اقتصادی

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: بازتاب اجرای اصلاحات پولی هزینه اجرای این طرح را افزایش داده است و به همین دلیل دولت باید در این زمینه اقدام کند.

به گزارش ترند روز، محمدعلی رضایی درباره وضعیت گروه تولید پس از اجرای سیاست اصلاح ارزی اظهار کرد: متاسفانه علیرغم اینکه بخش خصوصی در سال‌های اخیر بارها اعلام کرده که سیاست‌هایی مانند ارز ترجیحی در دستور کار نیست. اقتصاد ایران مطلوب است. اما می بینیم که این اصلاحات تقریباً یک دهه است که ادامه دارد.

وی ادامه داد: مسلم است که اگر این اصلاحات در آن زمان در دستور کار قرار می گرفت، هزینه سفر و مشکلات اداری کاهش قابل توجهی داشت، اما در واقع اکنون سختی های جدیدی وجود دارد که باید تحمل کرد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران که اصلاح ارز باید به تدریج انجام شود، به سایت سنا گفت: یکی از مسائل مهمی که اکنون با آن مواجه هستیم، افزایش قیمت تمام شده کالاها است. وقتی این قیمت‌ها افزایش می‌یابد، قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و نمی‌توانند تمام فرصت‌های بازار را بسیج کنند.

رضایی ادامه داد: در چنین شرایطی می توان آن را ترمیم کرد تا در یک برنامه پنج ساله این اصلاحات به مرحله نهایی برسد و دولت بتواند خودش را ترمیم کند و بعد اقتصاد ایران را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای ایرانی در بخش صادرات نیز موثر خواهد بود گفت: باید قیمت محصولات خود را به گونه ای ارائه کنیم که علاوه بر تامین نیاز کالاهای داخلی بتوانیم در بازارهای بین المللی نیز رقابت کنیم. . این توانایی در برخی بازارها از بین رفته است و باید دوباره تلاش کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا