اقتصادی

خرید ۳ آپارتمان در استانبول با فروش یک آپارتمان‌ لوکس در تهران/ میل شدید پایتخت نشینان به خانه‌های کوچک

سعید آسویار می گوید: معتقدم بازار مسکن در رکود نیست، اما عرضه و تقاضا در حال منطقی شدن است. این به این معنی است که تولید کننده با اندازه مورد نیاز بازار پیش می رود. رکود در این منطقه رخ داده است که دیگر از خانه های بزرگ و مجلل استفاده نمی شود.

صاحبان خانه های لوکس تمایل به جابجایی دارند

وی افزود: کسانی که خانه های مجلل داشتند، تمایل به مهاجرت پیدا کردند. چون با فروش یک خانه در تهران می توانند سه یا چهار خانه در استانبول بخرند. قبل از آن هیچ مغازه و فروشگاهی در بخش واحدهای لوکس وجود نداشت. اما خانه های کوچک در تهران، کرج و پردیس رشد خوبی دارند.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه مردم به این باور رسیده اند که قیمت ها کاهش نمی یابد و تایید کرد: اکنون خریداران وارد بازار می شوند. چون این تصور وجود دارد که اگر نخرند از تورم عقب می مانند.

اجاره ای؛ راهکارهایی برای رشد بخش مسکن

آسویار گفت: در صورت رعایت دستور مصرف ۷۵ متری در ساخت و پرداخت وام یک تا دو میلیارد تومانی برای خرید، بازار ملک رونق می گیرد. با درک خالی بودن اجاره خانه در کشورمان، بانک ها باید وارد این حوزه شوند. مردم اغلب دارایی های خود را مانند طلا می فروشند و خانه می خرند. بنابراین بازار املاک و مستغلات نه تنها بخشی از موتور محرک در ایجاد تحرک در اقتصاد است، بلکه بازاری امن برای بانک ها نیز محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در صورت اجرای طرح مناسب در مسیر مصرف خانگی، نه تنها عقب نمانیم، بلکه تمامی تجهیزات را قبل از تنش به فروش خواهیم رساند. مردم می دانند که جلوتر بودن از تورم و کاهش ارزش ارز جلوگیری می کند. مشکل پیش فروش با رعایت قانون و انعقاد قرارداد در دفتر قابل حل است. فروشندگانی که به دفاتر اسناد رسمی نمی آیند می خواهند در مورد معافیت های مالیاتی صحبت کنند. این افراد عمدتاً خریدار و فروشنده هستند.

برخی از سازندگان خانه خرید و فروش شده اند

این کارشناس بازار مسکن گفت: بر خلاف بازار پررونق، بخش ساخت و ساز در رکود است. زیرا نرخ افزایش قیمت دسترسی به بخش مسکن بیشتر از رشد مسکن است. اگر خانه 20 درصد گران شود تجهیزات 50 درصد گران می شوند. این روند بر بخش ساخت و ساز تأثیر می گذارد. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان این کار را رها کرده و وارد بخش پیش خرید شده اند. آنها در مرحله پایه خرید می کنند و در پایان می فروشند. بسیاری از مردم به سمت دلال شدن رفته اند. حالا اگر مصالح ساختمانی بخرید و نگه دارید سودش بیشتر از ساخت و ساز است.

آسویار درباره پیش بینی بازار مسکن در نیمه دوم امسال گفت: تغییر خاصی در این روند نمی بینیم. کاهش قیمت تقریبا غیرممکن است. این احتمال وجود دارد که تا پایان سال قیمت قطعات کوچک 20 درصد افزایش یابد. چرا که در بالاشهر هم اکنون به اندازه کافی خانه ساخته شده است و هیچ توجیهی ندارد که یک نفر متری 300 تا 400 میلیون تومان زمین بخرد و خانه ای بسازد که دچار رکود شود.

خرید 3 خانه در استانبول با فروش خانه های گران قیمت در تهران / تمایل پایتخت نشینان به خانه های کوچک

بنابراین گزارش، متوسط ​​قیمت هر مترمربع مسکن در مرداد ماه 1401 در شهر تهران، متری 42.7 میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل 2.5 درصد و نسبت به ماه قبل 38 درصد افزایش نشان می دهد. سال ها. در مردادماه امسال 7 هزار و 825 ​​خرید و فروش ملک در شهر تهران انجام شده که نسبت به تیرماه سال جاری 24 درصد کاهش و نسبت به مرداد ماه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

220 256

دکمه بازگشت به بالا