برترین های ترند روزعمومی

برای تماشای فیلم نتفلیکس بهتر است یا آمازون پرایم؟

Amazon Prime Video و Netflix دو مورد از محبوب ترین سرویس های استریم هستند که در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده استفاده می شوند. با افزایش اشتهای مردم برای استریم های آنلاین، فعالیت در این زمینه نیز رقابتی تر می شود.

تنها مشکلی که کاربران با آن مواجه هستند این است که نمی دانند کدام کمپانی در این زمینه امکانات و قابلیت های بهتری را ارائه می دهد. البته هر یک از این دو سرویس محتوای متفاوتی دارند و استفاده از هر دو ایده بدی نیست. اما اگر فقط می خواهید از یکی استفاده کنید، انتخاب بین این دو ممکن است دشوار باشد.

هنگام تصمیم گیری بین Netflix یا Amazon Prime Video موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این مقاله به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

نتفلیکس – netflix چیست؟

در سال ۱۹۹۷ یک شرکت آمریکایی فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت روش نوینی برای اجاره دی وی دی های فیلم و سریال ابداع کرده بود.

آنها به جای فروختن، دی وی دی ها را اجاره میدادند و به صورت ماهیانه حق اشتراک از کاربران دریافت میکردند. دی وی دی ها از طریق پست به دست کاربران میرسید که برای آنها روشی خوش آیند بود.

البته فروشگاه های اجاره ویدیو آمریکایی از دست این شرکت دل خونی داشتند چراکه باعث شد که کسب کار آنها از رونق بیوفتد. نتفلیکس توانست با روش جالب خود تا سال ۲۰۰۵ چهار میلیون مشتری ثابت جذب کند که فوق العاده بود.

آمازون پرایم – amazon prime چیست؟

آمازون پرایم (amazon prime) سرویس اشتراکی آمازون است که کاربران با عضویت در آن می‌توانند از تخفیف‌های بیشتری بهره‌مند شوند. ۱۱ جولای روز آمازون پرایم است و آمازون در این روز انواع مختلفی از پیشنهادات ویژه را به کاربران سرویس یادشده ارائه می‌دهد. در سال 2005 آمازون برای دستیابی به این هدف که اجناس خود را در دو روز به دست مشتریانش که در آمریکا مستقر هستند برساند، بخش پرایم را بوجود آورد.

سرویس اشتراکی آمازون پرایم با دادن امتیازاتی همچون حمل ونقل رایگان، تخفیفات prime day، استریم ویدیوها و سرویس‍های متنوع به بیش از 100 میلیون کاربر در جهان از سایر رقبا پیشی گرفته است. این امتیازات مختص به کسانی است که عضو آمازون پرایم باشند.

مقایسه Netflix و Amazon Prime Video از نظر محتوا

Netflix وقتی از نظر مقدار محتوای اصلی صحبت می کند – و صادقانه ، از نظر کیفیت نیز کاملاً برنده می شود. هزینه های Netflix برای تلویزیون ، فیلم و مستند پوچ است و فراوانی اکران ها به این معنی است که هر هفته چیزهای جدیدی برای تماشا وجود دارد ، حتی اگر گاهی اوقات این فقط یک سریال متحرک است که به آن اهمیت نمی دهید یا یک عاشقانه خسته کننده که نوجوانان را هدف گرفته است.

قطعاً آمازون دارای نسخه های اصلی و تعداد زیادی فیلم به عنوان فیلم های انحصاری است ، اما Netflix هنوز از نظر محتوای جدید بسیار چشمگیر است. با این وجود ، آمازون پرایم چندین بار نشان داده است که می تواند در فیلم های بزرگ تأثیر بگذارد – Coming 2 America و The Tomorrow War با Chris Pratt دو مورد از هیولاهای پلتفرم هستند.

بخش بزرگی از ارزش هر دو سرویس بستگی به محل زندگی شما دارد. به عنوان مثال ، در انگلستان ، Amazon Prime Video و Netflix هر دو برای فیلم های قدیمی عالی هستند.

Netflix ممکن است هر هفته در سال 2021 هر هفته از یک فیلم اصلی جدید استفاده کند – حتی اگر همیشه مخلوط باشد – اما Amazon Prime Video همیشه کتابخانه ای وسیع از فیلم ها دارد که می توان بدون توجه به آن از آن لذت برد. همان تعداد انگشت شماری از فیلم های محبوب دهه 80 ، 90 و 00 تمایل دارند بین دو پخش کننده و Sky در انگلستان حرکت کنند.

هزینه اشتراک نتفلیکس

سایت NETFLIX به‌صورت ماهیانه از طریق پی پال وریفای شده یا دبیت کارت برای کاربران صورتحساب ارسال می‌کند. البته می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید. همزمان امکان تماشای ۴ کاربر در برنامه نتفلیکس وجود دارد.

NETFLIX سه سطح از خدمات را برای کاربران در نظر گرفته است. مورد اول به‌ عنوان بسته اولیه شناخته می‌شود و با قیمت 8.99 دلار در ماه قابل تهیه است. پخش استریم به‌صورت نامحدود و پخش با کیفیت استاندارد از قابلیت‌های این سطح می‌باشند.

سطح دوم با مبلغی بیشتر و با پرداخت 13.99 دلار قابل خریداری است و به‌صورت ماهانه برای کاربر فعال می‌شود. این بسته دو استریم را به‌صورت هم‌زمان و با کیفیت بالا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نهایت کاربران می‌توانند بالاترین سطح اشتراک نتفلیکس را با قیمت 17.99 دلار در ماه فعال کنند. در این سطح کاربر به چهار استریم هم‌زمان با کیفیت 4K دسترسی دارد.

در تاریخ نگارش این مطلب سایت های ایرانی فروش اکانت، اشتراک نتفلیکس را به قیمت 79 هزار تومان به فروش می رسانند. هزینه اشتراک آمازون پرایم ویدیو

آمازون پرایم ویدیو به کاربر این امکان را می‌دهد که برای تماشای هر فیلم و یا سریال هزینه پرداخت کند. در این روش شما احتیاج به تهیه اشتراک ندارید و فقط هزینه فیلم مورد نظر را پرداخت می‌کنید. اما اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه کم دسترسی بیشتری به محتوای این مجموعه داشته باشید، می‌توانید اشتراک Amazon Prime را با قیمت 8.99 دلار در ماه و یا یک سطح بالاتر را با پرداخت 12.99 دلار تهیه نمایید.

در این سایت یک گزینه سالانه نیز وجود دارد که کاربر می‌تواند با پرداختن 119 دلار به مدت یک سال به محتواهای این مجموعه دسترسی داشته باشد.

Netflix یا Amazon Prime Video: کدام بهتر است؟

خدمات محتوای زیادی در ارائه آن وجود دارد. اما دلایلی وجود دارد که چرا نتفلیکس محبوبیت بیشتری دارد. نتفلیکس نمایش های اصلی را تولید می کند که مخصوص این سرویس هستند و تماشا نکردن آنها و دریافت اشتراک NETFLIX سخت است.

این عناوین تنها بخشی از سریال هایی هستند که می توانید در این پلتفرم تماشا کنید:

  • Stranger things
  • YOU
  • Orange is the new Black

مزیت دیگر نتفلیکس این است که نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارد. این بدان معناست که شما می توانید با خرید پایین ترین سطح اشتراک آن سرویس از تمامی محتوا و برنامه ها استفاده کنید.

از طرفی Amazon Prime Video با قیمت 8.99 دلار در ماه در دسترس است یا می توانید با پرداخت 12.99 دلار در ماه از کتاب، فیلم، موسیقی و تخفیف های این مجموعه لذت ببرید.

به طور کلی، اگر می‌خواهید فقط محتوای جریانی مصرف کنید، می‌توانید Netflix را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنید. چرا که این بار نه تنها فیلم های جدید و قدیمی، بلکه کانال های خاصی مثل Shameless را دارید.

علاوه بر Netflix و Prime Video، سرویس های دیگری مانند HBO Max، Apple TV Plus و Hulu نیز وجود دارند.

دکمه بازگشت به بالا