تاسیس کلینیک زیبایی

مانند هر کسب و کار دیگری، برای راه اندازی کلینیک زیبایی باید چند قدم بردارید. یکی از مهمترین مراحل افتتاح کلینیک زیبایی اخذ مجوز از وزارت بهداشت است. اگر شما نیز قصد راه اندازی کلینیک زیبایی خود را دارید، باید بدانید که برای راه اندازی کسب و کار و اخذ مجوز، باید شرایط راه اندازی کلینیک زیبایی را داشته باشید. با ما همراه باشید تا پس از بررسی شرایط لازم برای راه اندازی کلینیک زیبایی، مدارک و مراحل لازم را مرور کنیم تا بتوانید سریع و بدون اتلاف وقت برای دریافت مجوز اقدام کنید.

مزایای گرفتن مجوز سالن چیست؟

اخذ مجوز کلینیک زیبایی یکی از مهمترین مراحل تاسیس کلینیک زیبایی می باشد. اگرچه اخذ مجوز کلینیک ممکن است مدتی طول بکشد، اما مزایایی دارد که بسیار مهم است. مزایای اصلی اخذ مجوز کلینیک به شرح زیر است:

یکی از مهمترین مزایای اخذ مجوز کلینیک زیبایی جلب اعتماد مشتریان است از آنجایی که انجام خدمات زیبایی می تواند یک فرآیند خطرناک باشد، کلینیک های دارای مجوز به مراجعین اطمینان می دهند که اصول اولیه را در کلینیک خود رعایت می کنند.

با اخذ مجوز به صورت قانونی کار خواهید کرد و به همین دلیل می توانید بدون دغدغه خدمات مختلفی را در کلینیک خود ارائه دهید.

پس از دریافت مجوز، می توانید کلینیک زیبایی خود را به روش های مختلف به طور گسترده تبلیغ کنید.

پس از اخذ مجوز امکان استفاده از پنل برای کلینیک وجود دارد.

در صورت بروز مشکل یا اورژانس، موسسه حقوقی به شما کمک خواهد کرد. بنابراین هیچ ضرری برای مصرف کنندگان و رقبا ندارد.

پس از دریافت مجوز، امکان استفاده از تسهیلات دولتی برای اخذ وام وجود دارد.

مجوز کلینیک زیبایی از وزارت بهداشت

برای اخذ مجوز کلینیک زیبایی ابتدا باید به سامانه صدور مجوز و مدیریت اطلاعات موسسات به آدرس parvaneh.behdasht.gov.ir مراجعه نمایید. سپس پس از ثبت نام مشخصات خود را در قسمت داده شده وارد کرده و به سوالات پاسخ دهید. بنابراین می توانید با پرکردن فرم های موجود برای دریافت مجوز کلینیک زیبایی اقدام کنید.

شرایط اخذ مجوز کلینیک زیبایی

برای راه اندازی کلینیک زیبایی اولین قدم اخذ مجوز است. اخذ مجوز کلینیک زیبایی تنها با شرایط خاصی امکان پذیر است. برای اخذ مجوز کلینیک ساختمان کلینیک زیبایی و پرسنل آن باید شرایط لازم را داشته باشند. در ادامه شرایط مهم اخذ مجوز بررسی می شود.

شرایط ساختمان کلینیک زیبایی

ساختمان مورد نظر برای کلینیک زیبایی باید دارای شرایطی باشد که بتواند اسکان مناسبی برای بیماران فراهم کند و مورد تایید وزارت بهداشت باشد. در ادامه شرایط لازم برای ساخت کلینیک بررسی می شود:

ورودی کلینیک زیبایی باید به گونه ای باشد که در مواقع اضطراری امکان عبور از ویلچر یا برانکارد وجود داشته باشد.

طول و عرض پله ها در ساختمان کلینیک زیبایی باید مطابق با استانداردها باشد و همچنین دارای حفاظ برای تامین ایمنی بیماران باشد.

بهتر است بیمارستان زیبا مجهز به آسانسوری باشد که برای بیمارانی که روحیه خوبی ندارند یا افراد قوی قابل استفاده باشد.

فضای کافی برای اتاق های مورد نیاز مطب که شامل اتاق مدیریت، امور اداری و حسابداری، پذیرش، اتاق معاینه، اتاق نمونه و اتاق عمل، استراحت کارکنان، اتاق انتظار، انبار و داروخانه و … می باشد باید در نظر گرفته شود.

باید مسیر دیگری برای تردد بیماران و پرسنل بیمارستان در نظر گرفت.

برای راهنمایی بیماران باید علائم و علائم در کلینیک زیبایی نصب شود.

کلینیک زیبایی باید مجهز به سیستم اطفاء حریق مورد تایید اداره آتش نشانی ایالت فدرال باشد.

تاسیسات برقی ساختمان باید پاسخگوی نیازهای کلینیک باشد و برق اضطراری ساختمان را تامین کند.

ساختمان باید از نور لازم برای انجام خدمات زیبایی برخوردار باشد و در عین حال بیماران هنگام حرکت باید دید مناسبی از محیط اطراف داشته باشند.

ساختمان باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد که در 24 ساعت شبانه روز کار کند و محیط مناسبی را برای کارکنان و بیماران فراهم کند.

شرایط مربوط به کارکنان کلینیک زیبایی

افرادی که در کلینیک های زیبایی کار می کنند باید مجوزهای لازم برای کار در کلینیک را از وزارت بهداشت و درمان استان مربوطه دریافت کنند.

به طور کلی، متخصصین پوست و مو می توانند یک کلینیک زیبایی راه اندازی کنند. اگرچه پزشکان عمومی نیز می توانند با راه اندازی کلینیک زیبایی خود پس از گذراندن دوره های خاص، خدمات زیبایی ارائه دهند.

اگر پزشک نیستید و فقط قصد سرمایه گذاری در یک کلینیک زیبایی را دارید، نگران نباشید. شما می توانید با عقد قرارداد با پزشک متخصص کلینیک زیبایی خود را ایجاد کنید.

دکمه بازگشت به بالا