اجتماعی

حدنگاری در ۵۲ واحد ثبتی به اتمام رسیده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در همایش بررسی عملکرد حدنگاری اراضی کشاورزی واحدهای ثبتی کمتر از میانگین کشوری، به تشریح وضع موجود پرداخت.

وی گفت: ۱۱۷ واحد ثبتی داریم که عملکرد حدنگاری آن‌ها بیش از ۶۰ درصد است، از این تعداد واحد ثبتی، عملکرد ۵۰ واحد ثبتی بیش از ۸۰ درصد است که انتظار می‌رود تا پیش از هفته قوه قضائیه عملکرد این واحدهای ثبتی به ۱۰۰ درصد برسد؛ در نهایت تا پیش از هفته قوه قضائیه ۱۰۳ واحد ثبتی با عملکرد ۱۰۰ درصدی در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی خواهیم داشت.

کشاورز اظهار کرد: با توجه به سفرهای استانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جلساتی که برگزار شد و مکاتباتی که با ریاست قوه قضائیه و رئیس جمهور شد، رئیس جمهور طی نامه‌ای به وزرای جهاد کشاورزی برای تسریع و تسهیل برای صدور املاک زراعی تاکید کرد. اقدامات صورت گرفته منجر شد که روند صدور اسناد کشاورزی تسهیل شود.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: ۷ کارگروه برای کمک به واحدهای ثبتی که عملکرد آن‌ها در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی راه اندازی شده؛ هر یک از این کارگروه‌ها ۲۰ واحد ثبتی را پوشش خواهند داد، امروز نیز موانع و مشکلات را بررسی خواهند کرد و در نهایت مصوباتی این کارگروه‌ها در گام نخست تا ۱۵ خرداد ماه عملکرد واحدهای ثبتی را رصد و موانع و مشکلات را بررسی خواهند کرد.

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا