ورزشی

جام حذفی، جامِ خطرناکِ شگفتی‌ها/ روی کاغذ دست سپاهان پرتر است

ترند روز/اصفهان یک کارشناس فوتبال پیش از تقابل سپاهان در نیمه‌نهایی این جام را جام شگفتی دانست و گفت: سپاهان به هیچ وجه کار ساده‌ای ندارد و رزومه جام حذفی نشان می‌دهد هیچ ۱۰۰ درصدی وجود ندارد، اما شانس سپاهان روی کاغذ بیشتر شده است.

فرشید طالبی در گفت‌وگو با ترند روز، پیش از تقابل حساس مرحله نیمه‌نهایی سپاهان و گل‌گهر با بیان اینکه جام حذفی جامی خطرناک و سرشار از شگفتی است، اظهار کرد: در این مرحله ۴ تیم حضور دارند و می‌بینید که چه تیم‌هایی به این مرحله رسیده‌اند. ۳ تیم دیگر شاید ۱۰ درصد تجارب سپاهان در جام حذفی را هم ندارند و این تجربیات می‌تواند به مسیر سپاهان در کسب جام کمک کند. با این حال این جام، جام شگفتی است. امیدوارم با تداوم روند خوبش بتواند یک جام را در این فصل کسب کند.

او در خصوص شانس سپاهان در جام حذفی برای کسب جام، افزود: من با سپاهان به قهرمانی این تورنمنت رسیده‌ام و به عنوان رکورددار قهرمانی در این جام با ۴ تیم مختلف سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتور و فجرسپاسی به جام رسیدم. قاطعانه می‌گویم در این جام نمی‌توان گفت رقیبان اصلی رفته‌اند و تنها مدعی سپاهان است.

 پیشکسوت سپاهان ادامه داد: جام حذفی تورنمنتی است که تیم‌هایی که شاید انتظاری از آن‌ها نمی‌رود، کارهای بزرگی می‌کنند. همان تیم‌ها، تیم‌های بزرگ را اذیت می‌کنند، زیرا تنها راه رسیدن به حداکثر نتیجه با حداقل بازیکن و امکانات است، پس با تمام توان می‌آیند و هر بازی یک فینال است.

طالبی با بیان اینکه معتقد است سپاهان به هیچ وجه کار ساده‌ای ندارد، خاطر نشان کرد: روی کاغذ می‌توان سپاهان را به لحاظ تجارب بیشتر و بازیکنان شاخص و ملی‌پوش گزینه صعود بهتری دانست، ولی رزومه جام حذفی نشان می‌دهد هیچ ۱۰۰ درصدی وجود ندارد.

او یادآور شد: سپاهان اکنون در شرایطی قرار گرفت که با توجه به برای اتفاقات، حواشی، مشکلات ایجاد شده و برخی نقصانی که در روند تیم به وجود آمد، دست در دست هم گذاشت تا سپاهان از لیگ جا بماند و نتوانست به شرایط خوب ابتدایی برگردد. با این حال جام حذفی می‌تواند مرهمی بر قلب هواداران سپاهان گذاشته و حداقل انتظارات با این بازیکنان را برآورده کند، به قدری بتواند جبران مافات کند.

طالبی با اشاره به میزبانی سپاهان از گل‌گهر در مرحله نیمه‌نهایی، تصریح کرد: سپاهان حدود ۳ ماه پیش در لیگ گل‌گهر را شکست داد و همین به لحاظ روحی روانی تیم را کمک می‌کند. تماشاچی در استادیوم نقش‌جهان مانند ورزشگاه آزادی بار روانی زیادی بر حریف وارد می‌کند. البته جو هواداران گاهی عامل پیشرفت و گاهی ناخواسته موجب استرس می‌شود. با این حال سپاهان در این شرایط اخیر همه موقعیت‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و شانس سپاهان روی کاغذ بیشتر شده است.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا