اجتماعی

کودکان مدرسه ای چگونه بیمار نمی شوند؟

به گزارش خبرگزاری ترند روز؛ روز اول مدرسه برای بسیاری از خانواده ها یک رویداد بزرگ است. این روز با وسایل جدید مدرسه، لباس، کفش مدرسه و متاسفانه ویروس ها و باکتری های جدید همراه است. وجود تعداد زیادی از مردم در یک مکان به ناچار منجر به انتشار بسیاری از باکتری ها و ویروس ها می شود، اما چگونه می توانیم از سلامت فرزندانمان با شروع سال تحصیلی جدید حمایت کنیم تا از آنها در برابر تهدیدات سلامت محافظت کنیم؟

اقدام واقعی امروز تقویت سیستم ایمنی کودکان است تا بدن آنها بتواند به تنهایی با این مهاجمان باکتریایی و ویروسی مبارزه کند. کودکان زیادی را می بینیم که ایمنی ضعیفی دارند، اما چند ترفند ساده برای تقویت ایمنی کودک کافی است تا در فصل زمستان همه خانواده بتوانند با ایمنی قوی تری هوای سرد را تحمل کنند و روزهای بیماری کمتری را تحمل کنند.

این مدرسه همیشه به عنوان یک شرکت خرد شناخته شده است. بازگشت به مدرسه پس از تعطیلات تابستانی، اضطراب زیادی در مورد ایمن و سالم ماندن به همراه دارد. بازگشت به مدرسه زمان بسیار خطرناکی برای سلامتی فرزند شما است و مهم است که خود را با راهکارهایی برای حفظ امنیت کل خانواده مسلح کنید.

بازگشت به روال مدرسه حتی در بهترین شرایط ممکن است برای کودکان دشوار باشد. زود بیدار شدن، نداشتن آفتاب صبحگاهی و هوای سرد، احساس آمادگی برای شروع روز را سخت می کند. این اقلام بدون توجه به شرایط منحصر به فرد سال گذشته، از پوشیدن ماسک گرفته تا افزایش استفاده از شستشوی دست و ضدعفونی کننده دست، به تنهایی به عنوان مهاجم عمل می کنند. همه اینها می تواند سیستم ایمنی کودک شما را آسیب پذیرتر کند.

با واقعیت بازگشت به مدرسه در سال جاری، یادگیری چگونگی تقویت سیستم ایمنی فرزندتان بیش از همیشه مهم است. در حالی که یک سال تحصیلی دیگر را زیر ابر همه‌گیری کووید-19 پشت سر می‌گذاریم، بسیاری از والدین می‌پرسند که چه کاری می‌توانیم برای حفظ سلامت فرزندانمان انجام دهیم. آیا راهی برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با کووید و سایر بیماری ها وجود دارد؟

پاسخ مثبت است، اما هیچ ترفند جادویی یا مکملی وجود ندارد. بهترین راه برای حفظ سلامت کلی این است که اقدامات لازم را برای حفظ یک سیستم ایمنی سالم انجام دهید. حتی اگر خسته کننده باشد، امتحان شده و درست است.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای کمک به سلامت فرزندتان در این سال تحصیلی انجام دهید.

از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری کنید مگر اینکه کاملا ضروری باشد

آنتی بیوتیک ها بیش از 154 میلیون بار در سال برای همه چیز از زخم گرفته تا عفونت گوش تجویز می شوند. هدف از تجویز آنتی بیوتیک ها از بین بردن باکتری هایی است که باعث بیماری می شوند و گاهی اوقات می توانند نجات دهنده باشند. با این حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده تخمین می زند که حداقل 30 درصد از نسخه های آنتی بیوتیک غیر ضروری هستند. این مهم است زیرا آنتی بیوتیک ها نه تنها باکتری های بیماری زا، بلکه باکتری های مفید موجود در میکروبیوم روده را نیز از بین می برند.

غذاهای غنی از پروبیوتیک را بیشتر سرو کنید

سال تحصیلی را با ساختن باکتری های خوب روده و ارائه حمایت ایمنی به فرزندتان شروع کنید. یک راه خوب برای انجام این کار، ارائه غذاهای غنی از پروبیوتیک به تمام اعضای خانواده است. از تابستان، غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش یا کفیر یا ماست گیاهی (غیر شیرین) مخلوط با میوه های خرد شده یا پوره شده را به خانواده ارائه دهید.

قبل از اولین روز مدرسه یک برنامه خواب خانوادگی تنظیم کنید

تابستان می تواند زمان سختی برای ایجاد یک زمان خواب ثابت باشد. ایجاد یک برنامه خواب با ساعات خواب مشخص می تواند تفاوت زیادی در شانس شما برای جلوگیری از بیماری های پاییز و زمستان ایجاد کند. بیشتر کودکان برای داشتن سلامتی مطلوب به 10 تا 14 ساعت خواب بدون وقفه در روز نیاز دارند و شروع زودهنگام به مدرسه بازگشت به مدرسه را به یک شوک فیزیکی ملایم برای آنها تبدیل می کند. خواب خوب، حمایت از سیستم ایمنی برای کودکان است و یک عمل رایج در طول زمستان است.

مصرف قند خود را کنترل کنید

ترکیبات مخمر به طور چشمگیری میکروبیوم را تغییر می دهند و باکتری های بیماری زا را تغذیه می کنند که می توانند باکتری های مفید را از بین ببرند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. با خوردن میوه به جای شیرینی و شیرینی برای کودکان پیش دبستانی، یا حداقل آب نبات های ساخته شده با شیرین کننده های طبیعی مانند استویا، به میکروبیوم کودک خود کمک کنید. در خانه، میوه های سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها مانند پرتقال و زغال اخته را به عنوان دسر مصرف کنید.

چند راهکار بهداشتی برای کودکان در دوران مدرسه

کودکانی که با آغوز تغذیه می شوند قوی خواهند بود

کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند به دلیل آنتی‌بادی‌های محافظ و تقویت‌کننده سیستم ایمنی که در آغوز یافت می‌شوند، اغلب سالم‌تر هستند و آلرژی‌های کمتری دارند. اما کودکان و افراد مسن می توانند از این ماده غنی از آنتی بیوتیک در گاوها و بزهای تغذیه شده با علف بهره ببرند که به صورت پودر در دسترس است. آن را به اسموتی ها، آب، آب میوه و حتی کفیر اضافه کنید و از آن به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی برای کودکان استفاده کنید.

ویتامین D را فراموش نکنید

تابستان زمانی برای بازی در فضای باز است، اما در زمستان نباید این عادت را ترک کنید زیرا مدرسه تازه شروع شده است. فرزندتان را تشویق کنید که تا حد امکان در طول سال نه تنها برای ورزش و هوای تازه، بلکه برای آفتاب ویتامینی به بیرون برود. بدن نور خورشید را با استفاده از کلسترول جذب می کند تا آن را به نوعی ویتامین D تبدیل کند و هر سلول بدن شما به ویتامین D به ویژه سیستم ایمنی بدن شما نیاز دارد. با این حال، به دلیل کمبود وقت در خارج از منزل، بسیاری از ما دچار کمبود هستیم و سطوح پایین آن با شرایط خودایمنی مانند دیابت نوع 1 و بیماری التهابی روده مرتبط است. نشان داده شده است که سطوح بهینه این ویتامین تولید گلبول های سفید را که پایه های اصلی سیستم ایمنی شما هستند، بهبود می بخشد. وقتی مدرسه شروع می‌شود، پیاده‌روی، بازی در فضای باز و غذا خوردن در فضای باز راه‌های خوبی برای حفظ ویتامین D هستند.

غذای خود را سبز نگه دارید

البته همه ما می دانیم که باید سبزیجات بخوریم، اما آیا می دانید چرا؟ یکی از دلایل خوب متیلاسیون است. متیلاسیون یک فرآیند بیوشیمیایی است که در سراسر بدن با بسیاری از عملکردهای مهم از جمله سم زدایی رخ می دهد. سبزیجات غنی از گوگرد مانند کلم بروکسل و کلم بروکلی، و سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج، سرشار از ویتامین های گروه B هستند که متیلاسیون را افزایش می دهند و می توانند به افزایش توانایی کودک شما برای پردازش و از بین بردن همه چیز از کثیفی گرفته تا مواد تشکیل دهنده کمک کنند.

روغن های ضروری را امتحان کنید

تقویت کننده های ایمن برای نوزادان و کودکان، مانند کینین و پونه کوهی، خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند. سعی کنید آنها را در دنیای درونی خود گسترش دهید تا از امنیت کل خانواده حمایت کنید. اکالیپتوس خاصیت طراوت بخشی دارد و پونه کوهی را می توان برای طعم دادن و تقویت سیستم ایمنی کودک به غذا اضافه کرد.

به طور منظم تمرین کن

نتایج مطالعه نشان می دهد که فعالیت بدنی بیشتر به طور مستقیم به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. هوای سرد می تواند ورزش را دشوار کند، بنابراین ممکن است نیاز به خلاقیت داشته باشید.

استرس را مدیریت کنید

برای بسیاری از کودکان، بازگشت به مدرسه استرس زا است و استرس باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود. اگرچه این یک پاسخ مثبت و ضروری برای کمک به بهبود زخم است، استرس مزمن می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. کودکان و بزرگسالان تحت استرس اغلب کمتر قادر به مبارزه با میکروب ها هستند. به خصوص امسال، پس از ماه‌ها آموزش در خانه، بچه‌ها نگران بازگشت به کلاس‌های حضوری هستند. ایجاد عاداتی برای کمک به کودک شما برای آرام کردن و مدیریت اضطراب و برنامه ریزی سایر استراتژی های تقویت کننده سیستم ایمنی در دوران بازگشت به مدرسه بسیار مهم است.

ویتامین ها و مواد معدنی تقویت کننده سیستم ایمنی را در نظر بگیرید

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای یک پاسخ ایمنی سالم عبارتند از روی، ویتامین C، ویتامین D، منیزیم و قارچ چینی.

منابع غذایی طبیعی تا حد ممکن بهترین هستند. غذاهای غنی از روی عبارتند از گوشت قرمز و دانه ها. غذاهای غنی از ویتامین C عبارتند از کلم بروکلی، توت فرنگی، مرکبات و کلم بروکسل. در صورت امکان ویتامین D را باید از نور طبیعی خورشید دریافت کرد.اغلب لازم است میزان این ویتامین ها را در بدن کودک خود آزمایش کنید و پس از مشورت با پزشک مکمل مصرف کنید. با یک رژیم غذایی سالم حمایت کنید

قارچ های چینی آداپتوژن هایی هستند که به تعادل هورمون های استرس کمک می کنند، اما واداشتن بچه ها به خوردن قارچ می تواند دشوار باشد. این سوپراستارهای ایمنی را می توان به سوپ ها و آبگوشت ها اضافه کرد یا ریز آسیاب کرد و به سس ها، گوشت چرخ کرده یا سایر غذاها اضافه کرد.

مطمئن شوید که کودکان واکسن های مهم را دریافت می کنند

واکسن ها از ما در برابر بیماری های مختلف محافظت می کنند. از پزشک خود بپرسید که آیا فرزند شما در مورد واکسیناسیون به روز است یا خیر. واکسن سالانه آنفولانزا برای همه افراد 6 ماهه یا بالاتر توصیه می شود و امسال اهمیت ویژه ای خواهد داشت. ترکیبی از آنفولانزا و کووید نه تنها کمی ترسناک است، بلکه هرگونه علائم سرماخوردگی در این زمستان به معنای عدم تحصیل یا کار است. واکسن ها بی خطر هستند و تفاوت زیادی در پیشگیری از بیماری های جدی ایجاد می کنند.

اقدامات احتیاطی ساده را فراموش نکنید

همه افراد خانواده می توانند اقدامات احتیاطی ساده ای برای حفظ سلامت خود انجام دهند. دست های خود را بشویید، سرفه و عطسه را با آرنج بپوشانید و تا حد امکان از افراد بیمار دوری کنید. ماسک نیز می تواند کمک کند، به خصوص زمانی که در یک مکان شلوغ هستید.

اگر کودک شما شرایط پزشکی دارد که مبارزه با عفونت ها را سخت تر می کند، با پزشک خود در مورد اقدامات احتیاطی اضافی یا متفاوتی که باید انجام دهید صحبت کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا