ورزشی

آغاز جنگ روانی قطری‌ها، ملی‌پوشان ایران چه گفتند؟

آفتاب‌‌نیوز :

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که ملی‌پوشان در دو بازی باقی‌مانده نیز به خوبی بازی با ژاپن ظاهر شوند و به قهرمانی برسند. به نقل از سایت rudaw، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در آستانه قهرمانی در قاره است. او از یک خانواده عشایری است که کودکی خود را در رشته کوه‌های زاگرس سپری کرد و اکنون درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفته است.

بازیکن تیم‌ملی می‌گوید بدون توجه به نام بازیکنان ژاپن توانستند این تیم را شکست دهند.

تیم‌ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۲ بر یک ژاپن را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که ایران نه تنها تا به حال موفق به پیروزی برابر ژاپن در جام ملت‌های آسیا نشده بود، بلکه به این تیم گل هم نزده بود.

امید ابراهیمی معتقد است که بازی مقابل ژاپن برای تیم ملی ایران تمام شده و آن‌ها به فکر قهرمانی جام ملت‌های آسیا هستند.

امید ابراهیمی در جریان آخرین تمرین پیش از بازی مقابل قطر گفت: درباره بازی ژاپن مجددا به همه مردم تبریک می‌گویم. بازی ژاپن با همه اتفاقات خوبش برای ما حداقل در تیم ملی تمام شده است. خوشحالی‌های بعد از بازی را انجام دادیم و خیلی هم با مردم کیف کردیم، ولی از نظر ما تمام شده است. این بازی به تاریخ پیوست و با برد مقابل ژاپن به ما مقام و جامی ندادند. تمام تمرکز ما روی این است که بتوانیم قهرمان شویم و بهترین اتفاقات را برای مردم رقم بزنیم.

مدافع تیم ملی می‌گوید بازیکنان تیم ملی باتجربه‌اند و بازی با مقابل ژاپن را فراموش کرده‌اند.

شجاع خلیل‌زاده در حاشیه تمرین تیم ملی درباره شرایط تیم و دیدار با قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: ابتدا از بازی با ژاپن بگویم. بازی خیلی سختی بود و همه اهمیت آن دیدار را می‌دانستند. خدا را شکر توانستیم با یک بازی منطقی و خوب دل مردم را شاد کنیم. بازی با قطر هم به نظرم از ژاپن سخت‌تر است. تمام تمرکزمان را برای این بازی گذاشتیم و امیدوارم با دعای مردم ایران سربلند از این بازی بیرون بیاییم.

کره جنوبی از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران آخرین تمرینش پیش از دیدار با اردن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا را در زمین شماره ۷ کمپ العقله پشت سر گذاشت. ۱۵ دقیقه ابتدایی این جلسه تمرینی با حضور رسانه‌ها برگزار شد. در این تمرین تمام ۲۵ بازیکن کره جنوبی حضور داشتند و نکته جالب این جلسه، شوخ‌طبعی سون هیونگ مین در تمام دقایق تمرین و همچنین کل‌کل او با کیم مین جائه، ستاره خط دفاعی کره‌جنوبی بود. تیم‌های کره و اردن از ساعت ۱۸:۳۰ فردا به میزبانی ورزشگاه احمد بن علی در بازی حساس نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم خواهند رفت.

 

 

مخالفت رسمی فدراسیون فوتبال با تغییر ورزشگاه بازی ایران – قطر

فدراسیون فوتبال مخالفتش را با تغییر ورزشگاه دیدار تیم ملی با قطر اعلام کرد. پس از قطعی‌شدن صعود تیم ملی فوتبال قطر به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا فدراسیون فوتبال این کشور نامه‌ای رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد که دیدار این تیم با تیم ملی فوتبال ایران به جای ورزشگاه الثمامه در ورزشگاه البیت که گنجایش بیشتری دارد، برگزار شود.

AFC این تغییر را منوط به موافقت فدراسیون فوتبال ایران دانست و اعلام کرد در صورتی که فدراسیون فوتبال ایران نیز با تغییر ورزشگاه موافق باشد بازی به البیت منتقل خواهد شد، اما مسئولان فدراسیون فوتبال با ارسال نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا مخالفتشان را با تغییر محل مسابقه اعلام کردند تا بازی در همان ورزشگاه الثمامه برگزار شود.

چالش‌های تاکتیکی قلعه‌نویی

تیم ملی فوتبال ایران در حالی بازی نیمه‌نهایی با قطر و احتمالا فینال سرنوشت‌ساز با کره یا اردن را پیش رو دارد، که امیر قلعه‌نویی برای این مصاف‌های سرنوشت‌ساز با چالش‌های تاکتیکی روبرو خواهد شد.

پیروزی بزرگ ایران مقابل ژاپن در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا یکی از بهترین نمایش‌های ایران در چند سال اخیر بود و در واقع فوتبال ایران با این برد دوباره جان گرفت، اما این پیروزی در حالی به دست آمد که امیر قلعه‌نویی تغییرات تاکتیکی اجباری داشت که اتفاقا این تغییرات جواب داد.

پروین: با قلعه‌نویی قهرمان شویم لذتش چند برابر است/ شاید کره فینالیست نشد

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی نباید در باد برد برابر ژاپن بخوابد و باید تمرکزش روی بازی برابر قطر باشد.

علی پروین درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن و صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به نظر من در مرحله گروهی تیم خیلی خوب بازی نمی‌کرد، اما در بازی با ژاپن واقعا عالی بودند و باید به آن‌ها خسته نباشید، گفت. به همه تیم این برد شیرین را تبریک می‌گوییم. دستشان درد نکند که دل مردم را شاد کردند. تیم باید مراقب باشد که در باد برد مقابل ژاپن نخوابد.

فدراسیون فوتبال قطر در اقدامی عجیب اکثر بلیت‌های بازی مقابل ایران را خریداری کرده است.

 تیم ملی فوتبال ایران در بازی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا باید روز چهارشنبه به مصاف تیم ملی قطر برود. پیش از این بازی ابتدا قطری‌ها سعی کردند ورزشگاه این بازی را تغییر دهند و به جای میزبانی در ورزشگاه الثمامه بازی در ورزشگاه ال‌بیت برگزار شود.

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا