اجتماعی

سالم‌ترین میوه‌ها برای مدیریت قند خون

کارشناسان و متخصصان سلامت همواره افراد را به مصرف میوه ها و سبزیجات تشویق می کنند، اگرچه برخی از میوه ها مانند موز، سیب و گلابی ویتامین ها، فیبر و مواد مغذی زیادی را برای بدن تامین می کنند، اما حاوی قند زیادی نیز هستند.

به گزارش ترند روز، خوردن بیش از حد قند یا فروکتوز میوه باعث تجمع آن در کبد می شود و کبد دیگر نمی تواند آن را پردازش کند. در نتیجه کبد تنها یک راه حل دارد و آن تبدیل مستقیم فروکتوز به چربی است که باعث چرب شدن کبد می شود.

در عین حال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که نباید بیش از 25 تا 50 گرم قند در روز مصرف کنید.

در ادامه برگرفته از «سلامت» در مورد میوه هایی که قند کمی دارند صحبت می کنیم.

* آووکادو

آووکادو یک میوه محسوب می شود و در هر 100 گرم آن تنها 1.4 گرم قند دارد. اگرچه آووکادو دارای چربی بالایی است، اما این اسیدهای چرب تک غیراشباع هستند. آووکادو همچنین حاوی ویتامین های A، E و B6 است.

* توت سیاه

میوه سیاه در هر 100 گرم تنها 2.7 گرم قند دارد و علاوه بر ویتامین C و E دارای مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است.

* توت ها

توت ها قند بسیار کمی دارند (4.8 گرم شکر در هر 100 گرم). توت ها عمدتاً حاوی آب هستند و فیبر موجود در آنها هضم را بهبود می بخشد.

* توت فرنگی

توت فرنگی در هر 100 گرم 5.5 گرم شکر دارد.

* پاپایا

پاپایا نه تنها قند کمی دارد (فقط 7.1 گرم در هر 100 گرم)، بلکه منبع ویتامین C نیز هست. 80 میلی گرم از این ویتامین را می توان در 100 گرم میوه یافت. وعده های پاپایا کلسیم، آهن و سدیم را تامین می کند.

* زردآلو

بسیاری از مواد مغذی را می توان از زردآلو به دست آورد. زردآلو همچنین سرشار از پتاسیم است. از طرفی در 100 گرم، تنها 7.7 گرم از این میوه وجود دارد.

* هلو

در هر 100 گرم فقط هشت گرم شکر وجود دارد. هلو کم کالری و پر آب است. خوردن این میوه مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن را در اختیار ما قرار می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا