بزرگداشت «جواد جواهری» برگزار می شود

بزرگداشت «جواد جواهری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری ترند روز از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران؛ آیین یادبود و بزرگداشت هنرمند فقید «جواد جواهری» روز سه شنبه یکم آبان ماه ساعت ۱۶ با حضور چهره های موسیقی و جمعی از شاگردان استاد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
در این آیین محمد منتشری سهیل محمودی و علیرضا پورامید به سخنرانی خواهند پرداخت و در بخش های مختلفی از مراسم کلیپ و آثار صوتی زنده‎یاد جواد جواهری پخش می شود.
همچنین در چند بخش مختلف ساز و آواز توسط هنرمندان: سروش یغمایی (تار) و محمد فرزین ذوالقدر (آواز) / پرهام صرافی (تار) و علی میرمشهوری (آواز) / علی خصوصی ثانی (تار) و محسن جواهری (آواز) / فریبرز مصطفوی (تار و آواز) اجرا خواهد شد.
جواهری متولد ۱۳۲۴ میانه فارغ التحصیل هنرستان موسیقی خواننده و نوازنده چیره دست و باسابقه تار و سه تار و مدرس موسیقی و آواز است. او آواز را نزد اساتیدی چون بنان و قوامی آموخت و تار را  نزد استاد بزرگ علی اکبر شهنازی فرا گرفت؛ ایشان در ادامه از محضر اساتیدی چون ابوالحسن صبا علی تجویدی حسین کسایی لطف الله مجد نورعلی خان برومند مشحون و علی اصغر بهاری نیز بهره مند شد. جواهری در رادیو و تلویزیون با بزرگانی چون مهرتاش و حنانه سالیان متمادی همکاری داشت.
این هنرمند فقید در برنامه‏ های متعدد هنری جامعه باربد و برنامه‏ های رادیویی مثل «صفای دل » «جنگ جوان» و… همکاری کرد و از آن به بعد در بسیاری از کنسرت ‏ها به مناسبت‏ های مختلف اعیاد مذهبی و جشن ‏های ملی و کمک به انجمن‏ ها و مؤسسات خیریه و علمی و فرهنگی شرکت کرده است.
حضور در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از سیدخندان خیابان جلفا مراجعه کنید.

۵۷۵۷

دکمه بازگشت به بالا