پرنورترین لامپ ال ای دی

قبل از بررسی کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی لازم است در مورد بیشتر بدانیم :

لامپ‌ های LED به دلیل کارایی بالا، مصرف انرژی کم و طول عمر بالا، به یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ ها برای نورپردازی در محیط‌ های مختلف تبدیل شده‌ اند. این لامپ‌ ها در انواع و توان‌ های مختلفی تولید می‌ شوند تا نیازهای متنوع کاربران را برآورده کنند. فرض کنید که در پارکینگ خانه‌ تان، از ماشین پیاده شده و ناگهان احساس می‌ کنید لامپی که به سقف آویزان است کم‌ نور است و به روشنایی بیشتری احتیاج دارید.

یا تصور کنید صاحب یک سوپر مارکت هستید و یکی از مشتریانتان به شما پیشنهاد می‌ دهد که برای بهتر دیده‌ شدن اجناس مغازه‌ تان، بهتر است از لامپ‌‌ های‌ پرنور تری استفاده کنید. یا برعکس، روشنایی یک محیط خاص به نظرتان زیاد می‌ آید و باعث خستگی چشم‌ هایتان می‌شود. حالا شما به دنبال یک لامپ کوچک‌ تر و کم‌ نورتر هستید. هزاران موقعیت مشابه را می‌ توان تصور کرد که این سؤال را در ذهن شما ایجاد کند که «کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی چند وات است؟».

لامپ‌ های LED به دلیل کارایی بالا ، مصرف انرژی کمتر و طول عمر طولانی، به یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ ها برای نورپردازی در محیط‌ های مختلف تبدیل شده‌ اند. این لامپ‌ ها در انواع و توان‌ های مختلفی تولید می‌ شوند تا نیازهای متنوع کاربران را برآورده کنند. در این مقاله، به بررسی کم‌ نورترین و پرنورترین لامپ‌ های LED موجود در بازار می‌ پردازیم.

خرید لاین نوری کناف لاینکس

جهت دریافت خدمات و محصولات چراغ خطی، پروفیل لاین نوری، استریپ لایت و منبع تغذیه سوئیچینگ و…. با شماره ۰۹۱۲۵۱۵۴۵۳۱ در ارتباط باشید.

چرا باید سراغ نورپردازی با لامپ برویم؟

در اواخر قرن هجدهم میلادی و در اوج شکوفایی تکنولوژی صنعت «برق»، اولین لامپ‌ ها به‌ عنوان منبع نور متصل به جریان برق تولید شدند. با وجود پیشرفت‌ های چشمگیر در طراحی و ساخت ابزار روشنایی، کالا هایی همچون پروژکتور و وال واشر، پنل سقفی ال‌ ای‌ دی، چراغ‌ خطی و لاینر، چراغ ریلی، چراغ دفنی و… تولید شدند. اما لامپ‌ ها از گذشته تا به امروز در شکل ظاهری خود چندان تغییری نداشته‌ اند و تنها در تکنولوژی‌ های مربوط به تولید نور، دچار تحول و دگرگونی شده‌ اند.

تمامی لامپ‌ ها از یک منبع نور، یک صفحه محافظ و یک پایه (که درون سرپیچ قرار می‌گیرد) تشکیل شده‌ اند و در اکثر مواقع به شکل روشنایی آویزی، مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در گذشته منبع نور لامپ‌ ها، رشته‌ های تنگستن بود و امروزه چیپ‌ های ال‌ ای‌ دی جایگزین آن شده است. نورپردازی با استفاده از لامپ‌ حبابی، یک شیوه کلاسیک به‌ یادگار مانده از گذشته است که هیچ‌ وقت از مُد نمی‌ افتد.

نورپردازی با لامپ به‌ صرفه‌ ترین و ارزان‌ ترین شکل نورپردازی است

در تولید ابزار نورپردازی مدرن، طراحی زیبا و کاربرد آن در اولویت قرار دارد. اگر زیبایی محیطی که می‌ خواهید آن را نورپردازی کنید برایتان اولویت دارد، بهتر است لامپ‌ های آویزی را فراموش کنید و سراغ دیگر ابزار روشنایی بروید.

پنل‌ های سقفی ال‌ ای‌ دی می‌ توانند زیباترین جایگزین برای روشنایی سقف خانه یا محل کار شما باشند همچنین شما می توانید کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی را دربین لامپ ها ببنید و انتخاب کنید . با استفاده از انواع چراغ‌ های دکوراتیو، ریسه شلنگی، براکت‌ و چراغ‌ های خطی، می‌توانید «ابزار نورپردازی نقطه‌ ای» را در پیاده‌ سازی کنید و نور های خطی و موضعی را خلق کنید.

اگر می‌ خواهید همگام با آخرین طراحی‌ های روز دنیا محیط خود را نورپردازی کنید، می‌ توانید از «ابزار روشنایی کاربردی» مثل چراغ زیرکابینتی و بالا آینه، چراغ زیر پله برای خانه و چراغ سوله‌ ای و کارگاهی، چراغ ریلی فروشگاهی و… برای محیط کار خود استفاده کنید.

اما بدون شک استفاده از ابزار نورپردازی مدرن، مشمول پرداخت هزینهٔ بیشتری است؛ لذا اگر نگاهی کاربردی به نورپردازی داشته باشید، استفاده از انواع لامپ حبابی آویزی، یکی از رایج‌ترین شیوه‌های نورپردازی برای هر مکانی است. اگر انتخاب شما این است که فضای موردنظر خود را بهترین شکل و با کم‌ ترین هزینه نورپردازی کنید، بهتر است سراغ نورپردازی کلاسیک بروید و با استفاده از انواع لامپ کوچک و بزرگ، محیط خانه یا محل کار خود را روشن کنید.

یک اشتباه رایج در رابطه با «وات» یک لامپ!

جالب است بدانید که «وات» یک لامپ، میزان روشنایی آن لامپ را نشان نمی‌دهد. یک اشتباه رایج در باور عمومی وجود دارد که «وات» یک لامپ را پارامتری برای اندازه‌ گیری میزان روشنایی لامپ نشان می‌دهد! وات نشان‌ دهنده میزان مصرف برق یک لامپ است و معیاری که میزان روشنایی لامپ را نشان می‌دهد ، «لومان» یا «شار نوری» است که یعنی برای  کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای باید به میزان لومان توجه کرد. اما میزان روشنایی یک لامپ و یا پارامتر لومان، با میزان مصرف یک لامپ و پارامتر وات رابطه‌ ای مستقیم دارد. به شکلی که هر چه توان مصرفی یک لامپ بیشتر باشد، نور بیشتری تولید می‌ کند.

معیارهای مختلفی برای انتخاب لامپ مناسب در هر مکانی وجود دارد. میزان روشنایی، میزان مصرف و طیف رنگی نور، از جمله مهم‌ ترین ویژگی‌ هایی است که در انتخاب یک لامپ باید در نظر گرفته شود. گفته می‌شود، به‌ طور میانگین به‌ ازای هر اتاق 12 متری، روشنایی معادل یک لامپ ال‌ ای‌ دی 12 وات لازم است. شما می‌ توانید بنا به سلیقه‌ ی خود، برای روشنایی هر محیطی از یک یا چیدمان چند لامپ در کنار یکدیگر استفاده کنید. مثلا برای روشن کردن یک اتاق پذیرایی 50 متری، می‌ توانید از سه لامپ 18 وات و یا تنها یک لامپ 50 وات استفاده کنید.

آیا بزرگ یا کوچک بودن ابعاد صفحه محافظ لامپ ، تأثیری در میزان روشنایی آن دارد؟

در بررسی کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی ، لازم است بدانیم که بزرگ یا کوچک بودن، معیار دقیقی برای میزان روشنایی یک لامپ نیست. امکان دارد صفحه محافظ یک لامپ از نظر ابعاد کوچک‌ باشد؛ اما تعداد چیپ‌ های ال‌ ای‌ دی گنجانده شده در آن بیشتر باشد و تولید نور بیشتری در مقایسه با یک لامپ با ابعاد بزرگ‌تر و تعداد چیپ‌ های ال‌ ای‌ دی کمتر داشته باشد. اما به‌ طور معمول هر چه لامپ‌ ها کم‌ نورتر باشند، از صفحه محافظ کوچک‌ تری ساخته شده و هر چه لامپ‌ ها پرنورتر باشند، صفحه محافظ بزرگ‌ تری دارند.

تا به اینجا انواع لامپ را بر اساس میزان مصرف، طیف رنگی و نوع پایه تفکیک کردیم و دو پارامتر مهم «وات» و «لومان» که در هنگام خرید لامپ باید به آنها توجه کنید را معرفی کردیم. حالا می‌ خواهیم به دو پرسش کلیدی این مقاله پاسخ دهیم و کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی را معرفی کنیم. 

کم نورترین یا کوچک‌ترین لامپ ال ای دی چند وات است؟

لامپ‌ های LED با توان کم به طور خاص برای کاربردهایی طراحی شده‌ اند که نیاز به نور ملایم و کم دارند. این لامپ‌ ها معمولاً در محیط‌ هایی مانند اتاق خواب، راهرو ها و به عنوان چراغ‌ های شب‌ خواب استفاده می‌ شوند.

  • لامپ‌ های شب‌خواب : این لامپ‌ ها معمولاً بین 0.5 تا 2 وات توان دارند. نور ملایم و کم این لامپ‌ ها مناسب برای استفاده در شب و ایجاد آرامش در محیط خواب است. به عنوان مثال، یک لامپ LED با توان 1 وات می‌ تواند نور کافی برای روشن کردن یک اتاق کوچک در شب را فراهم کند بدون آنکه مزاحم خواب شود.

اگر برای روشن‌ کردن محیطی به نوری کمتر از 5 وات نیاز دارید، باید به سراغ چراغ‌ های دفنی بروید. لامپ 5 وات در رنگ‌ های آفتابی، مهتابی و نچرال تولید می ‎‌شود. از لامپ 5 وات به‌ عنوان «لامپ چراغ‌ مطالعه» نیز استفاده می‌شود. ابعاد این لامپ 4.5*8 سانتی‌ متر است.

پُر نورترین یا بزرگ‌ترین لامپ ال ای دی چند وات است؟

در مقابل، لامپ‌ های LED با توان بالا برای روشنایی گسترده و قدرتمند در فضا های بزرگ و صنعتی طراحی شده‌ اند. این لامپ‌ ها برای مکان‌ هایی مانند انبار ها، استادیوم‌ ها، محوطه‌ های بیرونی و محیط‌ های تجاری بزرگ مناسب هستند.

  • لامپ‌ های صنعتی و فضای باز: این لامپ‌ ها می‌ توانند تا 400 وات یا حتی بیشتر توان داشته باشند. به عنوان مثال، یک لامپ LED با توان 300 وات می‌ تواند روشنایی قابل توجهی را در یک انبار بزرگ یا محوطه خارجی فراهم کند. این لامپ‌ ها به دلیل توان بالا و تولید نور زیاد، نیاز به تعویض کمتری دارند و در بلند مدت مقرون به صرفه‌ تر هستند.

لامپ 120 وات ، بزرگترین لامپ حبابی ال ای دی

در حال حاضر، لامپ 120 وات ، بزرگ‌ ترین و پرنورترین لامپ ال‌ ای‌ دی موجود در بازار روشنایی ایران است. روشنایی این لامپ، معادل 10 لامپ 12 وات است که هر کدام از آن‌ ها برای روشنایی یک اتاق خواب 12 متری کافی است. از این لامپ برای مکان‌ هایی که می‌ خواهید آن را غرق در نور کنید، استفاده کنید. این لامپ معادل یک پرژکتور 100 وات، روشنایی تولید می‌ کند و تنها تفاوت آن با پرژکتور، در زاویه تابش و میزان پخش نور است. لازم به ذکر است که لامپ 120 وات تنها در طیف رنگی سفید یا مهتابی تولید می‌ ‎شود.

کم نورترین یا کوچک‌ترین لامپ ال ای دی چند وات است؟

کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی موجود در بازار لامپ 5 وات است که با دو پایه E14 و E27 تولید می‎‌شود.

پُر نورترین یا بزرگ‌ترین لامپ ال ای دی چند وات است؟

لامپ 120 وات افراتاب ، بزرگ‌ترین و پرنورترین لامپ ال‌ ای‌ دی موجود در بازار روشنایی ایران است. روشنایی این لامپ، معادل 10 عدد لامپ 12 وات است.

کلام پایانی

اگر قرار نیست از ابزار نورپردازی مدرن استفاده کنید و با هزینهٔ کم به سراغ نورپردازی با لامپ بروید، انتخاب لامپ مناسب برای نورپردازی را جدی بگیرید. انتخاب اشتباه می‌ تواند در مدت‌زمان کوتاهی، نوری آزاردهنده برای محیط شما فراهم آورد و شما را مجبور به تعویض لامپ‌ هایتان کند.

ما در این مقاله علاوه بر معرفی کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی ، سعی بر آن داشتیم تا اطلاعات مفیدی را در خصوص انتخاب لامپ مناسب برای هر مکان در اختیار شما بگذاریم. اگر در انتخاب لامپ مناسب به نتیجه نرسیده‌ اید، واحد خدمات فروش کرمی شاپ آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی شماست.در این مقاله توانستیم تا حدودی در مورد کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی اطلاعات کسب کنیم . 

شما عزیزان می توانید کم نور ترین و پر نور ترین لامپ ال ای دی را سایت فروشگاه کرمی شاپ با گارانتی معتبر شرکت های تولید کننده لامپ ها تهیه کنید . 

 

مشاهده محصولات بیشتر در ترب

دکمه بازگشت به بالا