تولد دوباره تویوتا لندکروز افسانه ای / عکس
سری محبوب لندکروزر (Land Cruiser) از برند قابل اطمینان تویوتا یک سمبل قابل ستایش در سگمنت خودروهای شاسی بلند SUV به شمار می رود. به همین منظور نسخه های قدیمی و نه چندان پر آپشن این سری همچنان از طرفداران بی شماری در سراسر جهان و خصوصاً خاورمیانه و بازار استرالیا برخوردار است.
به نقل از گجت نیوز گروه خودروسازی تویوتا برای جشن ۴۰ سالگی لندکروزر سری J۷۰ سنگ تمام گذاشته و به واسطه محبوبیت بالای این نسخه مدل ۲۰۲۵ خودرو مذکور را با پیشرانه قدرتمند معرفی کرده است.
تویوتا لندکروزر J۷۰ پس از لادا نیوا که در سال ۱۹۷۷ معرفی شده دومین خودروی قدیمی است که همچنان خط تولید آن پابرجاست و تولید می شود. این خودرو با وجود دریافت به روزآوری های مداوم ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده و همچنان یک انتخاب مناسب برای علاقه مندان آفرود در سراسر جهان محسوب می شود.
نسل قبلی Land Cruiser J۷۰ با پیشرانه هشت سیلندر ۴.۵ لیتری دیزلی و گیربکس ۵ سرعته دستی به یکی از محبوب ترین نسخه های این خودرو تبدیل شده بود. با این حال تویوتا به واسطه قوانین سختگیرانه آلایندگی این پیشرانه را از نسخه جدید حذف کرده اما همچنان گیربکس ۵ سرعته دستی را برای این خودرو عرضه خواهد کرد.
نسخه ۲۰۲۵ این شاسی بلند اکنون به یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۸ لیتری با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این پیشرانه با توجه به تکنولوژی بالاتر در مقایسه با نسخه هشت سیلندر قدرتی برابر و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند.
همان طور که اشاره کردیم این نسخه با گیربکس ۵ سرعته دستی در کنار گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد. نسخه اتوماتیک تویوتا لندکروزر سری J۷۰ مدل ۲۰۲۵ گشتاوری برابر با ۵۰۰ نیوتن متر تولید می کند و نکته جالب این است که این میزان گشتاور در دور موتور ۱۶۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می گیرد. بیشترین گشتاور نسخه دستی نیز از دور موتور ۲۴۰۰ وارد مدار می شود.
در نسخه دستی از تویوتا لندکروزر سری J۷۰ سه دنده اول ضریب کوتاه تری دارند تا شتاب گیری و عملکرد کلی خودرو بهتر و سریع تر باشد. در مقابل دنده پنجم برای بهبود مصرف سوخت و کاهش صدای موتور در سرعت های بالا با ضریب بلندتری طراحی شده است.
۵۸۵۸