مبدأ و مقصد اجناس دستفروشان خلازیر مشخص نیست

فرهادی در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

مبدأ و مقصد اجناس دستفروشان خلازیر مشخص نیست

شهردار منطقه ۱۹ گفت: مبدأ و مقصد اجناس و اموالی که در بازارچه خلازیر و در بساط دستفروشان اینجا انتقال داده می‌شود و اینکه از کجا می‌آیند و به کجا می‌روند مشخص نیست و به خاطر همین اصلا به صلاح هم نیست که این روند ادامه‌ داشته باشد.

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: بازارچه‌ای که برای ساماندهی دستفروشان در محدوده خلازیر ایجاد شد، به ویژه آن قسمت انتهایی آن خیلی مورد استقبال فروشندگان قرار نگرفته است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود علت عدم استقبال از بازارچه‌ای که قرار بود دستفروشان خلازیر در آن ساماندهی شده و از خیابان جمع شوند، مربوط به اجاره بالای غرفه‌های آن است، تصریح کرد: نه اصلا بحث اجاره و مبلغ آن مطرح نبود و ما در مجموع می‌خواهیم کلا ساختار اینجا را از این حالت خارج کنیم.

شهردار منطقه ۱۹ یادآور شد: اجناس و اموالی که در بازارچه خلازیر و در بساط دستفروشان اینجا انتقال داده می‌شود و مورد خرید و فروش واقع می‌شود، اموالی هستند که بالاخره منبع و محلی که از کجا می‌آیند و به کجا می‌روند مشخص نیست و به خاطر همین اصلا به صلاح هم نیست که این روند ادامه‌ داشته باشد.

فرهادی در ادامه و در واکنش به اینکه گفته می‌شود بسیاری از اجناسی که در خلازیر عرضه می‌شوند، سرقتی هستند، خاطرنشان کرد: من خواستم این کلمه را استفاده نکنم اما عرضم همین است و کلا نگاه ما این است که خلازیر هم یک بافت است و به لحاظ پهنه‌ای یک تغییر بافت بدهیم.

وی همچنین تاکید کرد: ما کل خلازیر را می‌خواهیم به راسته تبدیل کنیم و اگر قرار باشد بازارچه‌ای هم در آنجا باشد در دل همان محدوده خلازیر برای دستفروشان یک میدانگاهی تعریف می‌کنیم که در آن فضا قرار بگیرند وگر نه به این شکل فعلی جواب نمی‌دهد.

گفتنی است در تیر ماه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران محلی را برای ساماندهی دستفروشان خلازیر را اندازی کرد.

در مراسم افتتاحیه غرفه‌های فوق سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی حضور داست و بنا بود که در فاز اول ۵۱۰ غرفه در اختیار دستفروشان قرار بگیرد؛ اما افتتاحیه و ادامه کار دستفروشان در این شعبه بازارچه خیلی دوام نیاورد و مجددا پای دستفروش‌ها و بساط کالاهای مختلف آن‌ها را به همان جای بساط همیشگی‌شان باز کرد.

دکمه بازگشت به بالا