علمی و پزشکی

از امروز به بعد iMessage با اینترنت ماهواره‌ای کار می‌کند/ فیلم

به گزارش خبرگزاری ترند روز و به نقل از زومیت،گوگل درحال کار روی افزودن قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای به گوشی‌های اندرویدی است، اما آن‌ها تنها شرکتی نیستند که چنین هدفی دارند. اپل نیز با راه‌حل اختصاصی خود به نام Messages via Satellite پا به میدان گذاشته و در توسعه‌ی ویژگی مذکور آنقدر پیشرفت داشته است که اکنون پیش‌نمایش آن را در اختیار داریم.

پیام‌رسانی ماهواره‌ای یکی از قابلیت‌های iOS ۱۸ به‌شمار می‌رود. این نخستین ویژگی پیام‌رسانی ماهواره‌ای برای گوشی آیفون محسوب نمی‌شود، زیرا قبلاً شاهد ارائه‌ی Emergency SOS بوده‌ایم. به‌هر حال، SOS اضطراری فقط برقراری ارتباط با خدمات اورژانس را ممکن می‌کرد. اما پیام‌رسانی ماهواره‌ای گام‌ها را فراتر می‌گذارد و به کاربران اجازه می‌دهد ازطریق ماهواره و با استفاده از اپلیکیشن Messages، متن، ایموجی و حتی واکنش‌های سریع برای دوستان و اعضای خانواده خود ارسال و دریافت کنند.

اپل، وب‌سایت CNET را به‌عنوان یکی از اولین رسانه‌ها برای تست Messages via Satellite دعوت کرد. کرت نایت، مدیر ارشد بازاریابی محصولات پلتفرم اپل توضیح داد زمانی که آیفون تشخیص دهد کاربر در ‌منطقه‌ی کور قرار دارد، نوتیفیکیشنی دریافت خواهد کرد. با ضربه‌زدن روی این اعلان، فهرستی از سرویس‌های مبتنی‌بر ماهواره‌ی دردسترس ازجمله Emergency SOS، امداد جاده‌ای، Find My و اکنون Messages via Satellite نمایش داده می‌شود.

کاربران آیفون می‌توانند ازطریق اپلیکیشن Messages هم به قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند. درصورتی‌که خارج از محدوده‌ی شبکه‌های زمینی باشید، با بازکردن برنامه با کارتی در بالای صفحه مواجه خواهید شد. تنها کاری که باید انجام دهید ضربه‌زدن روی Connect to Satellite است و سپس Messages درست مثل حالت عادی کار خواهد کرد. نکته‌ی مهم اینکه مکالمات حتی هنگام استفاده از سرویس ماهواره‌ای همچنان به‌صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شوند.

نایت می‌گوید Messages via Satellite از پیامک پشتیبانی می‌کند، اما درحال‌حاضر با RCS سازگاری ندارد. به گفته‌ی او، دلیل این امر بهینه‌نبودن RCS برای حجم کم داده‌هایی است که ازطریق این سرویس ارسال می‌شود.

درحالی‌که Messages via Satellite به شما امکان می‌دهد در مناطق کور به‌صورت رایگان پیامک ارسال کنید، اما محدودیت‌هایی دارد. این سرویس طوری طراحی شده است که به شما اجازه می‌دهد برای هر کسی پیام بفرستید و دوستان و مخاطبین اضطراری شما نیز می‌توانند به‌صورت رایگان برای شما پیام ارسال کنند. به‌هر حال، برای برقراری ارتباط با سایر مخاطبین، ابتدا باید پیامکی برای آن‌ها ارسال کنید تا برای مدت زمان محدودی بتوانند به شما پاسخ دهند.

پیام‌رسانی ماهواره‌ای برای آیفون ۱۴ و مدل‌های جدیدتر دردسترس خواهد بود و ابتدا در آمریکا ارائه می‌شود. قابلیت مذکور درحال‌حاضر رایگان است، اما شاید اپل در آینده برای این سرویس هزینه دریافت کند.

۲۲۷۲۲۷

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا