اجتماعی

دویدن چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

دویدن یک ورزش محبوب برای بسیاری از افراد است. دویدن به ابزار و وسایل خاصی نیاز ندارد و در زمان ها و مکان های زیادی قابل انجام است.

به گزارش ترند روز، مطالعات نشان می دهد که دویدن به مدت پنج تا 10 دقیقه در روز با سرعت متوسط ​​می تواند فواید مختلفی داشته باشد.

در ادامه از وب ام دی در مورد برخی از مزایا و نتایج خوب و شگفت انگیز دویدن صحبت خواهیم کرد.

* سلامت قلب را بهبود می بخشد

حداقل 10 دقیقه دویدن در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی در افرادی که می دوند تقریبا به نصف کاهش می یابد.

* کیفیت خواب را بهبود می بخشد

خواب خوب برای سلامت انسان ضروری است. بدن شما هنگام خواب خود را ترمیم می کند، به همین دلیل است که با احساس شادابی از خواب بیدار می شوید. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که در طول روز ندوند.

* بهبود زانو و کمر

مطالعه ای که روی 675 دونده ماراتن انجام شد، میزان کمتری از آرتروز را نسبت به سایر افراد نشان داد. دویدن خطر ابتلا به مشکلات کمر در سنین بالا را کاهش می دهد.

* حافظه را بهبود می بخشد

دویدن در کوتاه مدت و بلندمدت تاثیرات مثبتی بر مغز شما دارد. ورزش هوازی ضربان قلب شما را افزایش می دهد و باعث تعریق می شود که باعث افزایش اندازه هیپوکامپ، بخشی از مغز که مسئول حافظه و یادگیری است، می شود.

* کاهش سرماخوردگی

انجام ورزش های هوازی مانند دویدن حداقل پنج روز در هفته خطر ابتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را تا 43 درصد کاهش می دهد.

* اثرات روانی مثبت

دویدن به بهبود خلق و خو، تمرکز و کیفیت کلی زندگی کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا