اجتماعی

دردسر تازه برای فدراسیون خلق الساعه/ انحلال راگبی ورزش ایران را وارد چالش بین المللی می‌کند؟

دردسر تازه برای فدراسیون خلق الساعه  انحلال راگبی ورزش ایران را وارد چالش بین المللی می‌کند؟

منحل شدن فدراسیون راگبی ایران و تبدیل شدن آن به انجمن، ظاهرا پیامد‌های بین المللی را برای ورزش ایران به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون راگبی بدل به یک مشکل تازه برای ورزش ایران شده و این مشکل می‌تواند یک دردسر بیهوده و تازه برای ورزش ایران باشد. فدراسیونی که از ابتدا تشکیل آن بدون کارشناسی و به شکل خلق الساعه بود و حالا انحلالش نیز با همین دست فرمان می‌تواند یک تهدید برای ورزش ایران باشد.

وزارت ورزش ایران سال گذشته و در دوران حمید سجادی بدون هیچ ادله منطقی و کار کارشناسی و تنها با استناد به نامه آسیاراگبی، انجمن راگبی ایران را تبدیل به فدراسیون کرد، اما اخیرا وزارت ورزش و جوانان تصمیم به انحلال این فدراسیون گرفت و اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش نامه انحلال این فدراسیون را ابلاغ نمود و به فدراسیون انجمن‌های ورزشی اعلام کرد از این پس راگبی با نام انجمن زیر نظر این فدراسیون فعالیت خواهد کرد.

با وجود اینکه این رشته المپیکی بوده و در بازی‌های آسیایی نیز دارای مدال است، اما وزارت ورزش بدون توجه به جایگاه این رشته و کار کارشناسی و همچنین طوماری که بیش از ۳ هزار نفر از ورزشکاران و مربیان راگبی امضا کرده بودند، دستور به انحلال فدراسیون راگبی داد. نکته جالب اینکه وزارت ورزش در حالی فدراسیون راگبی را منحل نمود که دولت در قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳، بودجه ۵ میلیاردی فدراسیون راگبی را نیز به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده بود.

اما ابعاد این انحلال تنها به داخل کشور ختم نمی‌شود و واکنش‌های بین المللی را هم در پی داشته. اخیر کنفدراسیون راگبی آسیا نامه‌ای به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک زده بود تا اطمینان حاصل کند که فدراسیون راگبی ایران به فعالیتش ادامه می‌دهد و دستگاه‌های دولتی دخالتی در امور این فدراسیون ندارند اما با اتفاقات اخیر موضوع انحلال راگبی می‌تواند به چالشی بین المللی برای ورزش ایران تبدیل شود و فدراسیون جهانی به همراه کنفدراسیون آسیا نیز این ورزش را به خاطر دخالت‌ها تهدید به تعلیق کنند تا پس از مدت‌ها که ورزش ایران در آرامش به سر می‌برد، بار دیگر نزدیک به مسابقات المپیک پیامد‌های بین المللی گریبان ورزش ایران را بگیرد. 

عجیب اینکه رشته‌ای که جایگاه چندانی در ورزش ایران ندارد با یک تصمیم خلق الساعه و بدون کارشناسی می‌تواند بدل یک دردسر تازه برای ورزش ایران شود.

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا