عمومی

بارگاه منور رضوی غرق در ماتم و اندوه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، در شب شهادت امام محمد باقر علیه السلام بارگاه ملک پاسبان رضوی سیاهپوش و مملو از حضور گسترده زائران سوگوار و عزادار از سراسر کشور و جهان اسلام است.

همانانی که امشب در مصیبت شهادت پنجمین امام خود دل را راهی بقیع غریب کرده و در این صحن و سرای ملکوتی حضور یافته‌اند تا با تسلیت این مصیبت جانکاه به محضر امام زمان (عج) و نیز ضامن آهو امام مهربانی‌ها، خود نیز از ساحت این امام همام تسلی بجویند.

هزاران خادم بارگاه منور امام هشتم شیعیان جهان نیز از کفشدار و فراش و دربان گرفته تا همه خدمتگزاران صحن‌ها و رواق‌ها همه آمده‌اند تا امشب و فردا نوکری خود را در حق زائران جد بزرگوار ارباب خود به انجام برسانند.

به همین مناسبت از امشب مراسم ویژه عزاداری ویژه این امام همام در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

این ویژه برنامه‌ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم (ص) با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حاج احمد واعظی آغاز می‌شود.

سخنرانی و قرائت دعای کمیل و عزاداری و مرثیه‌سرایی از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام محمد باقر (ع) در حرم مطهر رضوی است.

مراسم روز شهادت امام محمد باقر (ع) نیز بعد از اقامه نماز جماعت صبح روز جمعه در رواق امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری آغاز می‌شود و پس از آن زائران حریم ملکوتی رضوی دعای ندبه را قرائت می‌کنند.

آئین شامگاه شهادت امام پنجم نیز بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء فردا در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود که قرائت زیارت امین‌الله، سخنرانی و بیان معارف دینی از جمله این برنامه‌هاست.

مرثیه‌سرایی و قرائت زیارت آل یاسین و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پایان‌بخش برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا