برترین های ترند روزبین الملل

بهترین مرکز خرید دبی برای ایرانیان

از بازارهای سنتی روباز تا مراکز خرید گسترده و مدرن! این صحنه‌ای از بازارهای دبی در سال‌های اخیر است. این شهر مرکز بزرگ‌ترین مراکز خرید مدرن جهان است اما در زیر نمای بیرونی مدرن آن، این شهر مملو از سوق‌ها، بازارچه‌ها و مراکز خرید روباز هم است. اگر در سفر به دبی تصمیم گرفته‌اید خودتان را نونوار کنید با ما همراه باشید. در این مطلب از شما با بهترین مراکز خرید دبی آشنا می‌شوید.

طلا دوست دارید؟ به بازارچه طلای دبی بروید

بازارچه طلای دبی بدون شک یکی از بهترین مراکز خرید دبی است که میلیون‌ها بازدیدکننده هر ساله در حال بازدید از ۳۸۰ غرفه و فروشگاه آن هستند. هر نوع جواهراتی بخواهید در این بازار پیدا می‌کنید. از آن‌جا که در دبی مالیات اندک است و این مرکز، از مراکز عمده‌ای برای تجارت بین‌المللی طلا است، قیمت‌ها آن معمولا مطابق با استاندارد جهانی است. این بازارچه توسط دولت اداره و نظارت می‌شود که به حفظ استاندارد و کیفیت طلای فروشی نظارت می‌کند.

مغازه‌های طلافروشی به ردیف هم در کوچه باریک این بازارچه قرار دارد و ویترین آن‌ها پر از گردنبند‌های طلایی، النگو‌ها و دستبندهاست. اگر طلا دوست دارید، برای خرید طلا در این بازارچه دبی تردید نکنید، طلاهای دبی ۲۴ عیار است و چون کارمزد ساخت دریافت نمی‌کنند، از ایران ارزان‌تر هستند. اما اگر طلا دوست ندارید حداقل برای تماشا به این بازارچه سر بزنید. سنگین‌ترین حلقه طلای جهان است به وزن ۶۴ کیلو در یکی غرفه‌های بازارچه در مرکز آن به نمایش گذاشته شده است.

لباس‌های سنتی عربی برایتان جذاب هستند؟ به بازارچه پارچه دبی بروید

در مرکز تجاری قدیمی شهر دبی و روبروی بانک کریک دبی، غرفه‌های منسوجات با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف از جنس ساتن، ابریشم، پنبه و غیره خودنمایی می‌کنند. اینجا بازارچه پارچه دبی و یکی از بهترین مراکز خرید دبی برای پارچه و همچنین محلی برای خرید لباس‌های سنتی عربی است. بهترین لباس‌های سنتی عربی به دست ماهرترین خیاط‌های عربی با کم‌ترین قیمت در این بازار پیدا می‌شوند.

خیاط‌های این بازارچه در مدت چند روز کت و شلوار یا لباس سفارشی شما را با بهترین کیفیت به شما تحویل می‌دهند. این بازارچه یک بازار سنتی مرمت شده با یک سقف چوبی است که خرید از آن را حتی در گرم‌ترین روزهای سال تبدیل به تجربه‌ای دلپذیر می‌کند.

خوراکی برای سوغات می‌خواهید؟ به بازارچه ادویه سر بزنید

بازارچه ادویه دبی در الراس به‌دلیل موقعیت قرارگیری آن در کنار خلیج فارس سال‌ها است با ادویه‌های عجیب و غریب از سراسر خاورمیانه پر شده است. از کنار این بازارچه که رد شوید، عطر ادویه‌ها و نمای رنگارنگ ظرف‌های ادویه ناخودآگاه شما را به‌سمت خود می‌کشد. در این بازار می‌توانید انواع ادویه‌جات و ترشی تا کفیر، کاری و لوازم پخت و پز، قهوه و هر سوغاتی خوراکی که بخواهید، تهیه کنید.

تنوع در این بازار آنقدر زیاد است که ادویه‌های کل دنیا را در این بازار می‌توان دید. از آنجاکه این بازار جزو جاذبه‌های توریستی دبی نیست، قیمت‌های آن بسیار مناسب است. پس خرید از آن را از دست ندهید.

اگر می‌خواهید در عطر خوش عربستان غرق شوید به بازارچه عطر دبی بروید

این بازارچه یکی از بهترین مراکز خرید دبی در منطقه بور است که با بیش از ۴۰ سال قدمت با غرفه‌های کوچک در خیابان پر پیچ و خم هفتم قرار دارد. در این غرفه‌ها انواع شیشه‌های رنگارنگ عطر، عود، بافور، عطر‌های ساخته شده با طلا، عطر‌های جامد با بوی چوب مناسب هر شخصیتی پیدا می‌شود.

عطرهای موجود در بازار مطابق دستور العمل‌های منتقل شده از نسلی به نسل دیگر ساخته می‌شوند. برخی از آنها بر پایه الکل و برخی دیگر بر پایه روغن هستند. در این‌جا حتی می‌توانید درخواست بدهید تا عطر دلخواهتان را برایتان درست کنند.

بازارچه مدینه، تفسیری مدرن از شهر سنتی عربی

بازارچه مدینه با ۷۵ فروشگاه به‌عنوان یکی از پاساژهای دبی در منطقه ساحلی جمیرا قرار دارد در این مجتمع دو هتل و حدود ۵۰ بار و رستوران وجود دارند. علاه بر خرید می‌توانید در محدوده بازارچه با قایق‌های سنتی سفر کنید. این بازارچه در شب بسیار دیدنی است چون برج‌های بادی بالای این بازارچه شب‌ها روشن می‌شود. همه چیز از تی‌شرت گرفته تا اسباب‌بازی‌ها، سخت‌افزار و نوت‌بوک‌ها و… در این بازار به‌فروش می‌رسد.

مراکز خرید دبی را بشناسید

می‌خواهید بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا را ببینید؟ به دبی مال بروید

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان و یکی از بهترین مراکز خرید دبی در محوطه برج خلیفه است. دبی مال با مساحت ۲۰۰ برابر زمین فوتبال، ۱۲۰۰ فروشگاه را در خود جای داده است. از فروشگاه‌های لوکس گرفته تا غرفه‌های خیابانی. این بازار انقدر وسیع است که بهتر است برای بازدید از آن از سیستم حمل و نقل داخل فروشگاه استفاده کنید. فروشگاه‌های برندی مثل لوئیز ویتون، پرادا، گوچی و… همه در این مرکز خرید وجود دارند.

لیست بهترین مراکز خرید دبی بدون امارات مال MOE تکمیل نمی‌شود

برای دیدن یکی از قدیمی‌ترین پاساژهای دبی به بورجومان بروید

اگر هنوز از دیره خارج نشدید، حتما به مرکز خرید سینی سنتر دیره بروید

سیتی سنتر دیره هم یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی است که در لیست بهترین پاساژهای دبی قرار دارد. سیتی سنتر دبی قبل از ساخته شدن مراکز خرید ابن بطوطه، امارات مال و دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید در شهر دبی بود. این مرکز با وسعت حدود ۱۲۳۰۰۰ مترمربع، بیش از ۳۷۱ فروشگاه، ۱۱ سینما با ظرفیت ۳،۰۰۰ نفر، دو فودکورت، سالن بولینگ، شهربازی سیاره جادویی، سوپر مارکت کارفور و یک هتل پنج ستاره دارد.

فسیوال سیتی مال، محبوب‌ترین مرکز خرید دوبی

فستیوال سیتی مال دبی یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دبی است که با بیش از ۴۰۰ فروشگاه با فروشگاه‌های مارک‌های لوکس بین‌المللی و محلی، ۹۰ رستوران و کافه محلی و بین‌المللی و یک سینما ۱۸ صفحه‌ای دارد که بر اساس جدیدترین روش‌ها اداره می‌شود. رستور‌ان‌های این مرکز خرید، شرایط پذیرایی در فضای باز را برای مشتریان فراهم کردند تا بازدیدکنندگان بتوانند با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از نهر دبی از خوردن غذایی لذیذ لذت ببرند.

شهربازی با چرخ و فلک بزرگ، رقص فواره‌های آب با موسیقی و لیزر، شبیه‌سازی پرواز، سینما و هتل از جاذبه‌های دیگر این پاساژ هستند.

دوست دارید بزرگ‌ترین بازار اقتباسی را ببینید؟ به بازار ابن بطوطه بروید

در کنار این فروشگاه‌ها می‌توانید از سینما، سالن بولینگ، شهربازی sky zone و پارک Chuck E Cheese’s لذت ببرید. مرکز خرید ابن بطوطه ۲۹ رستوران و غذاخوری و فودکورت و ۲۷ کافی شاپ دارد که اگر گرسنه شدید می‌توانید از خوردن غذا در آنها لذت ببرید.

بهشت مراکز خرید دبی، مرکز خرید مرکاتو را ببینید.

نام مرکاتو از لغت ایتالیایی به معنای بازار گرفته شده است. مرکز خرید مرکاتو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی، مکانی واقعا شگفت‌انگیز است. این مرکز به گونه‌ای طراحی شده است بر اساس معماری دوره رنسانس در ایتالیا، مانند یک شهر مدیترانه‌ای به نظر برسد. مرکاتو با بیش از ۱۴۰ فروشگاه هر ساله ده‌ها هزار گردشگر از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

وافی مال؛ بازاری منحصربه فرد در دبی

ویژگی اصلی منطقه وافی، وافی مال، در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد. این مرکز با ۲۰۰ فروشگاه یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دبی است و بنای آن بر اساس بناهای مصری ساخته شده و بزرگ‌ترین پنجره با سبک اسلامی در آن قرار دارد.

علاوه بر فروشگاه‌های معروف مد مرکز سلامتی، مرکز سرگرمی برای کودکان، تئاتر سه بعدی، شبیه‌ساز پرواز و پارک اسکیت در این مجموعه قرار دارند. رستوران‌ها مختلفی در این مال به‌سبک‌های اسپانیایی، ایتالیایی، تایلندی، چینی، هندی و انگلیسی غذا سرو می‌کنند.

دراگون مارت؛ بزرگ‌ترین مرکز خرید چینی خارج از چین

بدون شک خرید از دراگون مارت یکی از مهیج‌ترین خریدهای شما در دبی خواهد بود. گفته شده این مرکز خرید از ارزان‌ترین پاساژ‌های دبی است که در آن انواع لوازم چینی به‌فروش می‌رسند. این مرکز خرید بزرگ به دو بخش دارگون مارت یک و دو تقسیم می‌شود که شامل ۵۰۰۰ فروشگاه هستند. در این مرکز خرید همه چیز از سخت‌افزار تا ماشین‌آلات، پوشاک، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیک و چیزهایی دیگر وجود دارد.

مرکز خرید خارج از دهکده را داخل شهر دبی ببینید

مرکز خرید اوت‌لت ویلج، مرکزی برای خرید ارزان در دبی است. این پاساژ برخلاف بقیه مراکز خرید اوت‌لت، در منطق مرکزی جبل علی قرار دارد. بیش از ۱۰۰ برند مختلف در این اوت‌لت فروشگاه دارند. از برندهای معروف این پاساز می‌توان از نام‌های آدیداس، کیت اسپاد، مایکل کرز، تومی، آلدو، روبرتو کاوالی، پلیس و تامی هیلفیگر را نام برد. از عطر و لوازم آرایشی گرفته تا لباس و لوازم جانبی، توسط برندهای معتبر بین‌المللی در این مرکز خرید با قیمت‌های باورنکردنی به‌فروش می‌رسند.

از کجا می‌توان سیم‌کارت دبی را خرید؟

لازم است بدانید که از کجا می‌توان برای خرید این سیم‌کارت‌ها اقدام کرد. شما برای خرید سیم کارت در دبی می‌توانید به سراغ سوپرمارکت‌ها، لابی هتل‌ها و نمایندگی‌های اپراتورهای تلفن همراه بروید. فروشنده می‌تواند، سیم‌کارت را بر اساس مبلغ دلخواهتان شارژ کند. همچنین اگر درباره نحوه فعال‌سازی سیم‌کارت در دبی سؤالی دارید، فروشنده می‌تواند به شما در این باره کمک کند. توجه داشته باشید که سیم‌کارت خریداری شده باید رجیستر شود و فروشنده می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

سیتی سنتر میردیف؛ مرکز خرید مود علاقه ساکنان محلی دبی

مرکز الغوریر در قلب دبی قدیم

مرکز الغوریر در سال ۱۹۸۲ در منطقه دیره و قلب دبی قدیم تاسیس شد. با گذشت سال‌ها، این مرکز به یکی از مراکز خرید مهم و مرکز توریستی در دبی تبدیل شده است. در این مرکز می‌توانید از ۳۵۰ برند مختلف مد و پوشاک، جواهرات، عطر، دکوراسیون منزل، لوازم آرایش و زیبایی، لوازم الترونیک و… خرید کنید. این مرکز علاوه بر فروشگاه‌ها بیش از ۵۰ رستوران، هشت سالن سینما و منطقه‌ای تفریحی برای کودکان دارد.

دوست دارید مرکز خریدی کاملا متفاوت در دبی را ببینید؟ پس از بازار شناور دبی دیدن کنید

بی نظیر‌ترین بازار در بین مراکز خرید دبی بازار شناور دبی است. این بازار در نهر دبی واقع شده و در لنگرگاه السیف قرار دارد. ۱۷ بوتیک شبیه به قایق در این بازار انواع وسایل از مارک های محلی و بین‌المللی را به‌فروش می‌رسانند. تمام قایق‌ها به کولر مجهز است پس نگران گرمی تابستان نباشید.

بازار شناور دبی در سال اول تاسیس خود حدود ۹ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرده است و انتظار می‌رود این آمار در سال‌های بعدی افزایش داشته باشد.

پایان سخن

دبی را با داشتن ۹۶ مرکز خرید، می‌توان بهشت عاشقان خرید نامید. علاوه بر بازارهای محلی، مراکز خرید دبی آنقدر زیاد است که بعید است در یک سفر بتوانید از همه آن‌ها دیدن کنید. علی بابا در این مطلب به معرفی بهترین مراکز خرید دبی پرداخت تا در سفر بعدی بتوانید مدیریت بهتری برای خریدهای خود داشته باشید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در بخش نظرات به ما اعلام کنید تا پاسخ بدهیم.

دکمه بازگشت به بالا