اجتماعی

میوه انرژی‌زا و سرشار از پتاسیم

موز میوه ای غنی از کربوهیدرات ها و پتاسیم انرژی زا است که عناصری برای سلامت قلب هستند.

به گزارش ترند روز، به گفته کارشناسان، موز یکی از بهترین منابع غذایی پتاسیم است. پتاسیم یکی از مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ فشار خون طبیعی و عملکرد قلب است.

همچنین طبق آمار رسمی، هر فرد در سال 10 کیلوگرم موز (حدود 100 عدد) موز می خورد.

در ادامه برگرفته از «بی بی سی گود فود» در مورد فواید این میوه صحبت خواهیم کرد:

* سلامت روده

به دلیل وجود مقدار زیادی پکتین، فیبر نامحلول، موز نه تنها به کاهش کلسترول کمک می کند، بلکه عملکرد روده را نیز عادی می کند. خوردن موز نیز التهاب را کاهش می دهد.

* سلامت قلب

موز سرشار از ریزمغذی های ارزشمند به ویژه پتاسیم است که یکی از مهم ترین الکترولیت های بدن است. پتاسیم به تنظیم عملکرد قلب و همچنین تعادل مایعات کمک می کند، که یک جزء کلیدی در کنترل فشار خون است.

* بیماری قلبی را کاهش می دهد

موز نارس به کاهش اسید معده کمک می کند و به نظر می رسد ترکیب گیاهی موجود در آن ضخامت پوشش معده را افزایش می دهد.

* مروج

از آنجایی که موز کم آب است، اغلب کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد و حاوی قند بیشتری است. موز حاوی قند به شکل ساکارز، فروکتوز و گلوکز همراه با فیبر است که خوردن آن منجر به افزایش فوری انرژی در بدن می شود.

* بهبود خلق و خو

موز حاوی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که به سروتونین شیمیایی مغز تبدیل می شود. وجود مقدار کافی از این ماده شیمیایی در مغز به شما کمک می کند آرام شوید، خلق و خوی خود را بهبود ببخشید، اضطراب را کاهش دهید و شادتر شوید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا