خلاصه کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه ( نویسنده حبیبه فتحی )
کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه نوشته ی حبیبه فتحی به تحلیل بازیگران اصلی اقتصاد جهانی و آینده تجاری ایران با روسیه می پردازد و توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

در دنیای پیچیده و پویای اقتصاد بین الملل شناخت فرصت ها و چالش های تجاری با کشورهای همسایه و شرکای منطقه ای از اهمیت بالایی برخوردار است. کشور روسیه با توجه به موقعیت جغرافیایی ظرفیت های اقتصادی گسترده و نقش آفرینی در معادلات جهانی همواره یکی از بازارهای هدف و شرکای تجاری بالقوه برای ایران محسوب می شود. بررسی زوایای مختلف این رابطه تجاری تحلیل نقاط قوت و ضعف آن و ترسیم چشم اندازی برای توسعه آتی موضوعی حیاتی برای فعالان اقتصادی سیاست گذاران و پژوهشگران است. در این میان منابع تخصصی که به صورت جامع و تحلیلی به این موضوع بپردازند می توانند راهگشای تصمیم گیری های آتی باشند. کتاب «توسعه تجارت ایران با روسیه» اثری است که با هدف پرداختن به این مهم نگاشته شده و تلاش دارد تا با رویکردی تحلیلی تصویری روشن از وضعیت موجود و مسیرهای پیش رو ارائه دهد.
معرفی و دانلود کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه
کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه اثری از حبیبه فتحی به تحلیل جامع روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایران و روسیه می پردازد. این کتاب با نگاهی به تحولات اقتصاد جهانی و نقش آفرینی بازیگران اصلی در عرصه بین الملل تلاش می کند تا بستر و زمینه های موجود برای توسعه مبادلات تجاری میان تهران و مسکو را واکاوی کند. نویسنده در این اثر نه تنها به بررسی وضعیت فعلی روابط تجاری می پردازد بلکه با تحلیل روندهای مورد انتظار در اقتصاد روسیه و چشم اندازهای پیش رو آینده این روابط را نیز مورد توجه قرار می دهد. این کتاب برای علاقه مندان به حوزه اقتصاد بین الملل تجارت خارجی روابط ایران و روسیه و همچنین فعالان اقتصادی که به دنبال شناخت بازار روسیه هستند منبع ارزشمندی محسوب می شود. با مطالعه این کتاب می توان درک عمیق تری از فرصت ها تهدیدها و راهکارهای موجود برای گسترش همکاری های تجاری میان دو کشور به دست آورد و مسیرهای عملی برای ورود یا توسعه فعالیت در بازار روسیه را شناسایی کرد.
معرفی کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه
کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه نوشته ی حبیبه فتحی یک تحلیل اقتصادی و راهبردی در خصوص پتانسیل ها و موانع گسترش روابط تجاری میان دو کشور است. این اثر با تمرکز بر تحولات اقتصاد جهانی در سال های منتهی به 2020 به بررسی جایگاه روسیه در این تحولات و تأثیر آن بر روابط تجاری با ایران می پردازد. نویسنده با نگاهی به گذشته از جمله دوران پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به تبیین رویکردهای روسیه نسبت به ایران در دوره های مختلف می پردازد و نشان می دهد که چگونه اهمیت ایران در سیاست خارجی روسیه دستخوش تغییر شده است. در ادامه کتاب به وضعیت فعلی مبادلات تجاری می پردازد و با ارائه آمار و ارقام حجم پایین تجارت دوجانبه را مورد تأکید قرار می دهد؛ واقعیتی که با اهمیت سیاسی روابط دو کشور همخوانی چندانی ندارد و ضرورت تحرک بیشتر برای تقویت این مناسبات را گوشزد می کند. تحلیل مزیت های نسبی ایران مانند نزدیکی جغرافیایی و کاهش هزینه های حمل ونقل که می تواند به رقابت پذیری کالاهای ایرانی در بازار روسیه کمک کند بخش دیگری از مباحث کتاب را تشکیل می دهد. این کتاب با ارائه یک چارچوب تحلیلی به خواننده کمک می کند تا تصویر واقع بینانه ای از چالش ها و فرصت های پیش روی توسعه تجارت با روسیه به دست آورد.
یکی از نکات مهمی که در این کتاب به آن پرداخته شده بررسی بازار مصرف روسیه است. نویسنده با تحلیل وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه روسیه پس از فروپاشی به شکاف های موجود در بازار مصرف این کشور اشاره می کند. به عنوان مثال نرخ پایین مالکیت برخی لوازم خانگی و شخصی در مقایسه با استانداردهای جهانی نشان دهنده یک بازار رو به رشد و بالقوه برای این کالاها است. با این حال کتاب به موانعی نیز اشاره می کند که بر سر راه تولید رقابتی و توسعه صنایع نوین در روسیه وجود دارد از جمله مقاومت در برابر پذیرش فناوری های پیشرفته و بوروکراسی اداری. این تحلیل ها به صادرکنندگان ایرانی کمک می کند تا با درک عمیق تری از ویژگی های بازار روسیه و چالش های درونی آن استراتژی های مناسب تری برای ورود و فعالیت در این بازار تدوین کنند. کتاب در نهایت به ارائه راهکارهایی برای توسعه تجارت در کوتاه مدت و بلندمدت می پردازد و جهت گیری های لازم برای گسترش این روابط در افق چشم انداز مورد نظر را مشخص می کند.
ایران در شرایطی اهمیت زیادی برای روابط با روسیه در سیاست خارجی خود قائل است که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی با این اهمیت همخوانی ندارد. ایران و روسیه هیچ کدام شریک استراتژیک تجاری دیگری نیستند.
فهرست مطالب کتاب
ساختار کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه به گونه ای طراحی شده است که خواننده را به صورت مرحله به مرحله با ابعاد مختلف موضوع آشنا کند. کتاب با یک مقدمه آغاز می شود که احتمالاً به کلیات موضوع اهمیت توسعه روابط تجاری با روسیه و هدف از نگارش کتاب می پردازد. فصل اول کتاب با عنوان «پیش بینی اقتصاد جهان در سال 2020» به تحلیل روندهای کلان اقتصادی در سطح جهانی می پردازد و بستری را برای درک موقعیت اقتصادی روسیه در این چارچوب فراهم می کند. این فصل به بازیگران اصلی اقتصاد جهانی تحولات مورد انتظار و تأثیر آن ها بر روابط بین الملل تجاری می پردازد. درک این پیش بینی ها برای شناخت جایگاه روسیه و ایران در اقتصاد جهانی و تأثیر آن بر تجارت دوجانبه ضروری است.
فصل دوم با تمرکز بر «بازار مصرف روسیه» به بررسی ویژگی ها نیازها و پتانسیل های بازار داخلی این کشور می پردازد. این فصل اطلاعات ارزشمندی را برای صادرکنندگان ایرانی فراهم می کند تا با شناخت عمیق تری از عادات مصرفی سطح درآمدی و نیازهای بازار روسیه محصولات و خدمات خود را متناسب با این بازار عرضه کنند. تحلیل شکاف های موجود در بازار و فرصت های ناشی از آن از جمله مباحث مهم این فصل است. فصل سوم با عنوان «اندازه گیری ارزیابی و تحلیل امکان رقابت مندی کالاهای صادراتی ایران در بازار روسیه» به صورت تخصصی تر به موضوع رقابت پذیری محصولات ایرانی در این بازار می پردازد. این فصل ممکن است شامل روش های ارزیابی رقابت پذیری تحلیل مزیت های قیمتی و غیرقیمتی کالاهای ایرانی و مقایسه آن ها با محصولات رقبای دیگر باشد.
فصل چهارم کتاب با عنوان «توسعه تجارت با روسیه در کوتاه مدت (با تأکید بر فضای موجود حاکم بر روابط تجاری)» به راهکارهای عملی و فوری برای افزایش حجم مبادلات در شرایط فعلی می پردازد. این فصل ممکن است شامل پیشنهاداتی برای رفع موانع موجود استفاده از ظرفیت های فعلی و تقویت زیرساخت های لازم برای تجارت کوتاه مدت باشد. فصل پنجم با نگاهی بلندمدت «تعیین جهت گیری توسعه روابط تجاری ایران با کشور روسیه در افق چشم انداز 2020» را مورد بررسی قرار می دهد. این فصل به ترسیم چشم انداز آتی تعیین اهداف بلندمدت و ارائه راهبردهای کلان برای دستیابی به توسعه پایدار در روابط تجاری می پردازد. در نهایت کتاب با بخش «منابع و مآخذ» به پایان می رسد که نشان دهنده پشتوانه علمی و پژوهشی اثر است.
مشخصات کتاب الکترونیک
کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه نوشته ی حبیبه فتحی در قالب نسخه الکترونیک نیز در دسترس علاقه مندان قرار دارد. این نسخه دیجیتال امکان دسترسی آسان و سریع به محتوای کتاب را برای خوانندگان فراهم می کند. مشخصات دقیق این نسخه الکترونیک به شرح زیر است:
نام کتاب | کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه |
---|---|
نویسنده | حبیبه فتحی |
ناشر چاپی | انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی |
سال انتشار | ۱۳۹۲ |
فرمت کتاب | |
تعداد صفحات | 236 |
زبان | فارسی |
شابک | 978-964-469-415-8 |
موضوع کتاب | کتاب های اقتصاد منطقه ای و ایدئولوژیک |
قیمت نسخه الکترونیک | ۲۱۸,۴۰۰ تومان |
این اطلاعات به خوانندگان کمک می کند تا با جزئیات نسخه الکترونیک کتاب آشنا شوند و در صورت تمایل نسبت به تهیه آن اقدام کنند. فرمت PDF امکان مطالعه کتاب بر روی انواع دستگاه های الکترونیکی از جمله رایانه تبلت و تلفن همراه را فراهم می آورد و دسترسی به محتوا را در هر زمان و مکان میسر می سازد. شابک نیز شناسه بین المللی کتاب است که برای شناسایی و مدیریت کتاب ها در سطح جهانی به کار می رود و اطلاعات مربوط به این اثر را تأیید می کند.
نقد بررسی و نظرات کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه
کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه اثر حبیبه فتحی با توجه به موضوع مهم و راهبردی خود پتانسیل بالایی برای تحلیل و بررسی دارد. این کتاب در زمان انتشار خود (سال 1392) با تمرکز بر چشم انداز 2020 یک نگاه آینده نگرانه به روابط تجاری ایران و روسیه ارائه داده است. یکی از نقاط قوت کتاب رویکرد تحلیلی آن است که با بررسی روندهای کلان اقتصاد جهانی و بازار مصرف روسیه سعی در ارائه یک تصویر جامع از وضعیت موجود و آتی دارد. نویسنده با اشاره به پیشینه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بستر تاریخی لازم برای درک شرایط فعلی را فراهم می کند. همچنین پرداختن به جزئیات بازار مصرف روسیه و تحلیل رقابت پذیری کالاهای ایرانی اطلاعات عملی و کاربردی را برای فعالان اقتصادی فراهم می آورد.
با این حال از آنجایی که کتاب در سال 1392 منتشر شده و چشم انداز آن تا سال 2020 بوده است ممکن است برخی داده ها پیش بینی ها و تحلیل های مرتبط با سال های پس از 2020 نیاز به بازنگری و به روزرسانی داشته باشند. تحولات سریع در اقتصاد جهانی تغییرات ژئوپلیتیکی و همچنین تحولات داخلی در هر دو کشور می توانند بر روابط تجاری تأثیرگذار باشند و نیازمند تحلیل های جدید هستند. با این وجود چارچوب تحلیلی کتاب روش شناسی ارائه شده برای ارزیابی بازار و رقابت پذیری و همچنین بررسی موانع و فرصت های ساختاری در روابط تجاری همچنان می تواند برای پژوهشگران و فعالان اقتصادی مفید باشد. این کتاب به عنوان یک نقطه شروع برای درک روابط تجاری ایران و روسیه و تحلیل پتانسیل های آن ارزشمند است و می تواند مبنایی برای تحقیقات و تحلیل های عمیق تر در شرایط کنونی قرار گیرد.
صادرات کالاهای ایرانی به بازار مصرف روسیه به دلیل فاصله کم مزیت هزینه ای دربردارد که قیمت را در مقایسه کالاهای وارداتی رقبا به روسیه پایین تر نگه می دارد.
راهنمای مطالعه کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه
برای بهره مندی حداکثری از مطالعه کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه اثر حبیبه فتحی توصیه می شود که خوانندگان با یک پیش زمینه کلی از مفاهیم اقتصاد بین الملل و تجارت خارجی به سراغ این کتاب بروند. آشنایی با اصول تحلیل بازار رقابت پذیری و استراتژی های ورود به بازارهای خارجی می تواند در درک عمیق تر مباحث کتاب مؤثر باشد. این کتاب به ویژه برای دانشجویان رشته های اقتصاد مدیریت بازرگانی و روابط بین الملل که علاقه مند به حوزه مطالعات منطقه ای و تجارت با کشورهای همسایه هستند بسیار مفید است. همچنین مدیران و کارشناسان شرکت های بازرگانی که قصد ورود به بازار روسیه یا توسعه فعالیت های خود در این کشور را دارند می توانند از تحلیل ها و راهکارهای ارائه شده در کتاب استفاده کنند.
هنگام مطالعه توجه به سال انتشار کتاب (1392) و چشم انداز مورد نظر آن (تا 2020) اهمیت دارد. در حالی که تحلیل های ساختاری و روش شناسی کتاب همچنان معتبر هستند داده های آماری و پیش بینی های مربوط به سال های اخیر ممکن است نیاز به مقایسه با آمارهای روز داشته باشند. توصیه می شود که پس از مطالعه هر فصل نکات کلیدی و تحلیل های اصلی را یادداشت برداری کنید و سعی در ارتباط دادن مباحث فصول مختلف داشته باشید. به عنوان مثال چگونه تحلیل بازار مصرف روسیه (فصل دوم) با ارزیابی رقابت پذیری کالاهای ایرانی (فصل سوم) مرتبط می شود؟ مطالعه بخش منابع و مآخذ نیز می تواند شما را با منابع و تحقیقات مرتبط بیشتری آشنا کند و مسیر را برای مطالعات عمیق تر هموار سازد. با رویکردی تحلیلی و مقایسه ای می توانید از این کتاب به عنوان یک ابزار ارزشمند برای شناخت بازار روسیه و پتانسیل های تجاری با ایران استفاده کنید.
کتاب های انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی یکی از ناشران فعال و تخصصی در حوزه اقتصاد مدیریت و بازرگانی در ایران است. این انتشارات با هدف انتشار آثار علمی پژوهشی و کاربردی در زمینه های مرتبط با کسب وکار تجارت داخلی و خارجی مدیریت بازاریابی و سایر حوزه های وابسته فعالیت می کند. تمرکز این ناشر بر ارائه محتوای تخصصی و به روز به دانشجویان اساتید دانشگاه پژوهشگران و دست اندرکاران صنعت و تجارت است. کتاب هایی که توسط این انتشارات منتشر می شوند اغلب به موضوعات کلیدی در عرصه اقتصاد و بازرگانی می پردازند و سعی در پوشش نیازهای اطلاعاتی جامعه علمی و کسب وکار دارند. انتشار آثاری مانند «توسعه تجارت ایران با روسیه» نشان دهنده توجه این انتشارات به موضوعات مهم و راهبردی در حوزه تجارت خارجی و روابط اقتصادی بین الملل است. این انتشارات با همکاری نویسندگان و پژوهشگران متخصص تلاش می کند تا دانش و تجربیات لازم را برای پیشرفت و توسعه فعالیت های اقتصادی در کشور فراهم آورد و منابع معتبری را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. مجموعه کتاب های این ناشر می تواند منبع مناسبی برای افزایش دانش و مهارت در حوزه های مختلف بازرگانی و مدیریت باشد.
کتاب ژئواکونومی و توسعه اقتصادی در فدراسیون روسیه
کتاب «ژئواکونومی و توسعه اقتصادی در فدراسیون روسیه» احتمالاً به بررسی نقش عوامل جغرافیایی سیاسی و اقتصادی در شکل گیری و توسعه اقتصاد روسیه می پردازد. ژئواکونومی رشته ای است که تعامل میان جغرافیا و اقتصاد را مطالعه می کند و نشان می دهد چگونه موقعیت جغرافیایی منابع طبیعی مرزها و روابط با کشورهای همسایه بر توسعه اقتصادی یک کشور تأثیر می گذارند. در مورد روسیه وسعت سرزمینی دسترسی به دریاها منابع عظیم انرژی و موقعیت ژئوپلیتیکی آن همگی عوامل مهمی در شکل گیری اقتصاد این کشور هستند. این کتاب ممکن است به تحلیل چگونگی استفاده روسیه از این عوامل برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود چالش های ناشی از پراکندگی جغرافیایی و اقلیم متنوع و همچنین تأثیر روابط بین الملل و سیاست خارجی بر توسعه اقتصادی این کشور بپردازد. درک مباحث ژئواکونومی روسیه می تواند به درک عمیق تری از بستر اقتصادی که تجارت با این کشور در آن صورت می گیرد کمک کند و مکمل تحلیل های ارائه شده در کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه باشد. این کتاب احتمالاً برای کسانی که به دنبال درک ریشه ها و عوامل ساختاری مؤثر بر اقتصاد روسیه هستند مفید خواهد بود.
کتاب گسترش بازارهای ایران در جنوب غرب آسیا
کتاب «گسترش بازارهای ایران در جنوب غرب آسیا» احتمالاً با تمرکز بر منطقه مهم و استراتژیک جنوب غرب آسیا به بررسی فرصت ها و چالش های موجود برای توسعه صادرات و حضور شرکت های ایرانی در بازارهای این منطقه می پردازد. منطقه جنوب غرب آسیا شامل کشورهای همسایه ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس است که از نظر فرهنگی جغرافیایی و اقتصادی ارتباطات نزدیکی با ایران دارند. این کتاب ممکن است به تحلیل ویژگی های بازارهای کشورهای مختلف این منطقه نیازها و تقاضاهای موجود رقبا و همچنین موانع و تسهیلات تجاری در هر کشور بپردازد. موضوعاتی مانند شناخت فرهنگ کسب وکار در کشورهای منطقه روش های بازاریابی و توزیع مسائل حقوقی و قراردادی و همچنین چالش های مربوط به حمل ونقل و لجستیک می تواند در این کتاب مورد بحث قرار گیرد. این اثر برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی که به دنبال شناسایی و بهره برداری از پتانسیل های بازارهای منطقه جنوب غرب آسیا هستند اطلاعات ارزشمندی را فراهم می کند و راهنمایی عملی برای گسترش فعالیت های تجاری در این منطقه ارائه می دهد.
کتاب مدیریت فرآیند مذاکرات و معاملات بین المللی
کتاب «مدیریت فرآیند مذاکرات و معاملات بین المللی» به موضوع حیاتی مذاکره در عرصه تجارت جهانی می پردازد. در محیط پیچیده و چندفرهنگی تجارت بین الملل مهارت در مذاکره برای دستیابی به توافقات سودمند و پایدار امری ضروری است. این کتاب احتمالاً به اصول و فنون مذاکره در سطوح مختلف از جمله مذاکرات تجاری قراردادهای بین المللی و حل و فصل اختلافات می پردازد. موضوعاتی مانند آماده سازی برای مذاکره شناخت فرهنگ های مختلف مذاکره استراتژی ها و تاکتیک های مذاکراتی مدیریت تیم مذاکره کننده و همچنین مباحث حقوقی و قراردادی مرتبط با معاملات بین المللی می تواند در این کتاب مورد بحث قرار گیرد. تسلط بر فرآیند مذاکره و مدیریت معاملات بین المللی برای هر فعال اقتصادی که قصد فعالیت در بازارهای جهانی از جمله بازار روسیه را دارد امری ضروری است. این کتاب می تواند به افزایش دانش و مهارت های مذاکراتی خوانندگان کمک کند و آن ها را برای رویارویی با چالش های مذاکرات تجاری در سطح بین الملل آماده سازد و مکمل مباحث مربوط به توسعه تجارت در مناطق خاص باشد.
کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی
کتاب «مدیریت استراتژیک بازاریابی» به تبیین اصول و روش های تدوین و اجرای استراتژی های بازاریابی در سطح کلان می پردازد. در محیط رقابتی امروز سازمان ها برای موفقیت نیازمند تدوین استراتژی های بازاریابی بلندمدت و منسجم هستند که با اهداف کلی سازمان همسو باشد. این کتاب احتمالاً به موضوعاتی مانند تحلیل محیط بازاریابی (شامل تحلیل رقبا مشتریان و عوامل محیطی) تقسیم بندی بازار هدف گذاری و جایگاه یابی تدوین آمیخته بازاریابی (محصول قیمت توزیع ترفیع) و همچنین ارزیابی و کنترل فعالیت های بازاریابی می پردازد. رویکرد استراتژیک در بازاریابی به شرکت ها کمک می کند تا منابع خود را به بهترین شکل تخصیص دهند و مزیت رقابتی پایدار ایجاد کنند. برای توسعه تجارت با کشوری مانند روسیه داشتن یک استراتژی بازاریابی مشخص و متناسب با ویژگی های آن بازار امری ضروری است. این کتاب می تواند راهنمایی برای تدوین چنین استراتژی هایی باشد و دانش لازم را برای تحلیل بازار و طراحی برنامه های بازاریابی مؤثر در اختیار خوانندگان قرار دهد و ابزاری کلیدی در کنار تحلیل های اقتصادی و تجاری ارائه شده در کتاب اصلی محسوب شود.
کتاب مروری سریع بر رویکردها و روش ها در پویایی های سیستم
کتاب «مروری سریع بر رویکردها و روش ها در پویایی های سیستم» به معرفی و کاربرد رویکرد پویایی های سیستم در تحلیل مسائل پیچیده می پردازد. پویایی های سیستم یک روش مدل سازی است که برای درک رفتار سیستم هایی که در طول زمان تغییر می کنند و شامل حلقه های بازخوردی هستند به کار می رود. این رویکرد در تحلیل مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی اجتماعی محیطی و مدیریتی کاربرد دارد. کتاب مذکور احتمالاً به معرفی مفاهیم اصلی پویایی های سیستم مانند متغیرهای سطح و جریان حلقه های بازخوردی (مثبت و منفی) و تأخیرها می پردازد و روش های ساخت مدل های پویایی سیستم و شبیه سازی آن ها را توضیح می دهد. درک پویایی های سیستم می تواند به تحلیل بهتر مسائل پیچیده در حوزه تجارت بین الملل مانند تأثیر متقابل عوامل اقتصادی سیاسی و اجتماعی بر حجم مبادلات تجاری یا پویایی های بازار مصرف کمک کند. این کتاب ابزاری تحلیلی را در اختیار پژوهشگران و تحلیلگران قرار می دهد تا بتوانند با نگاهی سیستمی به مسائل پیچیده نگاه کرده و راهکارهای جامع تری ارائه دهند.
کتاب ارتباطات یکپارچه بازاریابی
کتاب «ارتباطات یکپارچه بازاریابی» به موضوع حیاتی هماهنگی و هم افزایی ابزارهای مختلف ارتباطی در بازاریابی می پردازد. در دنیای امروز مشتریان از طریق کانال های ارتباطی متعددی با برندها در تماس هستند و پیام های متناقض یا ناهماهنگ می تواند به اعتبار برند لطمه بزند. ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) رویکردی است که تلاش می کند تا تمامی پیام ها و ابزارهای ارتباطی یک سازمان (مانند تبلیغات روابط عمومی فروش شخصی پیشبرد فروش بازاریابی مستقیم بازاریابی دیجیتال و …) را به گونه ای هماهنگ کند که یک پیام واحد شفاف و منسجم به مخاطبان هدف ارسال شود. این کتاب احتمالاً به اصول و فرآیند برنامه ریزی IMC ابزارهای مختلف ارتباطی و نحوه استفاده مؤثر از آن ها و همچنین چگونگی سنجش اثربخشی برنامه های IMC می پردازد. در زمینه توسعه تجارت با روسیه استفاده از یک رویکرد IMC برای معرفی محصولات و خدمات ایرانی به بازار این کشور و ایجاد تصویری مثبت از برندهای ایرانی در ذهن مصرف کنندگان روسی امری ضروری است. این کتاب می تواند به متخصصان بازاریابی کمک کند تا برنامه های ارتباطی مؤثرتری را برای ورود یا توسعه حضور در بازارهای خارجی طراحی و اجرا کنند.
کتاب صوتی اثر انتظارات
کتاب صوتی «اثر انتظارات» احتمالاً به موضوع تأثیر انتظارات افراد بر رفتار تصمیم گیری ها و نتایج می پردازد. این موضوع در حوزه های مختلفی از جمله روانشناسی اقتصاد رفتاری و مدیریت مورد بحث قرار می گیرد. مفهوم اثر انتظارات بیانگر این است که باورها و انتظارات فرد یا گروهی از افراد می تواند به صورت خودکار بر واقعیت تأثیر گذاشته و منجر به تحقق همان انتظارات شود (پدیده خودتحقق کننده). به عنوان مثال انتظارات مثبت نسبت به موفقیت می تواند انگیزه و تلاش را افزایش داده و شانس موفقیت را بالا ببرد در حالی که انتظارات منفی ممکن است منجر به دلسردی و شکست شود. در زمینه تجارت و کسب وکار انتظارات فعالان اقتصادی نسبت به آینده بازار سیاست ها و شرایط اقتصادی می تواند بر تصمیمات سرمایه گذاری تولید و مصرف تأثیر بگذارد. این کتاب صوتی ممکن است به بررسی مثال ها و کاربردهای اثر انتظارات در زندگی شخصی و حرفه ای بپردازد و راهکارهایی برای مدیریت انتظارات و استفاده از آن ها در جهت مثبت ارائه دهد. گوش دادن به این کتاب صوتی می تواند به تقویت ذهنیت مثبت و هدفمند در مسیر توسعه تجارت کمک کند.
دانلود اپلیکیشن کتابراه
برای دسترسی آسان و قانونی به کتاب های الکترونیک و صوتی از جمله کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه می توانید از اپلیکیشن کتابراه استفاده کنید. کتابراه یک پلتفرم و کتابخانه دیجیتال است که مجموعه ی گسترده ای از کتاب ها را در فرمت های مختلف ارائه می دهد. با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه تبلت یا رایانه خود می توانید به هزاران عنوان کتاب در دسته بندی های متنوع دسترسی پیدا کنید. فرآیند دانلود و خرید کتاب از طریق اپلیکیشن کتابراه ساده و امن است و به شما امکان می دهد تا کتاب های مورد علاقه خود را به صورت قانونی تهیه کرده و در هر زمان و مکانی مطالعه کنید یا به آن ها گوش دهید. اپلیکیشن کتابراه تجربه ای راحت و کاربرپسند را برای مطالعه دیجیتال فراهم می آورد و امکاناتی مانند جستجو در میان کتاب ها دسته بندی موضوعی مطالعه نمونه رایگان کتاب ها و همچنین مطالعه نظرات سایر کاربران را ارائه می دهد. این روش دسترسی به کتاب ها به ویژه برای کسانی که به دنبال منابع تخصصی مانند کتاب های حوزه اقتصاد و بازرگانی هستند بسیار مناسب است و دسترسی سریع به محتوای مورد نیاز را میسر می سازد.
کتابراه را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
برای اطلاع از جدیدترین کتاب ها تخفیف ها و رویدادهای مرتبط با حوزه کتاب و نشر دیجیتال می توانید صفحات رسمی کتابراه را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. حضور در شبکه های اجتماعی به پلتفرم هایی مانند کتابراه امکان می دهد تا به صورت مستقیم با کاربران خود در ارتباط باشند و اطلاعات به روز را در اختیار آن ها قرار دهند. با دنبال کردن کتابراه در شبکه های اجتماعی محبوب می توانید از انتشار کتاب های جدید در حوزه های مورد علاقه خود از جمله کتاب های اقتصاد مدیریت و بازرگانی مطلع شوید. همچنین این امکان وجود دارد که در مسابقات و کمپین های مختلف شرکت کنید و از تخفیف های ویژه بهره مند شوید. شبکه های اجتماعی محلی برای تعامل با سایر علاقه مندان به کتاب و همچنین ارائه نظرات و پیشنهادات به تیم کتابراه نیز فراهم می آورند. این روش یکی از بهترین راه ها برای در جریان قرار گرفتن آخرین اخبار و تحولات مرتبط با دنیای نشر دیجیتال و کتاب های الکترونیک و صوتی است.
دو دهه پس از فروپاشی و گشودن بازارهای روسیه به روی کالاهای مصرفی هنوز آمارها از شکاف جامعه روسیه با استانداردهای مصرفی متداول بازارهای مصرف در جهان دارند.
موضوع اصلی کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه چیست؟
موضوع اصلی کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه تحلیل فرصت ها و چالش های گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و روسیه با تمرکز بر پیش بینی اقتصاد جهانی بازار مصرف روسیه و راهکارهای افزایش مبادلات است.
نویسنده کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه کیست؟
نویسنده کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه خانم حبیبه فتحی هستند. ایشان به تحلیل تخصصی روابط تجاری دو کشور و ارائه راهکارهای توسعه آن پرداخته اند.
خلاصه کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه را از کجا بخوانیم؟
بخشی از خلاصه و معرفی کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه معمولاً در صفحات معرفی کتاب در وب سایت ها و پلتفرم های فروش کتاب الکترونیک مانند کتابراه ارائه می شود که می توانید آن را مطالعه کنید.
امکان دانلود کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه وجود دارد؟
بله امکان دانلود قانونی نسخه الکترونیک کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه از طریق پلتفرم های مجاز فروش کتاب الکترونیک مانند اپلیکیشن کتابراه فراهم است.
مشخصات نسخه الکترونیک کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه چیست؟
نسخه الکترونیک کتاب توسعه تجارت ایران با روسیه در فرمت PDF شامل 236 صفحه و توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی در سال 1392 منتشر شده است.