افشاگری بزرگ: تلوزیون های سامسونگ و ال جی جاسوسی می کنند!
به گزارش خبرگزاری ترند روز و براساس گزارش گجت نیوز دو غول تکنولوژی سامسونگ و ال جی به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون در جهان شناخته می شوند و بسیاری از محصولات این دو شرکت در ایران نیز طرفداران بیشماری دارد. با این حال یک فناوری جدید درون این محصولات می تواند به یک مهمان ناخوانده در خانه های ما تبدیل شده و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد.
به تازگی محققان کالج لندن دانشگاه کارلوس مادرید و دانشگاه کالیفرنیای آمریکا تحلیل وسیعی در مورد فناوری «شناسایی خودکار محتوا» (ACR) برای درک عادت های تماشای کاربران در تلویزیون های هوشمند انجام داده اند. اما این فناوری چگونه می تواند از مردم جاسوسی کند؟
جاسوسی تلویزیون های سامسونگ و ال جی با تکنولوژی ACR
طبق یافته های محققان تلوزیون های هوشمند سامسونگ و ال جی و همچنین سایر دستگاه ها و نمایشگرهای مجهز به تکنولوژی «شناسایی خودکار محتوا» (ACR) داده هایی درباره محتوایی که کاربران تماشا می کنند را بدون در نظر گرفتن آنکه حتی برنامه مذکور مربوط به سیستم های پخش محتوا یا دستگاه های خارجی متصل شده از طریق پورت HDMI است را رصد می کنند.
اکثر مدل های تلویزیونی محبوب از ACR نوعی فناوری نظارت بر تبلیغات استفاده می کنند که اطلاعات مربوط به هر چیزی را که تماشا می کنید جمع آوری می کند و آن را به یک پایگاه داده متمرکز منتقل می کند. سپس تولیدکنندگان از داده های بدست آمده برای شناسایی اولویت های مشاهده کاربران استفاده می کنند و آنها را قادر می سازد تا تبلیغات بسیار هدفمندی ارائه دهند.
این تحقیقات نشان داد تمام تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون های هوشمند از جمله سامسونگ و ال جی این فناوری را به کار می گیرند. این فناوری حتی هنگامیکه از نمایشگر در حالت هوشمند استفاده نمی شود نیز فعال است و فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی شود. جاسوسی تلویزیون های سامسونگ و ال جی و سایر تولیدکنندگان نگرانی هایی درباره حریم خصوصی ایجاد کرده زیرا ممکن است کاربران ندانند عادت های تماشای محتوای آنها تحت نظر است و برای تبلیغات هدفمند به کار گرفته می شود.
به گفته شرکت تحقیقات بازار eMarketer در سال ۲۰۲۲ تبلیغ کنندگان حدود ۱۸.۶ میلیارد دلار برای تبلیغات تلویزیون هوشمند هزینه کردند و این ارقام در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته است.
فناوری شناسایی خودکار محتوا چگونه کار می کند؟
فناوری شناسایی خودکار محتوا (ACR) تمامی محتوای نمایش داده شده روی تلوزیون را شناسایی می کند. ACR این کار را با گرفتن اسکرین شات های مداوم و ارجاع متقابل آنها با پایگاه داده وسیعی از محتوای رسانه ای و تبلیغات انجام می دهد. این فناوری می تواند تا ۷۲۰۰ تصویر در ساعت یا تقریباً دو تصویر در هر ثانیه ثبت و شناسایی کند. این فناوری با ردیابی گسترده محتوای مورد علاقه کاربران بینش های پول سازی را برای بازاریابان و توزیع کنندگان محتوا ارائه می دهد زیرا می تواند ارتباط بین اطلاعات شخصی بینندگان و محتوای ترجیحی آنها را آشکار کند.
با درک محتوای مورد علاقه و جذاب کاربران بازاریابان می توانند درباره توصیه های محتوا برای ایجاد مکان های تبلیغاتی سفارشی تصمیم بگیرند. با این حال اطلاعات حساس جمع آوری شده از طریق ACR می تواند مورد بهره برداری یا سوء استفاده قرار گیرد که ممکن است منجر به خطرات امنیتی و یا حتی سرقت هویت شود.
از آنجایی که ACR به صورت مخفیانه در پس زمینه فعالیت می کند بسیاری از ما حتی از حضور فعال آن هر بار که از نمایش های مورد علاقه خود لذت می بریم آگاه نیستیم. اشتراک گذاری بی درنگ عادت ها و ترجیحات تماشای محتوا ما را در معرض خطرات بالقوه حریم خصوصی قرار می دهد. انصراف از استفاده از ACR نیز پیچیده و گاهی چالش برانگیز است. حتی فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی شود.
۲۲۷۲۲۷