برترین های ترند روزعمومی

بهترین نوع حوله حمام

حوله پالتویی یا حوله تن پوش یزدی ، یکی از انواع حوله‌های پرطرفدار در بازار است. این حوله، به شکل یک پالتو دوخته می‌شود و به‌عنوان جایگزین حوله‌های تکه‌ای، پس از استحمام استفاده می‌شود. این حوله به دلیل ابعاد بزرگ خود، توانایی پوشش‌دهی تمامی قسمت‌های بدن را دارد و معمولا به‌وسیله کمربند در قسمت کمر محکم می‌شود. در این مقاله، قصد داریم علاوه بر راهنمای خرید تخصصی، لیستی از بهترین حوله تن پوش بازار را معرفی کنیم.

The best type of bath towel

راهنمای خرید حوله تن پوش

حوله‌های تن پوش به‌عنوان جایگزینی برای حوله‌های معمولی به‌کار می‌روند و شما پس از استحمام و تا زمان آماده شدن لباس‌های معمولی خودتان، می‌توانید از این حوله‌ها استفاده کنید.حوله‌های پالتویی، در استخر، سالن ماساژ، سونا و… نیز کاربرد زیادی دارند. علاوه بر این دو کارایی، برخی از مدل‌های این حوله‌ها که دارای جنس‌های نازک‌تر هستند، می‌توانند در زمانی که نیازی به پوشش کامل در منزل ندارید نیز، مورد استفاده قرار گیرند.

سایز حوله تن پوش

انواع مدل‌های حوله‌های تن پوش، از جنس‌های مختلفی مانند پنبه، پنبه–پلی‌استر، Zero twist، بامبو، ابریشم و ساتن، نایلون، پشم مصنوعی و الیاف ارگانیک ساخته می‌شوند. هر یک از این مواد، تاثیر بسزایی در دوام، لطافت حوله، قابلیت جذب آب و رطوبت دارند.

حوله‌های تولید شده از الیاف پنبه، قدرت جذب بسیار بالایی دارند و اگر با الیاف پلی‌استر ترکیب شوند، طول عمر قابل توجهی نیز خواهند داشت. استفاده از ابریشم و ساتن در حوله‌های تن پوش، لطافت و زیبایی بسیار زیادی به آن‌ها می‌بخشد؛ اما از طرفی نیز، این حوله‌ها قیمت قابل توجهی دارند.همچنین، حوله‌های تن پوش نایلونی معمولا از قیمت ارزان‌تری برخوردارند، فرآیند شستشوی آن‌ها آسان‌تر است و البته ماندگاری چندان زیادی نیز ندارند. بنابراین، اگر می‌خواهید بهترین را خریداری کنید، حتما جنس آن را مورد بررسی قرار دهید.

مدل حوله

حوله‌های تن پوش چه در مدل‌های زنانه و چه مردانه، معمولا با ویژگی‌های مشترکی دوخته می‌شوند و از این لحاظ، تفاوتی با یکدیگر ندارند. در بسیاری از مدل‌های حوله‌های تن پوش، محکم کردن حوله به‌وسیله کمربند انجام می‌شود اما در برخی از مدل‌ها نیز، از دکمه برای بستن حوله استفاده می‌شود.اینکه کدام مدل را انتخاب کنید، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. گفتنی است این موضوع، برای مدل‌های دارای کلاه، فاقد کلاه، با یا بدون جیب نیز صدق می‌کند. به عبارت دیگر، نمی‌توان گفت بهترین حوله تن پوش چه مدلی است؛ بلکه باید بر اساس نیاز و سلیقه خودتان یکی از مدل‌های را انتخاب کنید.

نکات مهم برای حفظ دوام حوله تن پوش

حوله‌های تن پوش به دلیل سایز بزرگ‌تری که در مقایسه با حوله‌های معمولی دارند، معمولا نیازمند حساسیت بیشتری برای نگهداری هستند تا دوام و طول عمر مناسبی داشته باشند.

حتی اگر بهترین حوله تن پوش را خریداری کنید، اما این موارد را رعایت نکنید، احتمالا دوام حوله پالتویی شما کوتاه خواهد بود. رعایت نکات متعددی می‌تواند باعث افزایش طول عمر این مدل از حوله‌ها شود که برخی از این نکات عبارت‌اند از:

  • عدم استفاده از مواد شوینده حاوی ترکیبات سفیدکننده (وایتکس)
  • شستشوی حوله پس از ۳ الی ۶ بار استحمام
  • استفاده از مواد شوینده ملایم
  • عدم استفاده از مواد شوینده مناسب حوله‌های سفید برای شستن حوله‌های رنگی و بالعکس
  • مطالعه دستورالعمل شستشوی حوله پس از به‌کارگیری مواد نرم‌کننده جهت شستن حوله تن پوش
  • شستشوی هر حوله تن پوش به‌صورت جداگانه (هیچ لباس یا حوله دیگری نباید در کنار آن شسته شود.)
  • استفاده از آب با دمای ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد برای شستن حوله
  • حوله پس از استحمام و خشک‌کردن بدن، باید در محیط دارای هوای آزاد قرار گیرد تا به‌طور کامل رطوبت آن از بین برود.
  • این حوله‌ها نباید به‌صورت فشرده بر روی همدیگر قرار گیرند و باید در قفسه‌های جداگانه چیده شده یا بر روی چوب‌لباسی آویزان شوند.

ر می‌شود.

انواع حوله از نظر جنس

در ادامه پاسخ به این سوال که حوله چیست؟ بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که علاوه بر تقسیم‌بندی بر اساس کاربرد حوله، حوله های موجود در بازار از نظر جنس هم دارای تقسیم‌بندی هستند که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد جنس انواع حوله می پردازیم.

حوله پنبه

جنس حوله در انتخاب آن بسیار مهم است. حوله با پوست بدن تماس مستقیم دارد و این مورد اهمیت توجه به جنس حوله را به‌درستی نشان می دهد. یکی از بهترین جنس ها برای تولید حوله، پنبه است. حوله های پنبه ای قدرت جذب بالایی دارند و به دلیل طبیعی بودن الیاف خود سبب بروز حساسیت و خارش بر روی سطح پوست نمی شوند. برتری دیگر حوله های پنبه ای نرمی و لطافت آنها است که به‌مرورزمان و در اثر شستشوی مداوم از بین نمی رود. مقاومت بالای حوله های پنبه ای از دیگر مزایای آنها است. به‌طورکلی جنس مناسب و باکیفیت حوله های پنبه ای سبب شده تا استفاده از آنها هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و گروه های سنی مختلف می توانند از آن استفاده کنند.

حوله با جنس پنبه یکی از بهترین جنس ها برای حوله مورد استفاده شماست. این نوع حوله دارای قدرت جذب بالایی بوده و مناسب کاربرد های متفاوتی است. زیرا که الیاف پنبه می تواند ۲۵ برابر وزن خودشان مایعات جذب کنند. و همین امر سبب آبگیری بالای این نوع حوله می شود. حوله هایی که از جنس پنبه با درصد بالا هستند؛ نرم و لطیف می شوند. این نرمی و لطافت با میزان درصد پنبه در حوله افزایش می یابد. به این صورت که هر چه درصد پنبه در یک حوله بیشتر باشد؛ آن حوله نرم تر و لطیف تر است. حوله هنر با جنس صد درصد پنبه دارای لطافت و نرمی بالایی بوده و قدرت جذب زیادی نیز دارد.

همچنین حوله با جنس پنبه برای کسانی که پوست حساسی دارند بسیار مناسب است، زیرا این جنس به هیچ وجه حساسیت زا نبوده و آلرژی زا نیست. همین امر باعث شده تا این جنس، محبوبیت زیادی در بین افراد با پوست های مختلف داشته باشد. حوله هایی که از پنبه تشکیل شده اند؛ دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. هم چنین دوام و ماندگاری بالایی داشته و پس از شستشو تغییر جنس نمی دهند. همین عوامل سبب شده تا این نوع حوله ها با قیمت مناسب و دوام طول عمر بالا مقرون به صرفه باشند. این نوع حوله با کیفیت بالا و دوام خوب مناسب مصارف خانگی هتل ها، شرکت ها و … می باشند. از این نوع جنس حوله می توان هم برای مصارف  خانگی هم برای مصارف با تعداد بالا و برای تبلیغات، هدیه و … استفاده نمود.

حوله پنبه ارگانیک

این جنس برای کسانی که طرفدار محیط زیست هستند؛ محبوبیت زیادی دارد. زیرا که از الیاف کاملا طبیعی ساخته شده و با طبیعت رابطه ی خوبی دارد. این جنس حوله فاقد هر گونه مواد شیمیایی بوده و برای حوله ی نوزادان و افرادی که دارای آلرژی هستند. بسیار مناسب می باشد. در بقیه ی موارد حوله با جنس پنبه ی ارگانیک، خاصیت های مشابهی با حوله با جنس پنبه دارد. تا به اینجای مقاله برای شما از انواع جنس پنبه گفتیم. هر کدام از این جنس ها نقاط قوت و نقاط ضعفی داشتند؛ که می توانند در انتخاب آن ها به درستی به شما کمک کنند.

اما از بین تمامی موارد گفته شده در بالا جنس پنبه را می توان محبوب ترین جنس در بین جنس های مختلف حوله توصیف کرد. این جنس علاوه بر کیفیت و دوام بالا دارای قیمت مناسبی است. که همین امر این جنس حوله برای مصارف مختلفی  قابل استفاده است. حوله های هنر با جنس تماما پنبه با دوام بالا و مقرون به صرفه می تواند انتخاب مناسبی برای حوله های شما در کاربرد های متفاوت باشد. برای دیدن محصولات مختلف حوله هنر می توانید محصولات ما را در سایت مشاهده نمایید.

حوله ابریشم

حوله ها در جنس ابریشم و ساتن جز دسته بندی حوله های لوکس و شیک محسوب می شوند. و کاربرد محدودی نیز دارند. حوله با جنس ساتن و ابریشم برای استفاده در فصول گرم مناسب هستند. این جنس حوله دارای وزن سبک است. و دارای جنسی ظریف و لطیف است. هم چنین ضخامت این جنس حوله کم است. همین امر سبب می شود تا حوله ی ما دوام کمی داشته باشد. و با توجه به قیمت بالای این نوع حوله مقرون به صرفه نباشد. هم چنین ضخامت حوله ارتباط مستقیمی با میزان جذب آب حوله دارد. هر چه حوله شما نازک تر باشد، جذب آب آن نیز کمتر خواهد بود. که با توجه به نازکی این جنس حوله می توان پی برد که جذب آب آن پایین است.

حوله های تولید شده از الیاف ابریشم بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال حوله های لوکس و فاخر هستند. برای تولید این مدل حوله از الیاف ابریشم و ساتن استفاده می شود، به همین دلیل زیبایی ظاهری این مدل حوله در مقایسه با دیگر انواع حوله بیشتر است. حوله های ابریشم و ساتن ظریف، نازک و کم‌وزن هستند و بهترین گزینه برای استفاده در فصول گرم سال محسوب می شوند.

حوله میکروفیبر

حوله با جنس میکروفیبر از الیاف مصنوعی تشگیل شده است. این نوع حوله از ابریشم ظریف تر بوده اما به دلیل الیاف تشکیل دهنده اش دارای قدرت جذب بالا تری است. این جنس حوله برای حوله های تن پوش مناسب است. چرا که وزن کمی داشته و سبک است. همین امر سبب می شود تا انتخاب مناسبی برای حوله های تن پوش باشد. و علی رغم وزن سبکی که دارد، از دوام مناسبی برخوردار است. این جنس حوله برای پوست های حساس نیز مناسب بوده و حساسیت زا نیست. اما به دلیل قیمت بالایی که دارد، مقرون به صرفه نیست.

الیاف میکروفیبر از الیاف ابریشم نازک تر و ظریف تر هستند، با این وجود قدرت جذب آب توسط این الیاف بالا است. حوله های میکروفیبر دوام بالایی داشته و وزن سبک آنها سبب می شود تا استفاده از این مدل حوله آسان باشد. حوله های میکرو فیبر از جمله انواع حوله مناسب برای پوست حساس محسوب می شود.

حوله کجا نگهداری کنیم تا تمیز بماند

حوله چون ارتباط مستقیمی با سلامتی و بدن دارد باید جای مخصوص خود داشته باشد.قرار دادن حوله روی زمین و روفرشی ممکن است به دلایل مختلفی اجتناب شود:

1. **رطوبت و خیسی:**
اگر حوله خیس یا نمی‌خشکد، قرار دادن آن بر روی زمین یا روفرشی ممکن است باعث انتقال رطوبت به سطح زیرین شود. این موضوع می‌تواند باعث آلودگی، سوزش، و یا رشد میکروب‌ها شود.

2. **آلودگی زمین:**
زمین ممکن است آلوده به ذرات، باکتری‌ها، و ویروس‌ها باشد. اگر حوله با زمین در تماس باشد، ممکن است این آلودگی به حوله منتقل شده و سپس به بدن شما.

3. **خطرات مختلف:**
در برخی موارد، زمین ممکن است حاوی مواد آلی یا شیمیایی باشد که باعث خطرات بهداشتی شوند. قرار دادن حوله روی چنین سطحی ممکن است به تماس مستقیم با این مواد و انتقال آنها به حوله منجر شود.

4. **آسیب به حوله:**
قرار دادن حوله روی سطوح سخت مانند زمین ممکن است باعث خراشیدگی و خدشه شدن حوله شود. این باعث کاهش عمر مفید حوله و کیفیت آن می‌شود.

برای حفظ بهداشت و کیفیت حوله، بهتر است آن را روی سطح نظیف و خشکی قرار دهید. در صورت لزوم، از زیر حوله یا فرش استفاده کنید تا از تماس مستقیم با سطوح آلوده جلوگیری شود. همچنین، حوله را به طور منظم تعویض و شستشو دهید تا از رشد میکروب‌ها و آلودگی‌های ممکن جلوگیری شود.

منبع:

buy textiles

دکمه بازگشت به بالا