عمومی

چگونه از احساس تنهایی رها شویم؟

احساس تنهایی احساسی است که بیشتر افراد آن را تجربه می کنند، اما با اقدامات ساده می توانید از شر این احساس خلاص شوید.

به گزارش ترند روز، اخبار آنلاین او نوشت: «حتی قبل از افزایش احساس تنهایی و مشکلات سلامت روان در طول همه‌گیری کووید-19، تحقیقات نشان می‌دهد که درصد زیادی از مردم احساس تنهایی کرده‌اند. تنهایی مزمن شما را احساساتی می کند. تا زمانی که زندگی را تاریک و بی معنی ببینی. این وضعیت باعث مشکلات جسمی مانند بدن درد، اختلال در خواب و ضعف سیستم ایمنی می شود.

البته این تنهایی را با تنهایی اجتماعی اشتباه نگیرید. ممکن است از دیگران و جامعه دور باشید بدون اینکه احساس تنهایی کنید و برعکس ممکن است با دیگران باشید اما احساس تنهایی کنید. در واقع، تنهایی زمانی اتفاق می‌افتد که از تنهایی غمگین و خسته باشید، اما تنهایی اجتماعی شرایطی است که نمی‌توانید به طور منظم با سایر افراد جامعه تعامل داشته باشید.

هنگامی که غمگین و غمگین هستید، موارد زیر را امتحان کنید:

1. تعریف مجدد تنهایی

زمانی احساس تنهایی می شود که نیاز شما به معاشرت و ارتباط با دیگران برآورده نشود. افراد مختلف نیازهای متفاوتی برای ارتباط دارند و اگر برآورده نشوند احساس تنهایی می کنند. مثلا:

* اگر عادت دارید بیشتر شب های هفته در کنار دوستان و عزیزانتان باشید، وقتی در کنار آنها نیستید احساس تنهایی می کنید. اما اگر به تنهایی عادت کرده اید، گذراندن یک شب در هفته با یک دوست نیاز شما را برای ارتباط برطرف می کند.

* اگر با همسر یا اعضای خانواده خود رابطه خوبی ندارید، حتی اگر با هم باشید، باز هم احساس تنهایی می کنید.

بیشتر مردم برای احساس خوشبختی نیاز به صمیمیت و دوستی دارند. اما به گفته محققان، کمی خلوت و انزوا نیز مهم است. از آنجایی که فرد می تواند خود، تفکر خلاق و خودآگاهی را پیدا کند که در نهایت باعث کاهش اضطراب و افسردگی می شود.

2. قدر آنچه دارید را بدانید

وقتی احساس تنهایی می‌کنید، تمرکز بر چیزهای مثبت زندگی‌تان دشوار است، اما اگر هر روز برای قدردانی از همه چیزهایی که در حال حاضر دارید، وقت بگذارید، سالم‌تر خواهید بود. یک تکه کاغذ بردارید و هر چیزی که شما را خوشحال می کند را یادداشت کنید. به گفته محققان، قدردانی روزانه برای چیزهای خوب در زندگی می تواند احساس تنهایی را به خصوص در افراد مسن کاهش دهد.

3. سکوت خانه را بخوانید

اگرچه موسیقی یا صداهای دیگر احساس تنهایی را کاهش نمی دهند، اما تا حدودی آرامش بخش و آرامش بخش هستند. صدا در پرکردن فضای زندگی و افکار شما نقش دارد و از تنهایی جلوگیری می کند.

* طبق بررسی ها، موسیقی روحیه فرد را بهبود می بخشد و کتاب های صوتی او را برای مدتی از افکار منحرف کننده منحرف می کند.

* گوش دادن به یک برنامه پرمخاطب رادیویی یا تماشای یک سریال تلویزیونی مورد علاقه نه تنها سکوت خانه را می شکند، بلکه به شما آرامش می دهد.

4. با دوستان ارتباط برقرار کنید

حتی اگر اغلب با خانواده یا دوستان خود دور هم جمع نمی شوید، همچنان می توانید با آنها در تماس باشید. مطالعات نشان داده است که ارتباطات مجازی، مانند تماس تلفنی یا اینترنت، به اندازه سفر و ارتباط نزدیک با دیگران، احساس تنهایی را کاهش می دهد. حتی یک تماس تلفنی 10 دقیقه ای با اقوام و دوستانتان می تواند تاثیر زیادی در رهایی از تنهایی داشته باشد.

5. افزایش کیفیت ارتباطات

مطالعات نشان داده است که بودن با گروه بزرگی از افراد تنها احساس تنهایی را کاهش نمی دهد و حتی حضور در محیط های شلوغ نیز احساس تنهایی را افزایش می دهد. در واقع کیفیت تعاملات شما مهمتر از کمیت آنهاست. به عنوان مثال، ممکن است در گروه بزرگی از افراد احساس تنهایی کنید، اما زمانی که با بهترین دوست خود هستید احساس آرامش می کنید. بنابراین باید کیفیت روابط خود را بیشتر از کمیت آنها در نظر بگیرید.

6. زمانی را در فضای باز بگذرانید

تغییر محیط شما را از درد تنهایی دور می کند. بیرون آمدن از خانه افراد دیگر را ملاقات می کند و به شما یادآوری می کند که در این دنیا تنها نیستید. علاوه بر این، گذراندن وقت در طبیعت به شما احساس آرامش می دهد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

7. ابراز احساسات

وقتی احساسات واقعی خود را نپذیرید و نپذیرید، آنها شدید و خارج از کنترل می شوند. پس این احساسات را بیان کنید تا قدرتشان کم شود. به عنوان مثال، وقتی به بهترین دوست خود می گویید که احساس تنهایی می کنید، می توانید از حمایت عاطفی آنها بیشتر بهره مند شوید و احساس تنهایی را از خود دور کنید.

8. مراقب جنبه خلاق خود باشید

انجام کارهای خلاقانه مانند هنر، موسیقی یا نوشتن سلامت روان را بهبود می بخشد. اگر انجام هر یک از این کارها به شما احساس خوبی می دهد، پس یکی از این هنرهای خلاقانه را دنبال کنید تا احساس تنهایی خود را کاهش دهید. این نوع فعالیت ها به شما احساس رضایت می دهد و البته چالش تکمیل یک اثر هنری، احساس تنهایی و غم ناشی از آن را از بین می برد.

9. با حیوانات وقت بگذرانید

حیوانات ممکن است نتوانند صحبت کنند، اما دوستان خوبی هستند. حضور سایر موجودات در خانه به شما آرامش می دهد و اضطراب و افسردگی را از بین می برد. مطالعات نشان داده است افرادی که حیوانات خانگی دارند از نظر روحی و جسمی سالم تر هستند.

10. محدودیت در شبکه های اجتماعی

اگرچه شبکه های اجتماعی راه بسیار خوبی برای ارتباط با دوستان و عزیزان هستند، اما این شبکه ها اغلب باعث می شوند افراد احساس تنهایی کنند. وقتی در خانه تنها هستید و افراد دیگری را در شبکه های اجتماعی می بینید، با همسر یا سایر اعضای خانواده وقت می گذرانید، ممکن است احساس تنهایی کنید. مردم اغلب تصویر کاملی از زندگی خود منتشر نمی کنند، آنها فقط لحظات شاد خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و این کمک می کند تا کمتر احساس تنهایی کنند. در این شبکه ها گشت و گذار کنید.

11. روی فعالیت های مورد علاقه خود تمرکز کنید

گاهی اوقات احساس تنهایی آنقدر طاقت فرسا است که نمی توانید به چیز دیگری فکر کنید، حتی به چیزهایی که شما را خوشحال می کند. مراقب باشید سرگرمی ها و فعالیت هایی که شما را سرگرم می کند و از آنها لذت می برید را فراموش نکنید. این سرگرمی‌ها می‌تواند شامل ورزش کردن یا تماشای برنامه مورد علاقه‌تان یا بیرون رفتن در طبیعت یا یادگیری مهارتی باشد که همیشه می‌خواستید یاد بگیرید.

12. خودتان را راحت کنید

هر زمان که احساس تنهایی کردید، فوراً به خود یادآوری کنید که این احساس موقتی است و قرار نیست برای همیشه غمگین باشید. در عین حال به خود بگویید که همه می توانند احساس تنهایی کنند و شما تنها نیستید. شما می توانید با این گفتگوی درونی خود را آرام کنید.

13. مشاوره را امتحان کنید

احساس تنهایی مداوم باعث ایجاد یأس و درماندگی در فرد می شود. اگر نمی توانید این احساس مخرب را کنترل کنید، از یک مشاور کمک بگیرید.

منبع: Healthline»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا