علمی و پزشکی

اعزام ۲ هزار و ۸۰۰ متخصص به مناطق محروم کشور در طول یک سال گذشته

به گزارش شفاف، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت،مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سال آینده را افزایش ظرفیت ۹ هزار و ۳۵۰ تخت بیمارستانی دیگر اعلام کرد و گفت: ارتقاء سرانه تخت‌های بیمارستانی نشانه‌ای از شاخص‌های دیگر در ارایه خدمات درمانی مانند ساخت و توسعه مراکز درمانی مثل بیمارستان‌ها است.

وی اضافه کرد: برای افزایش این ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت در سال گذشته، ۷۹ بیمارستان در کشور یا ساخته شده، یا طرح توسعه داشته اند و یا بازسازی، تکمیل و تجهیز شدند.

کریمی رویکرد وزارت بهداشت در دولت مردمی آقای رئیسی را عدالت و تعالی نظام سلامت دانست و گفت: در این راستا تمام تلاش و برنامه‌های وزارتخانه در دسترس قرار دادن خدمات درمانی برای همه مردم است.

وی اضافه کرد: براساس همین رویکرد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول یک سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ متخصص را به مناطق محروم کشور اعزام کرده است.

دکتر کریمی همچنین در راستای برنامه‌های وزارتخانه برای ارتقاء درمان در کشور گفت: وزارت بهداشت و درمان امسال مجوز ورود چهار هزار متخصص به دانشگاه‌های علوم پزشکی را صادر کرد که برای چهار سال دیگر فارغ التحصیل می‌شوند و این نوید بخش وضعیت بهتر درمان در کشور خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا