علمی و پزشکی

بیانیه شرکت ایلان ماسک ؛ ما میمون‌ها را شکنجه نکرده ایم

بیانیه شرکت ایلان ماسک می گوید شکنجه میمون

این شرکت بیوتکنولوژی در حال توسعه یک اتصال مغز به کامپیوتر است که می گوید روزی می تواند افراد را واقعا باهوش کند و توانایی راه رفتن با افراد معلول را بازیابی کند.

با این حال، کمیته مدیریت رفتار بالینی (PCRM) اعلام کرد که بین سال‌های 2017 تا 2020، میمون‌ها در آزمایشگاه نورالینک تحت آزمایش‌های شکنجه و شواهد قرار گرفتند. لایه‌برداری پوست، آسیب به خود.

Nuralink در آخرین بیانیه خود در مورد میمون هایی که آزمایش کرده است، اعتراف کرد که میمون ها کشته شده اند، اما گفت که این به دلیل عدم درمان و مراقبت نبوده است.

Noralink که توسط ایلان ماسک تأسیس شد، روی مغزهای قابل کاشت کار می کند که به گیرندگان اجازه می دهد تا وظایف را تنها با استفاده از ذهن خود انجام دهند.

سال گذشته، این شرکت فناوری خود را با یک میمون ماکاک به نمایش گذاشت که بدون جوی استیک و به دستور مغز خود بازی های ویدیویی انجام می داد.

یک گروه حفاظت از حیوانات به نام کمیته پزشکان مسئول (PCRM) می‌گوید که نورالینک از ایمپلنت‌های قدرتمندی استفاده می‌کرد که منجر به “مصائب شدید از میمون‌های شکنجه‌شده که مراقبت مناسبی دریافت نکردند.”

این گروه در گزارشی 700 صفحه‌ای اعلام کرد که از 23 میمون مورد آزمایش، 15 میمون مردند و برخی انگشت خود را از دست دادند.

در این شکایت، مدافعان حقوق حیوانات در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، 9 مورد نقض حقوق حیوانات، از جمله قوانینی که درد و ناراحتی حیوانات را در حین مراقبت از آنها کاهش می دهد، پیدا کردند. به گفته این گروه، بسیاری از میمون ها در نتیجه آزمایش های شدید و مراقبت های نادرست مورد آزار و اذیت شدید قرار گرفته اند. ایمپلنت‌ها و وسایل مربوطه که پس از ایجاد سوراخ در جمجمه وارد مغز می‌شوند، باعث بروز بیماری‌های عود کننده در حیوانات می‌شوند و سلامت آنها و دقت تحقیقات را به‌طور جدی به خطر می‌اندازند. نمونه‌های متعددی از جراحات وارده توسط میمون‌ها نیز ذکر شد، از جمله یکی از آنها که در آن انگشتان دست و پاهای خود را از دست داد، که به نظر می‌رسد در نتیجه آسیب‌دیدگی خود یا سایر جراحات بوده است.

در موردی دیگر، میمونی که سوراخی در سر داشت به بیماری پوستی خون آلود مبتلا شد که او را مجبور به مرگ کرد. در نمونه دیگری که توسط این گروه نشان داده شد، یک میمون ماده با نای وارد مغزش علائمی مانند استفراغ و مشکل در تنفس داشت که در نتیجه پارگی رگ خونی مشاهده شد.

این گروه از این داده ها برای شکایت از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس استفاده کرد، جایی که نورالینک قبلاً محاکمه را انجام داده بود، اما شرکت مستقیماً در این دعوی دخالت نداشت.

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، که همکاری با نورالینک را در سال 2020 تکمیل کرد، گفت دستورالعمل‌های تحقیقاتی در طول آزمایش به دقت بررسی و تأیید شدند. سخنگوی دانشگاه گفت که کارکنان آن مراقبت‌های دامپزشکی از جمله نظارت روزانه بر حیوانات را انجام دادند و این حادثه را به کمیته حفاظت از حیوانات (IACUC) گزارش دادند تا دستورالعمل‌ها را تغییر دهند و در صورت لزوم آموزش دهند.

این کمیته قصد دارد از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس شکایت کند و عکس‌ها و ویدیوهایی را که به عنوان بخشی از داده‌های اصلی منتشر نشده‌اند، درخواست کند. همچنین می‌خواهد به نمایه‌های حیواناتی که در حال آزمایش هستند دسترسی پیدا کند تا پایان آنها پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه با Nuralink مشخص شود. اما کالیفرنیا دیویس گفت که این خبر متعلق به نورالینک است.

شفافیت نورالینک

Nuralink در یک پست طولانی در وب سایت خود، تیم PCRM را به مخالفت با استفاده از حیوانات در تحقیقات به هر طریق ممکن متهم کرد، حتی اگر قوانین فعلی نیاز به آزمایش حیوانی قبل از آزمایش بر روی انسان دارند.

این شرکت در بیانیه ای تاریخچه مختصری از همکاری خود با دانشگاه کالیفرنیا، دیویس را تشریح کرد و گفت که مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا (CNPRC) به اولین دسترسی به میمون های مرده برای آزمایش جراحی آنها و سپس میمون های زنده از ارائه کرده است. در کنار سایر پروژه های تحقیقاتی

Nuralink گفت که در مراحل اولیه پروژه خود، این شرکت فقط میمون ها را در روز عمل جراحی گرفت و آنها را در آزار و اذیت به شکل اتانازی کشت. همچنین، هر گونه آسیب ناشی از این میمون ها، از جمله از دست دادن انگشتان دست، ممکن است به دلیل رفتار پرخاشگرانه با سایر میمون ها در کلینیک باشد و نه در نتیجه آزمایش های انجام شده توسط شرکت.

46

دکمه بازگشت به بالا