علمی و پزشکی

خریدن توییتر توسط یک سرمایه دار، چقدر نگران کننده است؟

یکی از عوامل مهمی که منجر به جدایی رسانه های واقعی از رسانه های رایج در جهان شد، موضوع مالکیت بود! نگرانی هایی که منجر به اتخاذ شرایط خاصی برای رسانه ها و سیستم ایجاد شده توسط صاحبان اصلی رسانه ها شده است، ممکن است با مفهوم رسانه که در دنیای عدالت و مردم جدید است در تضاد باشد.

با تولد رسانه های جدید، این نگرانی عمومی نسبت به جایگاه رسانه و نقش آن در برخورد با مردم از برخی جهات، ذهن جامعه را به نوعی اعتماد تغییر داده است. کالاهایی که مدت هاست ناپدید شده اند. در قرن اخیر، تقریباً تمامی نهادهای اطلاعاتی، ارتباطی و شرکتی تحت تأثیر نظام سرمایه داری به ابزارهای سیاسی و دولتی تبدیل شده اند. در مجموع، قرار گرفتن رسانه ها در مرکز یک نظام سیاسی با روابط سیاسی و اقتصادی و تداوم این وضعیت در هر نظام سیاسی حاکم، نشان از وجود رابطه بدهی بین رسانه و نظام سیاسی و حفظ تعادل دارد. بین مراکز عمده قدرت در جامعه.در حوزه سیاست و قدرت در رسانه.

اما خبر فروش توییتر که اطلاعات بی نظیری از نظر سرعت، مکان و زمان، ارتباطات، جهانی شدن و برندسازی است، بستر این آرامش را تکان داده است. ، اما حتی خالق آن جک دورسی نیز شک دارد. در مورد آینده! اطلاعاتی که حساب فعال 97 درصد از رهبران کشورهای عضو سازمان ملل را دارد! رسانه در نزد جهانیان، هر چقدر هم که انحصاری باشد، فرصتی برای ارتباط و تعامل برای همه فراهم کرد و به عنوان رسانه سیاستمداران و نخبگان شناخته شد.

تماشای موفقیت این رسانه در عرصه دیپلماسی امری بیهوده خواهد بود! در همین راستا می‌توان به توئیت‌های وزیر امور خارجه ایران در حین تهیه اسناد توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ که در بزنگاه توانست جلوی انحراف در این توافق را بگیرد یا دخالت ترامپ با توییتر و دور از رسانه های رایج که تنها بستر این رسانه است، سرمایه گذاری های قابل استفاده ای را برای کشورهایی مانند ایران که به دلیل سیستم و دارایی های خود امکان دسترسی به رسانه های سنتی را نداشته است، ایجاد کرده و فراهم کرده است.

در واقع، این رسانه‌ها همیشه داستان‌های خود را منتشر می‌کردند و بر افکار عمومی تأثیر می‌گذاشتند و غالباً منطقه کشور مورد نظر خود را محدود می‌کردند. اما توییتر می تواند این انحصار را بشکند و بدون توجه به زمان و مکان این کار را انجام دهد. تشویق سیاستمداران به ایجاد فرصت های جدید برای سیاست خارجی. مصاحبه‌ای در توییتر در زمان خروج آمریکا از برجام گفت دیپلمات‌های ایرانی در توییتر در آن زمان تلاش زیادی برای شفاف‌سازی هویت خود و ایجاد اعتماد داشتند و احتمالاً این یک عنصر اضافی از دستور کار دیپلماتیک این کشور باشد. جهت نیروی نرم..

توکوآ فعالیت توییتر در عرصه سیاسی، بستری برای ارتباط در حوزه افکار عمومی نه تنها برای ایران بلکه برای سایر کشورها فراهم کرده است. سرمایه اجتماعی ارائه شده توسط توییتر به کشورهای مختلف از طریق اطلاع رسانی، شفافیت و تسهیل سیاست های عمومی، بستری را برای گفتگوهای بیشتر فراهم کرده است.

در واقع، توانایی توییتر برای گفتن داستان های مختلف در مورد یک موضوع، به دلیل وجود آن و برای افراد مستقل از اقتدار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، بستر دیگری برای ابراز عقیده است. ممکن است ملک نتواند به مسئولیت های قبلی خود بازگردد! و شاید میدان باز رسانه های جدید را برای ورود به نوعی دموکراسی در عرصه دیپلماسی به چالش کشیده است!

رسانه‌های جدید ابزاری قابل مشاهده برای اعتمادسازی، احیای نگرش‌ها و بازخوانی حقیقت هستند، چرا که بستری برای بحث و گفتگو فراهم می‌کنند و اگر در انحصار سرمایه‌داران قرار بگیرند، ممکن است برای رسانه‌های اصلی اینگونه نباشد. . خیلی دور! در واقع از آنجایی که اقتصاد سیاسی اساس اقتصاد فرهنگی شده است و رسانه ها نیز از آن دور نیستند، این تجارت مبنایی جز قدرت ندارد، به خصوص در مواجهه با مخالفت آقای ایلان ماسک، دفتر توییتر در حال فروش آن است. اما به دلیل سهم آن است. 15% نوعی سرمایه بلوکی را برای این دستگاه اعمال می کند.

فراتر از مرکز همه تبادلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تعریف نمی شود، قدرت است، نیرویی که رسانه می تواند آن را سازماندهی کند و قدرت مردم را به مخاطبانش بدهد! اما میل به دست کم گرفتن قدرت صاحبان سرمایه، توییتر را هم سیل کرده است! اکنون سوال این است که آینده توییتر کجاست، در شرکت ماشین تسلا یا در بورس نیویورک یا …؟

23302

دکمه بازگشت به بالا