برترین های ترند روزعمومی

بررسی جنس ریل سقف های متحرک

 

در حال‌ حاضر صنعت ساخت‌ و ساز و معماری، پیشرفت‌ های بسیار چشمگیری داشته که از جمله آن‌ ها می‌ توان به طراحی و ساخت اشاره نمود. طراحی و ساخت سقف‌ های متحرک، از جمله جدید ترین و مدرن‌ ترین فناوری‌ های موجود در معماری امروزی هستند و جنس سقف های متحرک نیز از متریال‌ های گوناگونی می باشد. این سقف‌ ها بر خلاف سقف های ثابت، به دو صورت دستی و اتومات باز و بسته می‌ شوند و قابل اجرا در مکان‌ های گوناگونی همچون کافی‌ شاپ، رستوران، منازل ویلایی، روف گاردن، تراس، حیاط خلوت، هتل، استخر، مراکز تفریحی و غیره هستند.

در طراحی و تولید این سقف‌ ها نیز از مواد اولیه ای همچون چوب، شیشه، پلی کربنات، پارچه و غیره استفاده‌ شده و همانند سایر سازه‌ ها، دارای تجهیزات و قطعات گوناگونی هستند. جنس به‌ کار رفته در تولید سقف‌ های متحرک، در دوام و طول عمر آن‌ ها و همچنین کیفیت استفاده از این سقف‌ ها بسیار تأثیرگذار است و هرچه جنس متریال در ساخت قطعات آن بهتر باشد، این سازه ها از کیفیت و دوام بالاتری نیز برخوردار خواهند بود.

بررسی جنس پوشش سقف های متحرک

در ساخت پوشش سقف های متحرک، از مواد اولیه گوناگونی همچون پارچه، پلی کربنات، شیشه و یا چوب به‌ کار برده شده و هر کدام از این سقف‌ ها نیز با توجه به ویژگی‌ های خود، دارای کاربرد در مکان‌ های متفاوتی می‌ باشند.

جنس پارچه

جنس پارچه به‌ کار رفته در ساخت سقف‌ های متحرک، بسیار متفاوت از سایر پارچه‌ های شناخته‌ شده است و این پارچه‌ ها از کیفیت و ویژگی‌ های مقاومتی بسیار بالایی برخوردار هستند. این پارچه ها در ابعاد و همچنین رنگ و طرح‌ های بسیار متنوع قابل اجرا در سقف‌ های متحرک هستند و در فضا های گوناگونی همچون محیط‌ های مسکونی، کافی‌ شاپ‌ ها، رستوران‌ ها و غیره قابل‌ استفاده می‌ باشند.

از جمله مشخصات جنس پارچه سقف های متحرک می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت، طول عمر و دوام بسیار بالا
  • مقاوم در برابر اشعه یو وی خورشید
  • مجهز به فریم های چوبی و فلزی ضد زنگ
  • مقاوم در برابر باد و تکان های شدید
  • مقاوم در برابر نفوذ نم و رطوبت
  • عدم تغییر رنگ و پوسیدگی در برابر نور خورشید
  • نمای بسیار لوکس و مدرن
  • تنوع گسترده در رنگ و طرح

جنس چوب

چوب‌ های به کار برده شده در ساخت سقف‌ های متحرک نیز دارای ویژگی‌ های متفاوت تری نسبت‌ به چوب‌ های معمولی هستند و علاوه‌ بر کیفیت بسیار بالا، از مقاومت مناسبی نیز در برابر تابش خورشید، بارش باران و برف، پوسیدگی، رشد کپک و غیره برخوردار هستند.

جنس شیشه

پوشش های شیشه‌ ای استفاده‌ شده در طراحی و اجرای سقف‌ های متحرک، از شیشه‌ های نشکن و بسیار مقاوم هستند و در برابر آسیب هایی چون برخورد اجسام تیز، فشار، ضربه و غیره دچار ترک‌ خوردگی، شکستگی، خط و خش و غیره نخواهند شد و تمیز کردن آن ها نیز بسیار آسان است. این نوع شیشه‌ ها از مواد اولیه بسیار با کیفیت و مرغوبی ساخته می‌ شوند و بنابراین مناسب برای اجرای انواع سقف های متحرک در مکان‌ های گوناگون می‌ باشند.

جنس پلی کربنات و آلومینیوم

پوشش پلی کربنات و آلومینیوم به‌ کار رفته در طراحی و ساخت سقف‌ های متحرک نیز از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و در برابر حوادث و صدمات خارجی نیز بسیار مقاوم می‌ باشند. در ساخت سقف‌ های متحرک آلومینیومی، از صفحات آلومینیومی ضد زنگ و بسیار مرغوب به کار برده شده و سقف‌ های متحرک پلی کربنات نیز دارای صفحات پلی کربنات ضد ضربه، مستحکم، شفاف و ساختار سبکی هستند.

بررسی جنس پروفیل سقف‌ های متحرک

یکی دیگر از اجزای سقف‌ های متحرک، تجهیزاتی تحت عنوان پروفیل‌ ها هستند. جنس پروفیل به‌ کار رفته در ساخت سقف‌ های متحرک، به‌ طور معمول از جنس فلزات آلومینیوم و آهن می‌ باشد. استفاده از جنس پروفیل های آلومینیوم و آهن، به‌ سبب نگهداری از سازه کلی سقف‌ های متحرک و افزایش استحکام و دوام آن‌ ها بوده و در کیفیت های ضد زنگ به‌ کار برده می‌ شوند. این پروفیل‌ ها از کیفیت، مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و بر اثر برخورد آب و مواد شیمیایی، دچار زنگ‌ زدگی، پوسیدگی، خوردگی و ریزش رنگ نشده و دارای طول عمر مناسبی هستند. همچنین این پروفیل‌ ها با توجه به رنگ و طرح پوشش سقف‌ های متحرک، قابل رنگ‌آمیزی توسط رنگ‌ های بسیار با کیفیت و مقاوم می باشند.

بررسی جنس ریل سقف‌ های متحرک

سقف‌ های متحرک جهت عملکرد صحیح تاشوی خود، نیازمند قطعات و تجهیزاتی تحت عنوان ریل هستند. ریل گذاری در سقف‌ های متحرک، به‌ عنوان تکیه‌گاهی برای قرارگیری سقف های متحرک بوده و بنابراین سقف می‌ تواند به‌ راحتی بر روی آن‌ ها حرکت کرده و باز و بسته شود. این ریل‌ ها در دو نوع سنگین و نیمه‌ سنگین با توجه به نوع سقف متحرک دارای کاربرد هستند و در ساخت آن‌ ها نیز از فلزات آلومینیوم بسیار با کیفیت و ضد زنگ به کار برده می‌ شود.

در پایان

، در زمینه تولید و ارائه انواع سقف جمع شونده و سایبان های متحرک، دارای سال‌ ها سابقه و تجربه فعالیت بوده و محصولات خود را نیز در بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌ کند. از جمله محصولات این مجموعه نیز می‌ توان به ، سایبان متحرک، ، سقف متحرک پارچه‌ ای و غیره اشاره نمود. مشتریان عزیز می‌ توانند جهت اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش سایبان و سقف متحرک، با این مجموعه حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایند.

بدون شک یکی از انواع سقف هایی که جهت استفاده در فضاهای مختلف کارایی دارند، می باشند. از انواع مختلف سقف های متحرک در فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و… استفاده می گردد. این دسته از سقف ها دارای اجزای مختلفی هستند که از مهم ترین آن ها می توان به ریل سقف متحرک اشاره کرد.

ریل سقف متحرک دارای تاثیر بسیار زیادی در عملکرد این نوع از سقف ها دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که در خرید آن، به برخی نکات شامل کیفیت ريل و شرکت تولید کننده آن توجه داشته باشید. در ادامه این مقاله از وبسایت هوبر همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از ريل سقف متحرک و عملکرد آن آشنا شویم.

ریل سقف متحرک چیست؟

سقف های متحرک به گونه ای طراحی و اجرا می شوند که وقتی در یک فضا قرار می گیرند، قابلیت جا به جایی دارند. به همین دلیل به عنوان، یک ابزار مناسب برای تکمیل دکوراسیون یک فضا و همینطور ایجاد سایه در فضاهای مختلف کارایی دارند.

با توجه به عملکردی که سقف های متحرک دارند، این دسته از سقف ها متشکل از اجزای مختلفی هستند که یکی از مهم ترین آن ها، ریل می باشد.

در حقیقت برای اجرای سقف متحرک، نیاز به ريل گذاری سقف است. در این مرحله، ريل در جای مخصوص خود قرار می گیرد تا سقف بر روی آن پیاده سازی شود. ريل سقف متحرک، به عنوان تکیه گاهی برای حرکت سقف مورد استفاده قرار می گیرد. می توان پروفیل ريل سقف متحرک را در دو طرف دهانه سقف قرار داد.

چگونگی عملکرد ريل سقف متحرک

در ریل سقف متحرک، برخی وجود دارند که وظیفه آن ها، انتقال نیرو به پروفیل های آلومینیومی است. در داخل این ريل ها نیز چرخ هایی تعبیه شده است که پارچه های سقف را از زیر ريل نگهداری می کنند و این امکان را فراهم می کنند که حرکت کند.

وقتی فردی تصمیم دارد سقف متحرک را باز کند، نیرو به سمت انتهای ریل و به تسمه ها انتقال پیدا می کند. سپس چرخ های درون ریل که به پارچه سقف متصل می باشند، حرکت می کنند. در واقع ریل مقطعی فلزی می باشد که برای قرار گرفتن تسمه و چرخ های سقف کارایی دارد.

در نظر داشته باشید که جنس و کیفیت ريل ها، دارای تاثیر بسیار زیادی بر روی طول عمر و استقامت سقف می باشد. به همین دلیل لازم است که برای اجرای سقف های متحرک، از ريل های بسیار با کیفیت استفاده شود.

در بازار ایران، ریل های سقف متحرک در انواع مختلفی موجود هستند که هر یک برای ساختار خاصی از سقف مورد استفاده قرار می گیرند.

از ريل سقف متحرک سنگین، جهت اجرای مقاطع سنگین استفاده می گردد؛ در حالی که ريل های سقف نیمه سنگین برای اجرای سقف های کوچک تر و معمولی تر کارایی دارند. وابسته به نیاز مشتریان و ابعاد سقف متحرک اجرا شده، می توان از انواع ريل هایی که در بازار و برای این منظور وجود دارد، استفاده نمود.

قیمت ریل سقف متحرک

همان طور که اشاره شد یکی از مهم ترین اجزای سقف متحرک، ريل سقف است  که توسط برندهای مختلفی در ایران تولید شده و به فروش می رسد.

این دسته از ريل ها از جنس آلومینیوم هستند و دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. چراکه اگر کیفیت قابل قبولی نداشته باشند، با گذشت زمان دچار خرابی می شوند.

از موضوعاتی که در هنگام خرید ریل سقف متحرک برای خریداران بسیار مهم است، قیمت این قطعه از سقف متحرک است.

به طور کلی در تعیین قیمت نهایی سقف متحرک، عوامل مختلفی شامل اندازه ریل، ضخامت و جنس ریل و… تاثیر گذار می باشند. بنابراین بسیار مهم است که ابتدا نوع ریل درخواستی خود را مشخص نمایید و سپس پیرامون قیمت آن، از شرکت های مختلف استعلام بگیرید.

لازم است اشاره کنیم که ریل سقف متحرک، اساسی ترین و در عین حال مهم ترین جزء سقف های متحرک است. به همین دلیل بر روی هزینه نهایی اجرای سقف متحرک نیز تاثیر گذار می باشد.

تهیه ریل سقف متحرک از شرکت‌ های معتبر

اگر مایل به اجرای سقف و بر روی روف گاردان، تراس، بالکن خانه های مسکونی، حیاط، باغ و… می باشید، حتماً به ریل سقف متحرک نیز نیاز دارید. اما اگر اجرای خود را به مجموعه هوبر بسپارید، نیازی نیست خود ریل مورد نظر را تهیه کنید و تهیه آن بر عهده مجموعه هوبر خواهد بود.

اما اگر خود مایل به تهیه اجزا و قطعات مورد نیاز برای اجرای سقف متحرک باشید، حتماً به این موضوع توجه کنید که بایستی برای اینکار به شرکت های معتبر مراجعه کنید و برای انتخاب ابعاد مناسب، جنس و ضخامت آن نیز از کارشناسان اجرایی هوبر، مشاوره دریافت کنید.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت ، به بررسی جزئیات ریل سقف متحرک و عملکرد آن پرداخته شد. این ريل ها به عنوان بدنه اصلی یک سقف متحرک شناخته می شوند و در عملکرد سقف متحرک نیز بسیار موثر هستند.

دلیل این موضوع نیز این است که تسمه ها و چرخ های انتقال دهنده پارچه سقف متحرک، در داخل ريل تعبیه می شوند. ريل ها دارای انواع مختلفی هستند که بایستی آن ها را بر اساس نوع سقف و در ابعاد مناسب تهیه کنید.

در صورتی که در این زمینه تخصص کافی ندارید، با کارشناسان هوبر در باشید و از مابررسی ریل سقف متحرک استخر، متریال سقف استخر و مزایای سقف استخر همراه با سیستم حرکتی، بهترین قیمت سقف استخر و کیفیت آن را از شرکت تمدن بخواهید.

سقف متحرک استخر، نوعی سازه معماری بوده که برای استخرهای روباز طراحی شده است و قابلیت جابجایی دارد. این سقف معمولاً از چندین قسمت تشکیل شده و هر قسمت به وسیلهٔ یک سیستم موتوری یا دستی قابل حرکت است. البته نوع ثابت آن نیز قابل اجرا بوده که دیگر نیاز به ریل ندارد. نکته ای که درمورد سقف متحرک استخر وجود دارد این است که سقف از حالت باز به حالت بسته تغییر می‌کند و آب استخر تحت پوشش سقف قرار می‌گیرد و به این ترتیب، از آلودگی و گرم شدن آب به دلیل تابش نور خورشید جلوگیری می‌شود. در ادامه به توضیحات بیشتری درمورد ریل سقف استخر خواهیم پرداخت…!

ریل سقف متحرک استخر یک سیستم حرکتی است که برای جابجایی سقف متحرک استخر استفاده می‌شود. این سیستم قابلیت نصب و مدیریت آسان را دارد و همچنین از نظر ظاهری به سادگی با طراحی‌های مختلف سقف متحرک سازگار است.

«متریال ریل و سیستم حرکتی ریل»

ریل سقف متحرک استخر معمولاً از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و به دو صورت تک ریل یا دو ریل طراحی می‌شود. در تک ریل، سقف متحرک بر روی یک ریل قرار می‌گیرد و در دو ریل به این صورت است که دو ریل موازی جهت حرکت سقف متحرک به کار می‌رود.

واگن در سیستم برقی معمولاً شامل چهار چرخ و موتور الکتریکی برای حرکت در روی ریل است. معمولاً واگن بر روی دو ریل موازی قرار می‌گیرد و با استفاده از موتور الکتریکی، سقف متحرک را به سمت باز یا بسته کردن سقف حرکت می‌دهد. در این سیستم موتور الکتریکی در واگن، قدرت لازم برای حرکت در روی ریل را تأمین می‌کند. باتری‌های قابل شارژ نیز از طریق یک سیستم شارژر به برق شهری متصل می‌شوند و هنگامی که واگن در حال حرکت است، انرژی لازم برای حرکت را تأمین می‌کنند البته این باتری های قابل شارژ توسط پنل خورشیدی نیز شارژ می شوند تا در زمان قطع بودن برق شما بتوانید سقف متحرک خود را باز یا بسته نمایید.

 

ریل و واگن معمولاً با استفاده از موتور الکتریکی برای حرکت در روی ریل، به صورت برقی عمل می‌کنند. این موتورهای الکتریکی برای حرکت واگن در روی ریل، از برق یا باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند.

البته ریل و واگن برای جابجایی سقف متحرک استخر، می‌توانند به صورت غیر برقی هم عمل کنند. برای مثال، می‌توان از یک سیستم هیدرولیکی برای حرکت واگن در روی ریل استفاده کرد. در این روش، یک پمپ هیدرولیکی برای تزریق روغن هیدرولیکی به سیستم استفاده می‌شود و با استفاده از فشار روغن، واگن روی ریل حرکت می‌کند.

در این روش، موتور الکتریکی در واگن، قدرت لازم برای حرکت در روی ریل را تأمین می‌کند. باتری‌های قابل شارژ نیز از طریق یک سیستم شارژر به برق شهری متصل می‌شوند و هنگامی که واگن در حال حرکت است، انرژی لازم برای حرکت را تأمین می‌کنند.

«جلوگیری از سایش و خرابی ریل»

جنس ریل از فولاد بوده و این ریل در مجاورت آب قرار دارد به همین دلیل برای جلوگیری از سایش و خرابی ریل توسط شرکت پوشش های تمدن تدابیر لازم اندیشه شده است و برای جلوگیری از ایجاد سایش بین ریل و ورق سقف، از پوشش‌هایی مانند پلی‌آمید، پلی‌اتیلن و پلی‌تترافلوئوروات استفاده می‌شود. در کل، استفاده از مواد با کیفیت و مناسب در ساخت ریل سقف متحرک بسیار اهمیت دارد تا سیستم به درستی کار کند و ماندگاری داشته باشد و این شرکت پوشش های تمدن است که از متریال درجه یک و با کیفیت استفاده می کند تا سازه ای زیبا و مستحکم در اختیار شما کارفرمایان عزیز قرار دهد.

 سقف متحرک برقی یا دستی؟

ریل و واگن برقی، به دلیل سیستم‌های الکتریکی پیچیده‌تر، قابلیت کنترل دقیق‌تر در حرکت را دارند و می‌توانند با سرعت بالاتری بر روی ریل حرکت کنند و فقط با یک دکمه سقف متحرک باز یا بسته می شود. ریل سقف متحرک استخر به دلیل داشتن ساختار ساده و عملکرد قابل اعتماد، به عنوان یکی از راه حل‌های محبوب برای جابجایی سقف متحرک استخر استفاده می‌شود.

استفاده از ریل و واگن در سقف متحرک استخر، به دلیل قابلیت مدیریت دقیق تر و سرعت بالاتر، به عنوان راه حلی پیشرفته‌تر در مقایسه با ریل ساده مطرح است. همچنین این روش به دلیل داشتن ساختار پیچیده‌تر، قابلیت پوشش دادن به استخر‌های بزرگتر را نیز دارد.

مسلما هر چیزی که پیچیده تر باشد احتمال خرابی آن بیشتر وجود دارد زیرا قطعات بیشتر در آن بکار برده شده است ما در این مقاله از ویژگی های مثبت سقف متحرک برقی و موتور آن گفتیم و اما به معایب کوچک ان نیز بپردازیم.

معایب سقف متحرک برقی استخر:

اگر تمام خوبی های سقف متحرک برقی را کنار بگذاریم سه عیب می توان برای این سیستم حرکتی بیان کرد

  1. هزینه ی جداگانه ای برای شما دارد.
  2. همانطور که گفته شد چون پیچیدگی خاصی در این موتور ها وجود دارد ممکن است در آینده به تعمیرات جزئی یا کلی نیاز داشته باشد.
  3.  علاوه بر این استفاده از سقف متحرک برقی هنگام باز و بسته شدن صدای بالایی نسبت به سقف متحرک دستی دارد.

اما در کل ویژگی های و کارایی های آن، ارزش استفاده به عنوان یک سیستم حرکتی سقف متحرک را دارد. شما کارفرمایان عزیز می تواند جهت استعلام بهترین قیمت موتور سقف متحرک و همچنین انواع سقف متحرک استخر در سه نوع برقی، دستی و ثابت با کارشناسان ما تماس گرفته تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند و زمانی را جهت بازدید از پروژه با شما فیکس و هماهنگ نمایند.

در این مقاله به بررسی ریل سقف متحرک استخر و سیستم حرکتی آن پرداختیم و اطلاعاتی از قبیل ویژگی ها، معایب و مزایا، نوع و چگونگی حرکت پوشش بر روی ریل را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و در واقع به  مهم ترین بخش یک سقف متحرک استخر که ریل های آن است بررسی های لازم را برای آن انجام دادیم.

شرکت پوشش های متحرک تمدن در اجرا و استفاده از بهترین متریال حرف اول را می زند. شرکت پوشش های تمدن با کارشناسان مجرب و زبده خود در طراحی، مشاوره، بازدید، اجرا و نصب سازه سقف متحرک استخر در خدمت شماست.

 

دکمه بازگشت به بالا