امر به معروف و نهی از منکر به مسائل مشخصی محدود شده است

امر به معروف و نهی از منکر به مسائل مشخصی محدود شده است

به گزارش ترند روز از خراسان، حسن موحدیان در آغاز یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام، ماه عزای اهل بیت‌(ع)، اظهارکرد: محرم و عاشورا، تنها یک حادثه نیست بلکه یک فرهنگ و آغاز عصر جدیدی از تاریخ ماست؛ کربلا تجسم و صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت طلبی برای حفظ آزادگی و شرافت انسانی است.

وی گفت: در یک کلام، نهضت حسینی بهترین سرمشق برای بشریت است؛ برای هر انسان آزاده‌ای، برای هر انسانی که به دنبال مبارزه با ظلم و استکبار و استبداد است.

موحدیان با بیان اینکه نهضت و قیام عاشورا، نهضتی بر پایه مبانی انسانی و برای خدا بوده، افزود: همین اصل موجب شده که برای همیشه در تاریخ ماندگار بماند و حرارتی در قلوب مومنان باشد که هیچگاه سرد نخواهد شد.

وی در ادامه با تقدیر از هیئات مذهبی و شهرداری مشهد، تصریح کرد: همه به بهترین شکل پای کار آمده‌اند و فضای سطح شهر متناسب با ایام شده و سیاه پوش عزای حسینی است؛ گوشه به گوشه شهر، عطر محرم پیچیده و امیدواریم عزاداری‌های همه ما مورد قبول قرار گیرد و شور و شعور حسینی را توام با هم داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اشاره داشت و گفت: این انتخابات، آینده سیاسی و نگاه مدیریتی 4 سال آینده کشور را ترسیم کرد؛ مهمترین مساله در این انتخابات، حضور و مشارکت پرشور در پای صندوق های رای بود.

وی افزود: با مشخص شدن نتایج، دوران رقابت به پایان رسیده و امروز بیش از هر چیزی نیازمند فضای رفاقت هستیم و مردم هم خواستار فضای تعامل و همراهی و هم‌افزایی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستند؛ هرکس در هر منصب و جایگاهی که قرار دارد باید صرفا توسعه و پیشرفت کشور و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و … دنبال کند.

موحدیان در ادامه تصریح کرد: انتخابات اخیر، در کنار انتخاب رئیس جمهور، پیام‌های بسیاری برای ما داشت که باید توسط ارکان مختلف کشور از جنبه‌های مختلف مورد و بحث و بررسی قرار گیرد؛ بالاترین سرمایه هر کشور، سرمایه اجتماعی آن است و همه باید در جهت ارتقاء این مهم بیش از پیش تلاش کنیم چراکه ایران عزیز، میهن و پاره تن همه ماست.

وی با تبریک به رئیس جمهور منتخب به جناب آقای دکتر «مسعود پزشکیان»، گفت: امیدواریم در دوره مدیریتی ایشان، بیش از پیش شاهد توجه مضاعف به مشهدالرضا(ع)، به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی باشیم؛ مسائل مشهد مقدس، مسائل ملی است و باید شاهد تداوم توجه دولت به این شهر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به هفته «امر به معروف و نهی از منکر» اشاره داشت و افزود: امر به معروف و نهی از منکر، موضوعی بسیار مهم و حیاتی است که گاه شاهدیم تجلی و برونداد آن محدود به موضوعات خاص و مشخصی شده در صورتیکه گستردگی بسیار بالایی دارد.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر چنان موضوع مهمی است که حتی شرایط وجوب برای آن قید شده، علم به معروف و منکر، احتمال تاثیر، نداشتن مفسده، بعد از آن مراحل و مراتب دارد، قلبی، زبانی، عملی؛ اگر به دنبال انجام این فریضه هستیم، باید به جنبه‌های مختلف آن اشراف و تسلط داشته باشیم تا کارساز باشد.

21 تیرماه، قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب، دیگر مناسبتی بود که موحدیان در این جلسه به آن اشاره داشت و گفت: یاد و خاطره شهدای این حادثه تلخ را گرامی می‌داریم؛ تاریخ به ما نشان می‌دهد که حجاب، یکی از نمادهای هویت و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است .

موحدیان در ادامه با بیان اینکه همه باید توجه داشته باشیم که در سازمان‌ها، صرفا آیین‌نامه و بخش‌نامه و دستورالعمل کارساز نیست، افزود: مدیرن ارشد سازمانی باید به فرهنگ سازمانی توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید به دنبال فرهنگ سازمانی باشیم و امیدواریم همه در این جهت کمک کنیم تا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

46

دکمه بازگشت به بالا