علمی و پزشکی

برنامه پزشکی خانواده بزودی در سطح کشور اجرایی می شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجرای برنامه پزشکی خانواده به‌ طور ویژه در دستور کار قرار گرفته و به‌ زودی و با تمام توان آغاز خواهد شد.

به گزارش ترند روز به نقل از وبدا، دکتر حسین فرشیدی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در در مشهد اظهار کرد:  در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری  با تمام توان در بحث پزشکی خانواده کار خواهد شد و در همین خصوص شیوه‌ نامه اجرای این برنامه بزرگ ملی در قالب یک کتابچه آماده شده و در اختیار تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عموم مردم از طرح پزشکی خانواده اطلاع کافی ندارند، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم این طرح را در تمامی مجموعه‌ها و آحاد مختلف جامعه به درستی معرفی و تبیین کنیم و با توجه به تاکید ویژه رئیس جمهور و پیگیری مستمر وزیر بهداشت، می‌خواهیم به‌ گونه‌ای عمل کنیم که کارنامه‌ای درخشان در حوزه سلامت داشته باشیم.

فرشیدی گفت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی برنامه‌ های متعددی در حوزه سلامت اجرا شده که به‌ طور مثال می‌ توان به مقابله با فلج اطفال، مراقبت‌ های سلامت، عدالت و تعالی سلامت اشاره کرد و برنامه پیش‌ رو هم اجرای طرح پزشکی خانواده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در موضوعات کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان و کنترل عوامل بیماری زا مانند قندخون، فشارخون، دیابت بوده است و در تمامی این حوزه‌ ها شاهد موفقیت های بزرگی بوده ایم.

دکتر فرشیدی تصریح کرد: برای بیماری‌هایی همچون سرطان و فشارخون برنامه‌های زیادی در حوزه پیشگیری داریم.

وی تاکید کرد: برنامه تحول دولت مردمی و توسعه طرح عدالت و تعالی سلامت به‌ طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است؛ این برنامه با اهداف ارتقای سطح سلامت جامعه و توجه بیش از پیش به موضوعات پیشگیری، خود مراقبتی فعال و اصلاح سبک زندگی اجرا می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: طرح‌ های بهداشتی زیادی در دهه مبارک فجر امسال افتتاح شد اما هنوز کافی نیست و باید حداقل به اندازه دو برابر طرح های افتتاح شده، پروژه جدید بهداشتی را بسازیم و به بهره‌برداری برسانیم که هماهنگی هایی با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، انجام شده است.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای اجرای سراسری پزشکی خانواده به تمامی فعالان حوزه بهداشت ارائه شده است، خاطرنشان کرد: فراگیران این آموزش‌ها، بهورزان، مراقبان سلامت، ماماها، کارشناسان تغذیه و سلامت محیط و کار، پزشکان و دیگر گروه‌های فعال در حوزه بهداشت هستند و می‌خواهیم با این آموزش‌ها گامی بلند در توسعه سلامت جامعه و کاهش چشمگیر مرگ‌ و میرها در حوزه‌های مختلف برداریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا