فرهنگ و هنر

بسته ویژه «سیمرغ» در بم اکران شد/ برگزاری کارگاه‌ سعید نجاتی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی بسته فیلم‌های کوتاه «سیمرغ»، کارگاه دو روزه آموزشی «مهندسی معکوس کارگردانی؛ فیلم‌های بدی که ساخته‌ایم» با حضور سعید نجاتی کارگردان، مهدیه غلامحسینی تهیه‌کننده و مهتاب ابراهیمی پخش‌کننده و منشی صحنه فیلم کوتاه «دآبر» خردادماه ۲۴ و ۲۵ خردادماه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهر بم برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه که در قالب اکران فیلم‌های کوتاه بسته ویژه «سیمرغ» در شهر بم برگزار شد، سعید نجاتی درباره نقاط ضعف، تدوین، بازی بازیگران و نماهای فیلم‌ها سخن گفت.

در روز اول کارگاه، یک فیلم نمایش داده شد و به بررسی نقاط ضعف آن فیلم پرداخته شد و سعید نجاتی در مورد قطع گیت، تدوین، اولین ظهور، بازی بازیگران، نمای عکس و ویژگی‌های لنزها و استفاده درست از آنها صحبت کرد.

بسته ویژه «سیمرغ» در بم اکران شد/ برگزاری کارگاه‌ سعید نجاتی

همچنین، با نمایش فیلم‌های برتر سینمای کوتاه ایران و جهان به بررسی چرایی موفقیت فیلم‌ها و ارتباط درست با مخاطب با استفاده از زبان سینما صحبت شد.

در ادامه کارگاه نیز مهدیه غلامحسینی تهیه کننده فیلم کوتاه «دآبر» درباره ساختار فیلمنامه، چگونگی طرح نویسی، تگ لاین، لاگ لاین و چگونگی یافتن ایده در بستر اقلیم شخص و همچنین استفاده از تجربیات شخصی هر فرد صحبت کرد و سپس به سوالات هنرجویان درباره فیلمنامه پاسخ داد.

در روز دوم کارگاه نیز فیلم‌های هنرجویان انجمن سینمای جوان دفتر بم نمایش داده شد و درباره آنها مفصل با هنرجویان به گپ و گفت پرداختند. مهمترین نکته‌ای که سعید نجاتی درباره فیلم‌های هنرجویی اذعان کرد، فیلمنامه و عدم نگره بومی بود و درباره دو فیلمنامه نیز سکانس به سکانس صحبت شد.

همچنین، مهتاب ابراهیمی پخش‌کننده و منشی صحنه «دآبر» نیز درباره شیوه پخش فیلم به فستیوال‌های خارجی، ساخت پرس کیت، درجه بندی فستیوال‌ها و ارزش‌گذاری آنها و همچنین پلتفرم های مهم در زمینه ثبت نام جشنواره‌ای با هنرجویان به گپ و گفت پرداخت.

برنامه اکران‌های استانی مجموعه فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» که شامل چهار فیلم «ارفاق»، «شریف»، «دآبر» و «برنو» است، توسط دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران و همراه با برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی توسط کارگردانان این فیلم‌ها از دوشنبه ۲۱ خردادماه آغاز شده است. بر این اساس، اولین نمایش فیلم‌های کوتاه بسته «سیمرغ» ۲۱ خردادماه در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد به همراه کارگاه «خوانش و درک متن برای کارگردانی بهتر» محمد ثریا بود که برگزار شد.

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا