اقتصادی

شهرهای جدید سرپا ماندند – ترند روز

علیرغم کاهش تقریباً 90 درصدی درآمد نفتی در مقایسه با سال 2011 و در دسترس بودن منابع ، بسته به کشور ثروتمندی که در زیرساخت ها و تا پایان ساختمان های مسکونی هزینه می شود ، شهرهای جدید به تدریج به شهرهای بهتری برای زندگی تبدیل می شوند. به گفته كارشناسان ، كار دولت به بخشي از مسكن اجتماعي در اروپا و آمريكا و مكاني نا سزاوار براي مسكن آنلاین بدل خواهد شد. طی هشت سال گذشته ، شرکت عمران شهرهای جدید 14 پروژه بزرگ ملی از جمله اتمام 303000 ساختمان مسکونی و 200 ساختمان مدرسه به ارزش 640 میلیارد تومان را آغاز کرده است.

به گزارش ترند روز ، بیش از 80 هزار پروژه به دوازده دولت واگذار شده است که به دلیل تصویب نکردن لایحه مشارکت های دولتی و خصوصی در ارائه پروژه ها به بخش خصوصی موفق نبوده و بودجه کافی برای تکمیل آنها نداشته است . درآمد نفت از 118 میلیارد دلار در سال 1390 به 8 میلیارد دلار در سال 1398 افزایش یافت. صادرات نفت که در آن زمان حدود 2.2 میلیون بشکه در روز بود ، به 500 هزار بشکه در روز کاهش یافت. تقریباً هیچ منبعی برای تکمیل پروژه توسعه در دسترس نیست و بخش عمده ای از درآمد آن صرف امور جاری دولت می شود.

تحویل 303،000 خانه آنلاین به شهر جدید

یکی از بزرگترین ابتکارات انجام شده توسط دولت قبلی بازسازی ساختمان آنلاین بود که مسئولیت صنعت ساختمان در دولت روحانی است. این شرکت بیشتر پروژه های خود را با پاکسازی زمین انجام می داد و در برخی موارد از دولت وام می گرفت. این زیرساخت ها برای تکمیل ساختمان ها ، زیرساخت ها و خدمات طراحی شده اند. تحویل 303000 واحد از مجموع 352000 مورد با متقاضیان مسکن آنلاین ، ساخت 200 مدرسه ، تکمیل مترو هشتگرد ، بارا اندیشه ، بزرگراه تبریز – سهند ، پارک معروف پرند ، مجموعه چند منظوره شهر جدید صدرا و ده ها پروژه دیگر که افتتاح شده یا در حال انجام است. این اجرا بخشی از دستاوردهای شرکت توسعه شهرهای جدید است.

ولی 60،000 واحد در مجموع 83،000 خانه در شهر جدید پردیس قبلاً باز شده بهره برداری از 80،000 ساختمان مسکونی آنلاین در شهر پرند با مجموع 90،000 واحد بخشی از کار این شرکت دولتی طی هشت سال گذشته است. در شهرک جدید هشتگرد از میان 35000 گروه متقاضی ، 21000 نفر معرفی شده و 12291 مورد برنامه و برنامه اقدام خود برای مسکن ملی را دارند. کار خط لوله روی 80،000 خط لوله باقیمانده نیز در حال انجام است.

طبق آماری که شرکت توسعه شهرهای جدید در وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده است ، طی هشت سال گذشته پروژه های بزرگی به شهرهای جدید اختصاص یافته است ، به غیر از بازسازی و تکمیل ساختمان های آنلاین و ملی ، از جمله ساختمان های مشترک خط مترو به شهر جدید و اتصالات آن. برای مترو کلانشهر تهران و همچنین اتصال آن به ایستگاه قطار اصلی هشتگرد شهر جدید ، بازار ایران اسلامی نقش اندیشه بزرگترین پروژه تجاری در شهر جدید با طراحی منحصر به فرد خواهد بود. دومین و فراموش نشدنی ، بزرگراه تبریز – سهند به عنوان الگوی مناسب همکاری با بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل بزرگراهی و اتصال به شهرهای جدید در پایتخت.

همچنین می توان به یکی دیگر از پروژه های مهم شرکت توسعه شهرهای جدید در هشت سال هوشیاری و خوش بینی اشاره کرد: احداث پارک مشاهیر پرند به عنوان بزرگترین پارک شهر و یکی از بزرگترین پارک های ملی. اینجا در کشوری با مساحت از 32 هکتار با ورود و حمایت از مشاهیر. یک ورزش چند بین المللی در شهر جدید صدرا به عنوان تنها سالن فوتسال کشور با استانداردهای جهانی و توانایی برگزاری مسابقات جهانی و تنها نمونه رستوران روی آب خراسان رضوی در شهر جدید گلبهار به نام رستوران سنجاقک با طراحی سنجاقک و جزایر خاص خود.

بودجه آن به 77000 میلیارد دلار رسید

طبق اعلام شرکت توسعه شهرهای جدید ، افزایش درآمد شرکت ، افتتاح پروژه های ملی مترو در شهرک گلگرد جدید هشتگرد کرج و بزرگراه جدید تبریز-سهند و ادامه اجرای مترو در شهرهای جدید بهارستان ، گلبهار ، پردیس ، پرند ، فولادشهر و مجلسی پروژه مشترک با بودجه 77000 میلیاردی ادامه دارد ، سیاست طراحی مراکز اطراف را دنبال می کند و این نقاط کار را ایجاد می کند ، به ویژه مکانی با خانه های آنلاین برای تبدیل خانه های آنلاین از یک پروژه مسکونی به یک پروژه توسعه شهری ، با تمرکز ویژه بر فرهنگ مسائل و توسعه زیرساخت ها اجتماعی ، از جمله ساخت بیش از 200 مدرسه در رده های مختلف آموزشی ، اصلاح سازمان و نمودارهای سازمانی این شرکت و اخذ تأییدیه از سازمان امور اداری و کارمندان و ایجاد دفاتر توسعه اجتماعی و فرهنگی ، ساخت و ساز و راه اندازی دو شرکت جدید توسعه شهر جدید ایوانکی ، برگزاری رویدادهای مهم شهری (جشنواره ها ، جشنواره ها و غیره) (شامل جشنواره ها و عکس ها) ، نمایشگاه ها و گالری های شهری در شهرهای جدید و سیستم های مجسمه سازی مشارکت که در زمینه های مختلف کار می کنند و در نهایت در گسترش همکاری های بین المللی با کشورهای مختلف مانند کره جنوبی ، آلمان و چین در دولت دوازدهم یکی از نتایج دستاوردهای شرکت توسعه شهرهای جدید و شرکای آن است.

فقط در استان تهران پنج پروژه اجرا شده است. این پنج پروژه شامل بازار ایرانی – اسلامی نقش اندیشه به ارزش 1250 میلیارد زباله در زمینی به مساحت 123000 مترمربع در سال 1394 ، تونل سلام شهر جدید پردیس به ارزش 2،670 میلیارد ریال در زمینی به مساحت هزار و 630 متر در سال 2017 ، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پرند که در سال 2017 هزار و 250 میلیارد ریال هزینه خواهد داشت ، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پردیس به ارزش 845 میلیارد ریال در سال 2017 ، پارک معروف پرند به ارزش 584 میلیارد ریال با مساحت 32 هکتار در سال 1399 مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح و پیشرفت پروژه انتقال آب از چین نیمه به شهر رامشار جدید استان سیستان و بلوچستان به طول 51 کیلومتر ، پروژه انتقال آب در استان البرز از سد طالقان تا شهرک جدید هشتگرد به طول 4 کیلومتر آغاز می شود ، شهرک هشتگرد-گلشهر شهرک جدید کارا کرج با هزینه 10 هزار میلیون کشتی آهنی به طول 25.8 کیلومتر ، افتتاح بزرگراه سهند-تبریز به طول 20 کیلومتر و هزینه 6000 میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی ، پروژه بزرگراه شهید سلیمانی و 7 تقاطع به طول کیلومتر ، سالن بین المللی ورزش های چند منظوره صدرا شهر جدید ، تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید صدرا ، تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی به طول 9 کیلومتر ، تکمیل 200 مدرسه در شهرهای جدید به ارزش 6400 میلیارد ریال چهار سال ، بخشی از نمایش شرکت توسعه شهرهای جدید یک استراتژی و امید برای دولت است.

تهدید از خانه آنلاین برداشته شد

طبق یک نظرسنجی علمی و تخصصی که در سال 1392 انجام شد ، پیش بینی شده بود که این خانه ها در دهه 1960 و 1970 در اروپا و آمریکای شمالی به مسکن عمومی تبدیل شده و به محیط نامناسبی برای زندگی تبدیل شوند. ما در این زمینه تجربه تلخی داشته ایم.

حبیب الله طاهرخانی ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، در این باره به ترند روز گفت: “با سرمایه گذاری از ابتدا ، ما در از بین بردن این تهدید برای سایت ساخت موفق بوده ایم ؛ حتی شاهد کمبود خدمات زندگی روزمره مانند آب ، برق ، و غیره در این سایت ها ، اما ما به ایجاد زیرساخت های اجتماعی و خدمات عمومی ادامه دادیم. علاوه بر حل مشکلات. زیرساخت های شهرها ، طی چهار سال گذشته ما آزادراه هایی را در محله ، مراکز رشد ذهنی کودکان و جوانان ، اردوگاه های پلیس ، اردوگاه های قتل آتش سوزی و مدرسه.

تعداد شهرهای جدید بیش از 1.1 میلیون نفر است

براساس این گزارش ، سال گذشته جمعیت 21 شهر جدید از 1.1 میلیون نفر گذشته است. طبق آمار ، رشد جمعیت در شهرهای جدید به شش برابر مناطق شهری رسیده است که دلیل اصلی آن بهبود زیرساخت ها و خدمات در این شهرها است. با توجه به اینکه جمعیت شهرهای جدید همیشه جوان است ، این شهرها توانایی رشد اقتصادی را دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا