اقتصادی

آمادگی کامل سازمان بنادر برای تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروز ١٤٠٠

اعضای هیات عامل و معاون امور خارجه انجمن بنادر و دریانوردی آمادگی کامل این سازمان را برای تامین ایمنی کشتی نوروزی 1401 اعلام کردند.

به گزارش ترند روز، مجیدعلی نازی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه سازمان بنادر علاوه بر طرح تسهیل سفر، طرح ایمنی کشتی نوروزی را به طور مستمر بررسی می کند. سازمان امور به عنوان یک سازمان دولتی به صورت تخصصی در زمینه مسائل ایمنی دریانوردی فعالیت می کند و به نقل از همایش ستاره (بنادر و دریانوردی) در دسته بندی امداد و نجات قرار می دهد.

وی افزود: انجمن بنادر و دریانوردی به طور ویژه به دنبال ارتقای ایمنی سفرهای دریایی است و طرح‌های جستجوی نجات دریایی در استان‌های مختلف بر اساس دستورالعمل‌های تدوین‌شده در حال تصویب است و هر دستگاه باید مطابق با عملکرد مشخص‌شده کار کند. “

نیاز مردم به استفاده از بندر دریایی

معاون امور خارجه سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: مردم برای سفرهای دریایی از بنادر و ایستگاه های مسافربری استاندارد استفاده کنند.

به گفته وی، در شرایط بد جوی باید از سفرهای دریایی خودداری شود و در تصمیم گیری ایستگاه مورد توجه قرار گیرد.

علی نازی گفت: «مردم باید برای حفظ جان خود از تجهیزات حفاظتی داده شده استفاده کنند و هشدارهای داده شده را در سفر امن خود رعایت کنند.

تماس اضطراری 1550 برای اعلام فاجعه دریایی

وی اعلام کرد: مسافران می توانند از استان های ساحلی در صورت وقوع حادثه دریایی با چهار شماره 1550 و بدون نیاز به دریافت کد پیش شماره به راحتی و مستقیم با مرکز هماهنگی تحقیقات و امداد و نجات دریایی مراجعه کنند. حادثه را گزارش دهید و درخواست کمک کنید.

معاون بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل دریایی یکی از امن‌ترین راه‌های حمل‌ونقل در جهان است، خاطرنشان کرد: این مشکل دلایل زیادی دارد از جمله اینکه زیرساخت‌هایی است که می‌توان در نظر گرفت. استانداردها در زمینه کشتیرانی و بندر، تجهیزات جانبی به روز شده اند تا از ایمنی جانداران دریایی در همه زمان ها اطمینان حاصل شود.

سرمایه گذاری ویژه در جستجو و نجات دریایی

علی نازی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای دنیا سرمایه گذاری زیادی در حوزه جستجو و نجات دریایی انجام می دهند، گفت: دریایی در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام داده و سرمایه گذاری های خوبی انجام داده است و با وجود طوفان های شدید اخیر شاهد دستاوردهای آن هستیم. بنادر جنوبی کشور

وی تاکید کرد: در زمان وقوع فاجعه همه مراکز و همه کشورها برای جلوگیری از خسارات و خسارات مالی بسیج شده اند و در عین حال در صورت اعلام فوریت، کشتی ها، تیم های جستجو و نجات سریعتر حرکت می کنند. خسارت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا