برترین های ترند روزعمومی

بهترین روش درس خواندن برای کنکور تجربی؟

تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که ابتدا باید آنها را دنبال کنید. این راهکارها برای همه دانش آموزان و داوطلبان موثر است و دانش آموزان به راحتی می توانند از این روش ها استفاده کنند. بهترین روش مطالعه برای کنکور این است که با بهترین تکنیک ها آشنا شوید. در این بخش از مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی، من 10 استراتژی مهم و موثر را به شما معرفی می کنم.

1- برنامه ریزی دقیق

برنامه ریزی دقیق اولین و مهمترین روش به عنوان بهترین روش مطالعه برای کنکور است. باید همه اهداف خود را روزانه با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی تعیین کنید. زمان های خاصی را برای دروس عمومی و خصوصی تعیین کنید. دروس عمومی و تخصصی باید به صورت موازی مطالعه شود. این بدان معناست که دانشجو باید نه تنها یک دوره عمومی، بلکه یک دوره تحصیلی خاص را در یک روز داشته باشد. یکی از مهم ترین نکات روش مطالعه کنکور، برنامه ریزی در کنار استراحت است. برای استراحت باید زمان مشخصی را در برنامه مشخص کنید. با بهترین نمرات می توانید بهترین روش مطالعه را بدست آورید اما نباید سلامت جسمی و روحی خود را فراموش کنید. بنابراین اولین تکنیک برنامه ریزی دقیق با جلسات مطالعه و استراحت است.

2- با صدای بلند بخوانید

این روش بدون شک مورد استفاده تمامی دانشجویان و داوطلبان قرار می گیرد. پیش خواندن تمامی دروس عمومی و اختصاصی برای دانش آموز نکته مثبتی محسوب می شود. در مرحله اول دانش آموز باید متن را بخواند. این باعث می شود که با عنوان، عنوان، پاورقی و تصاویر درس بیشتر آشنا شود. خواندن با صدای بلند به طور کلی حافظه دیداری دانش آموز را تقویت می کند تا مطالب را در ذهن حفظ کند.

3- مطالعه دقیق و مفصل

مرحله سوم روش مطالعه برای کنکور، مطالعه دقیق و کامل مطالب است. باید یک درس و یک فصل انتخاب شود و بعد از مطالعه در مدت زمان معینی مطالب به طور کامل مطالعه شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در این مرحله باید به آن توجه کرد، ذخیره نکردن محتوا است. مفاهیم را خط به خط بخوانید و خودتان توضیح دهید. می توانید برای درک بهتر مفاهیم از خود سوالاتی بپرسید و سپس به آنها پاسخ دهید. این به شما درک خوبی از مفاهیم می دهد.

مطالعه دقیق

4- فرموله کنید

1400 روش چهارم مطالعه برای آزمون سراسری یادداشت برداری است خلاصه نویسی یک تکنیک مهم یادگیری برای کنکور و هر آزمونی است. پس از مطالعه دقیق مفاهیم، ​​باید به طور منظم قسمت های مهم هر درس را خلاصه کنید. این خلاصه را هر روز قبل از شروع یک موضوع جدید بخوانید خلاصه نویسی بهترین راه برای مرور مطالبی است که خوانده اید شما می توانید اشتباهات روزانه و قسمت های دشوار را در حین خواندن طرح کلی علامت گذاری کنید و در پایان روز دوباره آن را مرور کنید.

5- استفاده صحیح از منابع

فقط مطالعه کتاب درسی راه خوبی برای قبولی در آزمون دولتی است. اما استفاده از منابع مناسب می تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش آموز داشته باشد. دانش آموز با مطالعه کتاب درسی مهمترین مفاهیم را یاد می گیرد و با استفاده از منابع صحیح راه درست را به دانش آموز نشان می دهد. منابع کنکور شامل سوالات تکمیلی و تست های مختلف می باشد. این امر به دانش آموز کنترل بیشتری بر موضوعات و مفاهیم می دهد.

6- گذر از بررسی های مهم

در پایان هر روز می توانید خلاصه و نکات مهم را با دقت مرور کنید. ذهن شما را برای مدت طولانی راضی نگه می دارد. مرور و مطالعه مداوم موضوعات مهم به دانش آموزان کمک می کند تا در یادگیری مطالب کارآمدتر شوند. تجدید نظر در نکات مهم هر درس یکی از مهم ترین راهکارها و بهترین روش مطالعه برای کنکور است.

7- رزولوشن تست های دسترسی سال های اخیر

یکی از مهم ترین راه های مطالعه کنکور 1400 حل کنکور سال های گذشته است. شما باید بعد از مطالعه کامل و کامل هر درسی به سراغ کنکور بروید. این مقاله به شما کمک می کند تا با انواع سوالات و تست های آن موضوع بیشتر آشنا شوید. البته حل کنکور سال های قبل راه درست را به شما نشان می دهد.

تست ها را بسیار با دقت مطالعه کنید و پاسخ های خود را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین راه برای حضور در امتحان

8- افزایش سرعت تست

هنگامی که به خوبی آزمایش کنید، تکنیک ها و روش های مختلف بهترین نتایج را به همراه خواهند داشت. افزایش سرعت آزمایشی به این معنی است که با مشکل زمان‌بندی مواجه نخواهید شد. راه ها و روش های زیادی برای افزایش سرعت تست وجود دارد، آنها را بررسی کنید تا در مدت زمان کوتاهی به مشکلات پاسخ دهید.

9- بودجه

کلیه دروس عمومی و اختصاصی در کنکور 1400 بر اساس منابع نظام جدید می باشد. دانشجویان و داوطلبان باید از بودجه هر دوره آگاه باشند. بودجه تحصیلی به دانشجویان کمک می کند تا با سوالات مهم هر درس آشنا شوند. با مطالعه این بودجه ها به راحتی می توانید برای امتحان آماده شوید و عملکرد خوبی داشته باشید.

10- استراحت کافی

۹ تکنیک کلیدی برای مطالعه در کنکور را معرفی کردیم، اما مهمترین تکنیک همچنان باقی است. آخرین تکنیک استراحت کافی است. به یاد داشته باشید که در هر شرایطی باید سالم باشید. قبولی در کنکور و آزمون سراسری برای دانش آموزان بسیار مهم است اما سلامت مهمتر است. با برنامه ریزی مناسب، نه تنها باید تمام دروس را با دقت مطالعه کنید، بلکه باید به اندازه کافی استراحت کنید.

فرآیند یادگیری طراحی تجربی

دانش آموزان و داوطلبان رشته تجربی ابتدا باید دروس عمومی را با دقت مطالعه کنند. روش مطالعه کنکور دروس عمومی به شرح زیر است:

1) روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

دانش آموزان برای تسلط بر این درس باید به سراغ ادبیات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بروند. 25 سوال ادبیات فارسی وجود دارد و دانش آموزان باید در 18 دقیقه به سوالات پاسخ دهند. روش کنکور درس ادبیات از چند قسمت مهم تشکیل شده است:

بخشی از کلمات

بخش املا

گروه زبان فارسی

گروه تاریخ ادبیات

بخشی از ادبیات

حوزه های ارتباط معنایی

دانشجویان با توجه به بودجه ادبیات فارسی، بخش های فوق را به دقت مطالعه کنند. این دوره عمومی دارای موضوعات و مفاهیم زیادی برای حفظ است. شما باید ابتدا همه این موارد را یاد بگیرید و سپس با مرور هر روز آنها را به خاطر بسپارید.

2- روش شناسی رقابت دین و زندگی

دوره دین و زندگی یکی دیگر از دوره های پرطرفدار است که روش یادگیری خاص خود را دارد. این موضوع دارای 25 سوال در آزمون سراسری است و دانش آموزان 17 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات پاسخ دهند. سوالات دین و زندگی برای پایه دهم و یازدهم و دوازدهم می باشد. روش مطالعه برای کنکور درس دین و زندگی به شرح زیر است.

متن آیات و روایات

دانلود کتاب ایمان و زندگی

موسیقی و حدیث

دانش آموزان باید مطالب فوق را در درس دین و زندگی بیاموزند. در این درس حفظ به متن کتاب بیشتر توجه می شود. اگر می خواهید در این درس به بهترین تعادل دست یابید، باید متن کتاب درسی را بسیار با دقت مطالعه کنید.

روش یادگیری تستی

3-روش های یادگیری زبان عربی برای کنکور

درس عربی یکی دیگر از دروس عمومی است و دانش آموزان موظفند در مدت 20 دقیقه به 25 سوال پاسخ دهند که روش یادگیری این دروس بسته به علاقه دانش آموزان ممکن است متفاوت باشد. اکثر دانش آموزان و آزمون دهندگان این درس ها را برای امتحان حفظ می کنند و هر روز مطالب مهم را مرور می کنند. این درس به طور کلی از دو بخش ترجمه و قوانین تشکیل شده است.

یادگیری کامل قوانین

تست های آنالیز فیزیکی

تمرین حرکتی را تکرار کنید

یادگیری برای فهمیدن

مطالعات ترجمه

دانش آموزان باید این موضوعات را با دقت مطالعه کنند. خلاصه و مرور روزانه این قوانین به شما کمک می کند تا به تعادل خوبی در این درس برسید.

4- نحوه یادگیری زبان انگلیسی برای کنکور

آخرین کلاس در دفتر عمومی برای دانش آموزان ریاضی و تجربی، کلاس انگلیسی است. در این درس دانش آموزان باید به 25 سوال در 20 دقیقه پاسخ دهند. بهترین راه برای مطالعه این دوره چیست؟ یادگیری و تکرار کلاس زبان بسیار ناپایدار است و باید این درس را با روش های خاصی یاد بگیرید. سوالات این درس شامل موارد زیر است و شما باید آنها را با دقت بخوانید و مرور کنید:

کانون بزرگ Alt

Grammar Vol

بخش تست کلوز

بخش درک مطلب

اگر می خواهید تعادل خوبی در این درس به دست آورید، کلمات واژگان را یادداشت کنید و هر روز آنها را مرور کنید. قسمت های درک مطلب را با دقت بخوانید و همه کلمات را یاد بگیرید.

روش مطالعه امتحانی

روش مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

نحوه مطالعه در آزمون های آموزش عالی

دانشجویان و داوطلبانی که به دنبال پذیرش در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی هستند یک دوره تحصیلی اجباری خواهند داشت. نوع مطالعه به دانش آموز کمک می کند تا در کنکور رتبه خوبی کسب کند و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کند. کلاس های برتر آزمون تمرینی نیز از 10 تکنیک برتر برای قبولی در آزمون های عملی استفاده می کنند و هر یک از دروس تخصصی زیر را به روش های زیر مطالعه می کنند:

1- نحوه مطالعه زیست شناسی کنکور

درس زیست شناسی یکی از مهم ترین دروس فنی این رشته است. این درس دارای 50 سوال در آزمون سراسری است و دانش آموزان باید در 36 دقیقه به سوالات پاسخ دهند. سوالات زندگی انباشته می شوند. یعنی دانش آموز باید تمام مقالات و یادداشت ها را با دقت مطالعه کند. دانش آموزان باید این موضوع را به طور کامل مطالعه کنند و به درستی از آن استفاده کنند. مطالعات زیست شناسی نیاز به زمان و توجه زیادی دارد. این نکته را فراموش نکنید.

۲- نحوه مطالعه ریاضی برای کنکور

ریاضیات یکی از آن دروس تخصصی چالش برانگیز است که بسیاری از دانش آموزان علاقه ای به آن ندارند. این درس به قدری پیچیده است که دانش آموزان از آن اجتناب می کنند. اما هر مشکلی یک راه حل ساده دارد. دانش آموزان باید به 30 سوال ریاضی در 47 دقیقه پاسخ دهند. این بدان معناست که شما باید بارها و بارها فرمول ها را تایپ کنید. حل امتحانات سال های اخیر؛ تمرین و تست مجدد. تنها راه مطالعه برای کنکور ریاضی تمرین و تکرار است.

روش تحقیق امتحانی

چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم

3- نحوه مطالعه فیزیک کنکور

فرمول های زیادی در درس فیزیک وجود دارد و نکات زیادی وجود دارد. این دوره نیز معمولا دانش آموزان را خاموش می کند و آنها را از ادامه دوره منصرف می کند. اما نگران نباشید. استراتژی های مطالعه کنکور 100٪ برای این درس عالی است. باید تمامی مطالب و مفاهیم را با برنامه ریزی دقیق مطالعه کنید تا در 37 دقیقه به 30 سوال پاسخ دهید.

4-روش آنالیز شیمیایی کنکور

آخرین درسی که در این مقاله شما را با آن آشنا می کنیم درس شیمی است. این درس در مقایسه با سایر دروس تخصصی سختی کمتری دارد و دانشجویان بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند. درس شیمی با 35 سوال و 35 دقیقه به صورت کاملا ترکیبی مطالعه شود. نه تنها باید به فرمول این درس توجه کنید، بلکه به بخش حفظ نیز تسلط دارید.

مطالعه نکات انتخاب رشته کنکور سراسری توسط پوردستمالچی

دکمه بازگشت به بالا