عمومی

خدمات دولت شهید رییسی دردانشگاه بیرجند/افزایش دانشجویان بین الملل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد لامعی گیو صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از افتخارات و فعالیت‌های دولت سیزدهم، دولت شهید خدمت آیت الله رئیسی افزایش دانشجویان بین‌المللی دانشگاه بیرجند است، اظهار کرد: تعداد دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بیرجند از حدود ۱۸۰ نفر در دولت قبل اکنون به ۶۰۰ دانشجو افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده از کشورهایی از جمله کشورهای آفریقایی دانشجو پذیرش خواهیم کرد افزود: در پذیرش دانشجوی از دیگر کشورها محدود به کشور افغانستان به عنوان یک کشور همسایه نیستیم.

لامعی گیو با تأکید بر اینکه در پذیرش دانشجو به شبه قاره هند ورود پیدا کرده‌ایم، ادامه داد: از دیگر افتخارات دانشگاه بیرجند این است که در دو سال گذشته با ۱۷ کشور جهان تعامل داشته است.

وی اظهار کرد: رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ۳۸ پروژه نیمه تمام در دانشگاه قبل وجود دارد، گفت: قدمت برخی از این پروژه‌ها به حدود ۱۴ سال قبل بر می‌گردد و البته نکته قابل تأمل این است که برخی از این پروژه‌ها در دولت شهید رئیسی به نزدیک ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

لامعی گیو بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه بیرجند در حال تحصیل هستند و بیش از ۳۴۰ کد رشته نیز در دانشگاه فعال است.

دکمه بازگشت به بالا