برترین های ترند روزعمومی

آبشارهای ایگواسو برزیل یا آرژانتین؟  Iguazú falls

آبشارهای ایگواسو برزیل یا آرژانتین | Iguazú falls

به نقل از gadventures.com  در سال ۲۰۱۱ و هنگامی که اسامی عجایب هفتگانه طبیعی دنیا معرفی شدند نام آبشارهای ایگواسو برزیل یا آرژانتین در این فهرست قرار داشت. با اینکه نام آبشارهای معروف بسیاری را تاکنون ممکن است شنیده باشید، آبشارهایی مانند آبشار نیاگارا اما آبشاری که درون جنگل های آمازون تا مدت ها مخفی بود، هم اکنون به یکی از جذاب ترین و شناخته شده ترین آبشارهای دنیا تبدیل شده است. آبشارهایی که از آن ها به عنوان بلندترین و عریض ترین آبشارهای دنیا یاد می شود و گوی سبقت را از آبشار نیاگارا ربوده است. بلندترین ناحیه این آبشار، ۸۲ متر طول دارد در حالی که بلندترین ناحیه آبشار نیاگارا تنها ۵۰ متر ارتفاع دارد. حتی از نظر عرض نیز، آبشارهای ایگواسو برزیل ۴ برابر آبشار نیاگارا هستند. مجله ی گردشگری الی گشت بیشتر از این جاذبه بی نظیر جهان می گوید و اگر قصد سفر به برزیل یا آرژانتین را دارید، حتما به دیدن این منطقه و پارک ملی بروید.

جهت دربافت تور برزیل کلیک کنید جاذبه های که هم اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو نام خود را تثبیت نموده و هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. گردشگران برای بازدید از این آبشارها، هم از کشور آرژانتین و هم از کشور برزیل می توانند اقدام کنند. بعضی از گردشگران ناحیه سمت آرژانتین را به سمت برزیلی ترجیح می دهند.

آیا این آبشارها در برزیل هستند یا در آرژانتین؟

در جواب این سوال باید گفت هر دو. در واقع طول آبشارهای ایگواسو ۲.۷ کیلومتر بوده که در امتداد رود ایگواسو قرار گرفته است. این رود نیز خط مرزی بین این دو کشور را تعیین می کند. هر چند که تقریبا ۸۰ درصد از این آبشارها در ناحیه آرژانتینی واقع شده اند اما بیش از ۹۵ درصد از بستر رودخانه و پارک در ناحیه برزیلی آن قرار گرفته اند. به همین خاطر بیشتر گردشگرانی که می خواهند روی رودهای پایین دست آبشارهای ایگواسو برزیل قایق سواری کنند، به پارک ملی ایگواسو در بزریل می آیند. در این منطقه و ناحیه برزیلی پارک می توانید از مناظر باشکوه و بی نظیر پایین آبشار و با ایمنی بیشتر دیدن کنید. حتی در زیر آبشارها، قایق سواری و کروز رودخانه را انتخاب کنید.

.در سمت برزیلی حتی می توان به دیدن سد ایتایپو نیز رفت. از خصوصیات این آبشارها می توان عریض بودن آن ها را نسبت به آبشارهای ویکتوریا در زامبیا و زیمباوه دانست. بنابراین این آبشار همچنان نام نخست را در میان تمام آبشارهای دنیا دارد.

این آبشارها همچنین برخلاف تصور همگان، در کشور پاراگوئه قرار نگرفته اند. گاهی گردشگران به دلیل نزدیکی مرزهای این کشور با برزیل و وجود شهر سیداد دل ایست در سمت دیگر رودخانه پارانا و شهر فوز دو ایگواسو تصور می کنند که این آبشارها در پاراگوئه هم هستند که تصوری غلط است. نام آبشارهای پاراگوئه، ماندی فالز یا سالتو دل ماندی است. متاسفانه این آبشار به دلیل اینکه در نزدیکی یکی از قطب های گردشگری دنیا قرار گرفته اند، کمتر بازدید می شوند.

جاذبه های اطراف آبشارهای ایگواسو برزیل

اگر وارد کشور برزیل شدید و به دیدن آبشارهای ایگواسو برزیل آمده اید، می توانید از دیگر جاذبه های اطراف آن هم دیدن کنید. به منطقه مرطوب مردابی پانتانال وتلندز یا شهر دوست داشتنی و طبیعت دوست کوریتیبا بروید. در پانتانال می توانید به دیدن حیات و حش بی نظیر جنگل های آمازون مانند پلنگ ها و دیگر حیوانات برزیلی بروید. همچنین شهر کوریتیبا پارک های زیبا و رستوران هایی با غذاهای سنتی عالی دارد. این مکان ها هر چند که با پارک ملی آبشارهای ایگواسو نزدیک هستند اما به خاطر بسپارید که در مجموع مسافت ها در این کشور، بسیار زیاد است. اتوبوس های برزیلی می توانند شما را در میان این جاذبه ها، جابه جا کنند.

حقایقی راجع به ایگواسو

نام ایگواسو به معنی آب بزرگ در زبان گوآرانی است. این زبان توسط قبیله ای که در این منطقه زندگی می کنند، صحبت می شود.

نام این آبشارها را ممکن است که با لهجه ها و دیگر نام ها نیز بشنوید. ایگوازو یا ایگواسو دو نامی است که به فارسی برای این آبشارها استفاده می شود.

آبشارهای ایگواسو برزیل در مجموع شامل ۱۵۰ تا ۳۰۰ آبشار جداگانه است. هر یک از این آبشارها بسته به فصل بارندگی و میزان بارش سالانه دیده می شوند.

دکمه بازگشت به بالا