اقتصادی

برای مردمی کردن اقتصاد، بخش تعاون از بخش خصوصی ارجح تر است

ترند روز/مرکزی استاندار مرکزی گفت: برای رواج اقتصاد ملی، بخش تعاونی مطلوبتر از بخش خصوصی است.

در 21 شهریور 1401 در هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر و چهاردهمین مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی، دکتر فرزاد مخلص الائمه به برنامه غذایی مقام معظم رهبری در خصوص درمان مشکلات کشور اشاره کرد. با اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی از ارکان اجراست.

وی افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی فعالیت خوبی صورت گرفته است، هرچند سهم استان مرکزی از تعداد شرکت های دانش بنیان است، اما به طور کلی کشور دارای حرکت های مثبتی به سمت اقتصاد دانش بنیان انجام داد. .

مخلص الائمه گفت: برای رواج اقتصاد، بخش تعاونی بر بخش خصوصی ارجحیت دارد و در ثبات اقتصاد کشور نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه بخش تعاون هنوز نتوانسته است بخش بزرگی از مردم و جامعه مدنی را وارد اقتصاد کشور کند، گفت: هر زمانی که در کشور ضعف مدیریتی وجود دارد، خود نظام است. . انحلال و تجمیع بخش تعاون در کار و تامین اجتماعی و به طور کلی بخش تعاونی در وزارت کار برجسته نیست.

استاندار مرکزی تاکید کرد: باید به بخش تعاون به عنوان عامل اقتصاد عمومی در کشور نگاه شود، از این رو استاندار مرکزی استقرار نماینده در تعاونی را راهکاری برای حرکت در بخش تعاونی در این وزارتخانه دانست. وی گفت: کشوری حامی بخش تعاون است و امیدواریم با اصلاح نظام در این بخش، در بخش تعاونی رشد و شکوفایی داشته باشیم و اسناد تغییر بخش تعاونی را به دست آوریم.

وی بیان کرد: استان مرکزی آمادگی ارائه فعالیت های بسیاری را برای بخش تعاونی دارد، بنابراین همکاری تعاونی و استان باید فراهم شود.

13 شرکت تعاونی در استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش ترند روز، در این مراسم مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه هفته تعاون ارزش های مشارکت و همبستگی و مسئولیت اجتماعی را احیا می کند، اعلام کرد: در نظام تعاون عالی کشور در میسا 124 تعاونی استان که نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

جمشید امید افزود: تعداد کارآفرینان ثبت نام شده در انجمن کارآفرینان برتر به 102 نفر رسید که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 13 شرکت تعاونی و 5 کارآفرین موفق به کسب عنوان برترین های استان شدند و با بررسی و ارزیابی شایسته تقدیر شدند، گفت: در هفته تعاون 1401 13 شرکت تعاونی با 958 عضو با 1790 سرمایه گذاری فعالیت کردند که ریالی ایجاد کردند. 351 شغل

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای 8562 تعاونی است، گفت: از این تعداد 661 تعاونی منحل شده، 2361 نفر فعال، 2416 نفر بیکار و 424 نفر تعلیق، 998. 253 هزار عضو ایجاد 22 هزار و 426 شغل

در این مراسم عبدالله کاظمی نماینده تعاونی در استان و خلیلی رئیس اتحادیه کارفرمایان استان مسائل و مشکلات حوزه تعاونی ها را مطرح کردند و در نهایت تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان مورد تجلیل قرار گرفتند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا