود تا هزینه های تولید کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: اگر شرکتی در سال 10 هزار خانه تولیدی بسازد، مثلاً بعد از پنج سال تبدیل به یک طرح اقتصادی می شود. اما اگر برای یک سال تولید کنید و در سال آینده مشخص نباشد که آیا تجارت وجود دارد یا خیر، ممکن است برخی از سرمایه گذاری ها ریسک داشته باشد. بنابراین از پایان دولت تصمیم به تضمین خرید یا پیش خرید برای سرمایه گذارانی که تا چهار سال کارمزد آنها قابل کاهش است، گرفته شده است.

586 شرکت ساختمانی تاییدیه فنی دریافت کردند

محمودزاده بیان کرد: تا امروز 586 شرکت برای محصولات مختلف در حوزه فناوری ساختمان تاییدیه فنی دریافت کرده اند. جلساتی با برخی از این گروه ها بوده است و همچنان ادامه دارد. در سال جدید این موضوع بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می گیرد و در میان وزارتخانه های راه و شهرسازی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا