اجتماعی

چگونه عوارض گرمازدگی را کاهش دهیم؟

یک بیماری مرتبط با گرما است و می تواند زمانی رخ دهد که فرد در معرض دمای بالا قرار گیرد. در واقع در این شرایط توانایی بدن برای مقابله با گرما و دمای بدن مختل می شود و دمای بدن بالا می رود و فرد دچار گرمازدگی می شود.

به گزارش ترند روزشدت گرما می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد، اما باید توجه داشت که باید آن را جدی گرفت. زیرا عدم اقدام در زمان مناسب می تواند به مغز و اندام های حیاتی آسیب برساند و حتی می تواند کشنده باشد. فرد مبتلا به این بیماری علائم مشترکی مانند گیجی، حالت تهوع، بی حالی، سرگیجه، سردرد، تشنگی، تعریق، گرفتگی عضلات و تپش قلب دارد.

گرمازدگی اغلب با کمبود آب همراه است، زمانی که فردی دچار گرمازدگی می‌شود، ابتدا باید در مکانی خنک و دارای تهویه قرار گیرد و مقدار لباس را کاهش دهد و در آب ولرم یا سرد حمام کند.

شایان ذکر است که با توجه به اینکه در حین تعریق مقداری از الکترولیت های مهم و ضروری بدن مانند پتاسیم و سدیم آزاد شده و تعادل این الکترولیت ها مشکل ساز می شود، برای بازگرداندن این تعادل و رفع کمبود آب در بدن بدن، مخلوط آب سرد با کمی نمک، آب میوه های سرد و آبدار مانند هندوانه، طالبی و خیار و شیر سرد مصرف شود. شربت های سنتی خانگی مانند مخلوط خاکشیر و شربت تخم مرغ با کمی آبلیمو و شکر نیز می تواند در بهبود افراد موثر باشد. البته آب را آهسته و آهسته بنوشید تا مشکل گوارشی پیش نیاید. علاوه بر این، تعدادی نوشیدنی ورزشی در سوپرمارکت ها موجود است که به دلیل وجود الکترولیت ها در کنار خوردن آب سرد می تواند مفید باشد.

در صورت گرما، باید از نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه یا نسکافه، چای سرد یا نوشیدنی های ورزشی کافئین دار خودداری کنید. زیرا کافئین ادرارآور است و باعث دفع بیشتر آب از بدن می شود. لازم به یادآوری است افرادی که در محیط های گرم یا مرطوب محل کار خود کار می کنند مستعد گرما هستند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، گروه های سنی خاصی مانند نوزادان، کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ذات الریه، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و اختلالات عصبی و روانی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند. مرض. و توصیه می شود این افراد در پایان تابستان که معمولاً از ساعت 10 صبح تا 17 بعد از ظهر است از منزل خارج نشوند و در صورت لزوم از منزل خارج نشوند. آب سرد یا شربت خانگی را با آنها همراه کنید و یک پارچه نخی بپوشید. توجه داشته باشید که هرگز در این ساعات مشخص در بیرون ورزش نکنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا