اجتماعی

هشدار درباره یک عادت غلط

پزشکان تایید کرده اند که تاخیر در زمان خروج می تواند به روده او آسیب برساند.

به گزارش ترند روز، چند بار در روز برای خوردن غذا باید به دستشویی برویم، شاید این سوال برای بسیاری از ما باشد؛ سوالی که ما را به یک پاسخ روشن و ثابت نمی رساند جستجو در وب سایت های پزشکی معروف است.

اما کارشناسان بهداشت هشدار می‌دهند: اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، وقتی احساس نیاز به انجام این کار کردید، خود را به خواب بچه‌ها نگه دارید، سریال‌های مورد علاقه‌شان را تمام کنید، پست‌هایشان را بنویسید یا حتی شامشان را پست کنید. جدول، احتمالا باید نگران سلامتی خود باشید.

تاخیر در جریان روده می تواند برای سلامت روده خطرناک باشد.

یعنی تعداد واقعی روده ها متفاوت است و حتی در این مورد هم نمی توان برای همه یک دارو بسته بندی کرد.

به گفته سرویس بهداشت بریتانیا (NHS)، حرکات روده در بیشتر بزرگسالان می تواند از چند بار در روز تا یک بار در 3 یا 4 دقیقه متفاوت باشد و یکی از دلایل اصلی این تفاوت مدت زمان انتقال غذا و هضم آن است. یعنی غذای هضم نشده زمان می برد تا آماده خروج از بدن شما شود.

مشکل این است که ما بزرگسالان یاد می‌گیریم که در جوانی و بزرگ‌تر شدن میل به نوشیدن را سرکوب کنیم و اغلب به این دلیل است که نمی‌توان به موقع به دستشویی رفت.

اگرچه کنترل صحیح و به موقع حرکات روده نشانه سلامتی است، اما برخی از ما بیش از حد کنترل می کنیم و این نیاز را نادیده می گیریم زیرا وقت دستشویی رفتن ما نیست.

در نتیجه، بسیاری از افراد دچار یبوست، درد شکم، عادات بد غیرمنتظره و نفخ می شوند.

پزشکان اصرار دارند که بهترین پیشگیری و حتی درمان، رفتن به موقع به دستشویی است تا خویشتن داری. این می تواند به ویژه برای کسانی که غذا را به آرامی هضم می کنند خطرناک باشد.

به گزارش ایندیپندنت، عادت به تاخیر انداختن دفع مدفوع به این معنی است که ضایعات باقی مانده در غذای شما بیش از آنچه که باید در بدن شما باقی می ماند و در کنار اجابت مزاج، تغذیه آهسته در بدن و مشکلات ناشی از آن باعث کیفیت زندگی می شود. .این کاملا شما را پایین می آورد.

کندی هضم همچنین ممکن است با بیماری های جدی مانند سرطان روده بزرگ، معده، پولیپ روده بزرگ و هموروئید مرتبط باشد.

اگر می خواهید عادات روده و هضم خود را بهبود ببخشید، بهتر است فیبر و آب میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و به طور منظم ورزش کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا