اجتماعیبرترین های ترند روز

حکم زنای دهان با نامحرم

برخورد با خالد (کسی که مرتکب شد)، طبق مراتب و مراحل و بوده است: یعنی اول باید با شخص معصیت‌کار به گونه‌ای برخورد شود که بفهمد خطا انجام داده است؛ مثل: با او سخن نگفتن؛ مرحله دوم، نهی با است اگر احتمال بدهد که مؤثر است. مرحله سوم، به زور و است. پیامبر در این موضوع خاص تشخیص دادند که تا مرحله دوم امر به معروف و نهی از منکر اکتفا شود و هم‌چنین از لحن خالد که قسم خورده به ترک این ، مشخص می‌شود که او واقعاً کرده و احتمال این است که تا آن زمان احکامی درباره بوسیدن زن نامحرم نازل نشده بود.

مذکور متن اصلی‌اش چنین است:

خالد قسری زنی را بوسیده بود و شکایت آن مرد را نزد برد و آن حضرت خالد را احضار کردند و خالد اعتراف به این کرد، (به خیال این‌که هرنوع تعرضی به دیگران قصاص دارد.) و گفت: یا رسول الله! اگر می‌خواهد، مرا به همین کار کند. رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) و اصحاب از سادگی خالد متعجب شده و خندیدند و فرمودند: دیگر این کار را انجام نمی‌دهی؟ خالد (که فهمید اشتباه بزرگی انجام داده است لب به قسم گشود) و گفت: به خدا قسم! این کار را دیگر انجام نمی‌دهم و رسول خدا از و مجازات کردن خالد گذشتند. این حدیث در کتب مختلفی ذکر شده است.

موضوع این خاص است و نمی‌توان حکمی کلی را از آن استخراج کرد و متأسفانه بعد از جست‌وجو از کتب رجالی، سند دقیقی برای این حدیث پیدا نشد؛ ولی چون در کتب مختلف ذکر شده است، نمی‌توان آن را به‌سادگی رد کرد.

توضیح: از مسلّمات ما این است که لمس کردن بدن نامحرم حرام است و برای آن و عقاب هست.

چنان‌که و در حدیثی فرمودند: «ما مِن اَحَدٍ الاّ و هو یُصیب حظاً مِن الزِّنا فزِنا العینینِ النظر و زِنا الفَم القبله و زِنا الیدین اللمس صدق الفرج ذلک‌ام کذب»؛ هر کسی بهره‌ای از زنا دارد، زنای چشم، نگاه به ناپاک است و زنای ، بوسه {} است و زنای دست، لمس {بیگانه} است چه دامن آن را کند و چه تکذیب.

حتی رسول خدا فرمودند: «لستُ اُصافِحُ النساء»؛ من با (نامحرم) دست نمی‌دهم (و بدن آنها را لمس نمی‌کنم).

از این رو باید دانست که برخورد پیامبر با خالد، طبق مراتب و بوده است که باید به ترتیب و مرحله به مرحله باشد:

یعنی اول با شخص معصیت‌کار به گونه‌ای برخورد شود که بفهمد انجام داده است. همانند نهی رفتاری؛ مثل: با او سخن نگفتن و ملاقات نکردن، عبوس کردن در ملاقات با او.

نهی با است اگر احتمال بدهد که مؤثر است. پیامبر در این موضوع خاص تشخیص دادند که تا مرحله دوم امر به معروف و نهی از منکر اکتفا شود و هم‌چنین از لحن کلام خالد که قسم خورده به ترک این عمل، مشخص می‌شود که او واقعاً توبه کرده و این کار را نمی‌خواهد تکرار کند و احتمال این است که تا آن زمان احکامی درباره بوسیدن زن نامحرم نازل نشده بود.

زنا یک جرم حدی است و مجازات حدی به مجازات هایی گفته می شود که به دلیل سختی و مشقتی که دارند ، باعث می شوند مردم از انجام کارهای خلاف منع و محدود شوند که این موضوع  نوعی بازدارندگی از جرم را سبب می شود و روابط نامشروع را می توان به روابطی که میان زن و مرد بوده و روابط میان آن‌ها ، از رابطه عادی میان افراد فراتر رفته است و مرزهای شرعی، حقوقی و قانونی را رد کرده است.

امروز با گسترش روابط افراد و به خصوص رابطه زن و مرد نامحرم با یکدیگر یکی از پر چالش ترین موضوعاتی است که همیشه در جامعه مطرح می شود.

در جوامع امروز وجود رابطه آزاد میان زن و مرد بسیار بیش از گذشته می باشد و به نوعی همین روابط آزاد باعث از هم گسستن روابط خانوادگی اشخاص می شود و همچنین باعث تشکیل اعم از زنا، روابط نامشروع میان زن و مرد نامحرم و … می شود.

روابط نامشروع را می‌توان به روابطی که میان زن و مرد بوده و روابط میان آن‌ها ، از رابطه عادی میان افراد فراتر رفته است و مرزهای شرعی، حقوقی و قانونی را رد کرده است.

درماده ۶۳۷ چنین اذعان می دارد :

” ‌هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد، مرتکب یا عمل غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.”

تقبیل و مضاجعه

کلمه تقبیل جز کلمات عربی محسوب می شود به معنی بوسیدن  بغل کردن می باشد پس بوسیدن زن و مرد نامحرم اگر تحت شرایطی قرار بگیرد مصادق رابطه نامشروع به خود می گیرد و جزء جرایم قانون مجازات است.

کلمه مضاجعه نیز جز کلمات عربی بشمار می رود به معنی خوابیدن زن و مرد دررختخواب در کنار یکدیگر است.

رابطه نامشروع را می توان به هرگونه ارتباط دوطرفه میان زن و مرد نامحرم به قصد لذت جنسی بدون هرگونه تماس جنسی است.

خیانت یکی از موضوعاتی است که در جامعه ی ما وجود دارد و بایستی به صورت بی پروا در مورد آن صحبت نمود و بدون شک جزء آسیب رسانده ترین مواردی است که باعث انحلال و از هم گسستن بنیان خانواده می گردد.

“معمولا” زمانی که در مورد روابط این چنینی با افراد صحبت می کنیم برای تسکین درد های خویش از آن یاد می نمایند که تبعات بسیار بدی به همراه دارد. حکم زنای بدون دخول ، با توجه به نوع خیانت جنسی زن، مختلف است، به عمل انجام شده بستگی دارد ولی شلاق یکی از این حکم هاست.

از پیامدهای رابطه با زن متاهل و رابطه با مرد متاهل این است که “معمولا” رابطه ی شما به صورت مخفیانه است. این رابطه شاید در ابتدای امر برایتان جذاب باشد ولی در بلند مدت در شما ایجاد تنش می کند. تا جایی که ممکن است این روابط باعث بروز رفتارهایی در شما شود که حتی از طرف خود شما نیز قابل قبول نباشد. فشارهای اخلاقی، اجتماعی و روانی این ماجرا همواره باعث آزار شما خواهد شد.

از دیگر عوامل می تواند بی اعتمادی باشد که یکی از بدترین پیامدهای رابطه با فرد متاهل است. و عوامل بسیاری دیگر نیز می توان از آن ها یاد کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا