اقتصادیبرترین های ترند روزعمومی

تاثیر کرم پودر بر روی پوست آکنه‌ای

 عوارض کرم پودر | کرم پودرهای نامناسب

کرم پودر ها به عنوان زیرساز آرایش مورد استفاده خانم ها قرار میگیرند که به وسیله پوششی که بر روی پوست ایجاد میکنند باعث یکدست شدن ویکنواخت شدن سطح آن میشود و عیوب چهره را میپوشاند. کرم پودر ها بر پایه آب و یا روغن تولید میشوند که افراد بنا بر نوع پوست خود آن ها را انتخاب و استفاده میکنند. اما آیا کرم پودر ها باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست میشوند؟

جوش زدن با کرم پودر

خرید کرم پودر لاکچری کوین: متاسفانه برخی از خانم ها اصلا از پوست خود مراقبت نمیکنند. علاوه بر آرایش افراطی و روزانه از محصولات نامرغوب نیز استفاده میکنند و سلامت خود و پوست شان را به خطر می اندازند. موارد زیادی در ایجاد جوش موثر هستند مانند استرس، تغذیه نامناسب و… اما خانم هایی که مرتبا آرایش میکنند اولین عامل در ایجاد جوش بر روی پوست شان است. بر روی برخی از کرم پودر ها واژه non-comedogenic قید شده است که به معنی (ضد آکنه ) می باشد اما صرفا اعتماد به این واژه نمیتواند تضمین کننده سلامت محصول باشد و خیال شما را از بابت عدم ایجاد جوش راحت کند.

کرم پودر هایی که باعث ایجاد جوش میشوند

کرم پودرهای حاوی الکل

از خرید کرم پودر هایی که حاوی الکل هستند اجتناب کنید. قبل از خرید هر نوع محصول آرایشی ترکیبات آن را به دقت مطالعه کنید و اگر با عبارت  alcohol-based روبرو شدید از خرید آن صرف نظر کنید. این عبارت به این معنی است که این محصول بر پایه الکل ساخته شده است. کرم پودرهایی که بر پایه الکل تولید میشوند باعث واکنش و حساسیت های پوستی میشوند. و افرادی که دارای جوش و آکنه هستند باعث تشدید در جوش های آن ها میشود. اجتناب از خرید کرم پودرهای حاوی الکل برای انواع پوست است و پوست های چرب، خشک، مختلط و نرمال هیچ گاه نباید از محصولات عطردار و حاوی الکل استفاده کنند.

کرم پودرهای غلیظ و جامد

کرم روز و شب لاکچری کوین : بسیاری از خانم ها و آرایشگران حرفه ای برای پوشاندن عیوب و لکه های پوستی استفاده از کرم پودرهای غلیظ و متراکم را ترجیح میدهند چون این نوع از کرم ها پوشش قوی و بیشتری نسبت به کرم های مایع دارند اما متاسفانه این کرم پودر ها برای افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند بسیار نامناسب اند. زیرا باعث مسدود شدن منافذ پوستی و عدم اکسیژن رسانی به پوست میشوند و روند ایجاد جوش و آکنه را تسریع میکنند. اگر شما هم برای پنهان کردن قرمزی پوست و لکه ها از این کرم پودرها استفاده میکنید باید در انتخاب خود تجدید نظر کنید و به دنبال کرم پودرهایی بروید که علاوه بر پوشش دهی قوی و پوشاندن عیوب پوست از نوع مایع نیز باشند تا آسیب کمتری به پوست شما برسانند.

کرم پودرهای فاقد ضد آفتاب

یکی از ویژگی هایی که باعث میشود استفاده از باعث ایجاد جوش بر روی شما شود این است که فاقد خاصیت ضد آفتابی (SPF) باشد. مهم ترین ویژگی که نشان دهنده مرغوبیت یک محصول است دارا بودن SPF است زیرا باعث محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب (UV) میشود. در مقاله ای تحت عنوان ” آفتاب چه بلایی بر سر پوستمان می آورد؟ ” به بررسی عوارض اشعه های مضر آفتاب پرداختیم. پس باید یکی از مهم ترین فاکتورهای شما در انتخاب یک کرم پودر مناسب دارا بود SPF باشد.

کرم پودر های تقلبی

خرید کرم لاکچری کوین: محصولات تقلبی و فیک آفت پوست هستند. متاسفانه بسیاری از خانم ها محصولات آرایشی خود را از دست فروشان کنار خیابان و مترو خریداری میکنند و به دلیل گران بودن محصولات اصل به استفاده از محصولات تقلبی و ارزان قیمت روی می آورند غافل از اینکه با استفاده از این محصولات سلامت و زیبایی پوستشان را از دست خواهند داد. کرم پودرهای تقلبی به دلیل ترکیباتی که دارند باعث ایجاد جوش، آکنه، حساسیت و آلرژی، خشکی و قرمزی در پوست میشوند. پس به دلیل ارزان بودن محصولات تقلبی آن ها را استفاده نکنید.

کرم پودرهای خیلی چرب

کرم پودر های خیلی چرب یکی دیگر از مواردی است که باعث ایجاد جوش در پوست شما میشود. بهترین برای استفاده کرم پودری است که بر پایه آب تولید شده و بافتی سبک دارد. کرم هایی که آغشته به روغن هستند باعث مسدود شدن منافذ پوست شما و عدم اکسیژن رسانی به آن شده و زمینه بروز جوش و آکنه را فراهم میکند.

کرم پودر تاریخ گذشته

یکی دیگر از معضلات بازار محصولات آرایشی، تاریخ انقضای محصول است. وارد شدن محصولات قاچاق به بازار و محصولاتی که تاریخ انقضای آن ها گذشته باعث میشود که این محصولات و کرم ها به سلامت پوست آسیب برسانند. حتی در هنگام خرید محصولات برند و اصل نیز به تاریخ انقضای آن توجه کنید. کرم هایی که تاریخ آن ها گذشته و مدت زیادی بدون استفاده مانده اند محیط مناسبی برای فاسد شدن و فعالیت میکروب ها فراهم میکنند و به محض استفاده از آن ها شاهد بروز مشکلات پوستی خواهید بود.

بی توجهی به نوع پوست

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باعث بروز جوش در خانم ها میشود عدم توجه به نوع پوست در هنگام خرید است. افرادی که پوستی چرب دارند نباید از کرم پودرهای چرب و بر پایه روغن استفاده کنند. زیرا باعث ایجاد جوش میشود. و افرادی که پوستی خشک دارند باید از کرم هایی استفاده کنند که علاوه بر چربی مناسب حالت شادابی به پوست شان بدهند. پس در هنگام خرید کرم پودر نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

نکات زیر را رعایت کنید تا جوش نزنید !

پوست را تمیز کنید

قبل از مصرف کرم پودر پوست خود را به وسیله شوینده های ملایم و شیرپاکن ها کاملا بشویید و تمیز و عاری از هر گونه آلودگی کنید. استفاده از کرم پودر بر روی پوست آلوده باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش میشود.

انتخاب کرم پودر متناسب با پوست

حدالامکان از کرم پودرهای متناسب با نوع پوست و فاقد چربی استفاده کنید. امروزه برای هر نوع پوستی محصولات مختص به آن تولید میشود پس قبل از خرید هر نوع محصول آرایشی نوع پوست خود را بشناسید.

تست قبل از مصرف

اگر میخواهید از برندی جدید استفاده کنید ۲۴ ساعت قبل از مصرف آن را بر روی ساعدتان تست کنید و اگر هیچ گونه حساسیت و آلرژی را مشاهده نکردید اقدام به استفاده از آن کنید. 

دستان خود را بشوئید

اگر میخواهید که کرم پودر را به وسیله انگشت تان بر روی پوست بمالید حتما قبل از آن دستان خود را به خوبی بشویید.

استفاده از کرم پودر مشترک ممنوع

به هیچ عنوان از کرم پودر مشترک با دیگران استفاده نکنید زیرا باعث انتقال میکروب و حساسیت به پوست شما میشود.

از تسترهای کاسه ای استفاده نکنید

اگر میخواهید از تستر استفاده کنید به هیچ عنوان از تسرهایی که پمپی نیستند بر روی پوست تان امتحان نکنید. تسترهای کاسه ای باعث تجمع باکتری در خود میشوند.

تغییر رنگ و بوی کرم پودر

اگرمشاهده کردید که کرم پودر شما تغییر رنگ، بو و بافت داد حتما آن را دور بیندازید.

از تابش نور خورشید جلوگیری کنید

هیچ گاه کرم پودرتان را در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار ندهید. زیرا باعث تغییر در بافت محصول میشود.

به کرم پودر آب اضافه نکنید

اگر کرم پودر تان غلیظ و یا خشک شده به هیچ عنوان به آن آب اضافه نکنید زیرا وجود آب در زمینه رشد میکروب ها را فراهم میکند.

به پوست تان استراحت دهید

قبل از خواب آرایش خود را خوبی پاک کنید و از کرم های مرطوب کننده و دورچشم استفاده کنید تا پوست شما در طول شب به خوبی تغذیه شود و استراحت کند.

محصولات با کیفیت

همیشه از محصولات با کیفیت و مرغوب استفاده کنید و به دلیل ارزانی به سراغ محصولات بی کیفیت و تقلبی نروید.

تاریخ انقضاء محصول

اگر تاریخ مصرف کرم پودر گذشته است آن را دور بیندازید و منتظر نمانید تا بافت، رنگ و بوی آن تغییر کند.

کرم پودر ضدجوش

از کرم پودرهایی استفاده کنید که مورد تایید متخصصان پوست هستند و قابل اعتمادند

دکمه بازگشت به بالا