اقتصادی

حرکت رو به رشد شورای قیمت‌گذاری در انگیزه‌بخشی به کشاورزان

ترند روز/مرکزی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: شورای قیمت‌گذاری با کمک دولت و نهادهای متولی فعالیت فزاینده‌ای داشته و توانسته است بخش کشاورزی را تسهیل کند. تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داد.

محمدجواد عسکری روز چهارشنبه ۲۰ آبان در نخستین جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه که در مصلی تاریخی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کشت یکی از معضلات اساسی در حوزه توسعه پایدار است. . و اساس توسعه بر بخش کشاورزی استوار است. اگر امنیت غذایی به عنوان یکی از مشکلات عمده بخش کشاورزی جامعه بشری مورد توجه قرار نگیرد، آسیب خواهیم دید.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی در صورت حمایت می تواند به توسعه اقتصاد کشور کمک کند، افزود: بخش کشاورزی با سرمایه گذاری اندک سه برابر صنعت رشد می کند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیش از چهار میلیون کشاورز دارد، گفت: کشاورزی بزرگترین بخش خصوصی در اقتصاد کشور است که با 25 درصد کمک به اقتصاد کشور، 45 درصد جمعیت و منبع اشتغال را به خود اختصاص داده است. همه مهارت ها و توانایی ها باید برای توسعه کشاورزی استفاده شود.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: مجلس قوانین خوبی در زمینه صنایع تولیدی، صادراتی و تبدیلی تصویب کرده است و تلاش شده تا مسیر تولید و تبدیل، توسعه و ارز هموار شود. در سطح قانونگذاری، طرح امنیت غذایی به قانون تبدیل شد.

وی افزود: شورای قیمت گذاری با کمک دولت و نهادهای نظارتی اقدام فزاینده ای داشته و توانسته اهمیت بخش کشاورزی را تسهیل کند و تولیدکنندگان را تشویق کند. خرید اوراق بهادار، صادرات محصولات کشاورزی با اقدامات شورای قیمت به خوبی پیش رفت. شورای قیمت‌گذاری که تشکیل شده، قیمت‌ها را کنترل می‌کند و برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد می‌کند تا در بخش صادرات، صادرکنندگان بتوانند با تجارت قانونی محصولات را صادر کنند.

عسگری با بیان اینکه هم اکنون 500 میلیون نفر در مرزهای کشور به محصولات کشاورزی ایران علاقه مند هستند، گفت: انار محصول ارزشمندی در سبد میوه خانوار است و باید هر چه سریعتر جلساتی با مسئولان استانی و کشوری و کشاورزان برگزار شود. امکان حمل انار وجود دارد. مکان یابی واقعی و رفع موانع و بی نظمی ها در تولید این میوه باید برای توسعه صادرات و توسعه باغ و صنعت تبدیلی به صورت سوری جاده ای انجام شود.

وی با بیان اینکه ارزش انار بالاست، گفت: در کمیسیون کشاورزی با توجه به توسعه بخش کشاورزی، ساختار پنجره مساحت زمین برای استفاده شکل گرفت. وام در بخش کشاورزی تا وام دهندگان به مقامات نزدیک می شوند. در قالب یک درخواست و درخواست در زمینه واگذاری زمین برای کارهای کشاورزی بدون نگرانی قابل انجام است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر درآمد حاصل از محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات باغی، گفت: اگر در حوزه سلامت جامعه بشری، هزینه ها صرف تولید مواد غذایی سالم و محصولات بهداشتی شود. هزینه درمان در واقع 10 برابر کاهش می یابد.

وی بیان کرد: در زمینه سایر مهارت ها در استفاده بهینه از منابع آبی که یکی از برنامه های جدی کمیسیون کشاورزی است باید با توجه به خشکسالی سناریو توسعه هر چه بیشتر سطح زیر کشت توسعه یابد. منبع آب

عسگری با تاکید بر تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال با استفاده از تمامی مهارت ها، گفت: افزایش فضای دانش بنیان در بخش کشاورزی تنها چهار درصد است که باید این میزان افزایش یابد زیرا 35 درصد کار در کشور است. مربوط به بخش کشاورزی است و باید از تخصص دانشگاه استفاده شود و از بنیاد DASH برای توسعه اکوسیستم دانش بنیان در بخش کشاورزی استفاده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا