بین الملل

المقداد: روابط ایران و سوریه راهبردی است

وزیر خارجه سوریه در کنفرانس خبری مشترک با سرپرست وزارت خارجه ایران گفت «ادعاهایی که درباره روابط ایران و سوریه منتشر می‌شود، صرفا توهم یا آرزوی برخی‌هاست».

به گزارش ترند روز، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در ابتدای کنفرانس خبری مشترک با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، یاد شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را گرامی داشت.

دیپلمات ارشد سوریه همچنین بر اهمیت استمرار روابط راهبردی تهران-دمشق تاکید کرد. 

او همچنین گفت: از دست دادن شهید امیرعبداللهیان خسارت بزرگی است برای ما و برادران خود در ایران. از طرف سوری‌ها به ایران تسلیت می‌گوییم. به میراث بزرگی که شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان از خود به‌جای گذاشتند، احترام می‌گذاریم. 

المقداد ضمن تاکید بر اهمیت ادامه روابط ایران و سوریه، گفت: این روابط راهبردی است و تاکید کردیم بر عمق روابطی که ایران و سوریه و همچنین کشورهای دیگر عربی را با هم مرتبط می‌کند و اعلام آمادگی کردیم برای اینکه این مسیر را ادامه دهیم.

او همچنین گفت: ادعاهایی که درباره روابط ایران و سوریه منتشر می‌شود، صرفا توهم یا آرزوی برخی‌هاست. روابط ایران و سوریه در بهترین شرایط است.

شرط سوریه برای مذاکره با ترکیه

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی گفت: شرط اساسی هر گفت‌وگوی سوری-ترکی این است که دولت ترکیه خروج نیروهای خود از سوریه را اعلام کند.

المقداد افزود: ما می‌خواهیم شاهد تعهدات دقیق ترکیه باشیم که نشان‌دهنده تعهد آن به عقب‌نشینی از اراضی اشغالی ما و توقف حمایت آن از سازمان های تروریستی باشد.

حمایت دمشق از مقاومت فلسطین

او درباره تلاش های ایران و سوریه برای عدم گسترش جنگ در منطقه گفت: ما با دوستان خود در جهان برای توقف این جنایت (در غزه) تلاش می‌کنیم و اینکه آرمان‌ها و آرزوهای ملت فلسطین محقق شود. با انواع روش‌ها از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنیم. این یک موضع تاریخی در سوریه است و به این کار ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا