اجتماعی

درباره تکنیک “۸-۷-۴” چه می‌دانید؟

کارشناسان بهداشت به طور مداوم توصیه می کنند که یک فرد بالغ برای داشتن یک زندگی سالم به هفت تا نه ساعت خواب در شب (بسته به سلامت جسمی و روانی خود) نیاز دارد.

به گزارش ترند روز، متخصصان سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS) بر این توصیه تاکید کرده و یادآور می شوند که کمبود خواب می تواند با بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، آلزایمر و سایر بیماری های روانی مرتبط باشد. زیرا اضطراب و افسردگی با هم مرتبط هستند.

با توجه به نیاز به خواب کافی برای همه افراد و در تمام سنین، متخصصان سلامت همواره سعی کرده اند برنامه ها یا روش هایی روزانه را بیابند که افراد بتوانند از آن برای بهبود کیفیت خواب استفاده کنند.

یکی از این روش ها “تکنیک تنفسی 8-7-4” نام دارد. تمرینی که هدف آن تنظیم تنفس است و به آرامش بدن قبل از خواب کمک می کند.

تکنیک 8-7-4 چیست؟

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، «اندرو ویل» پزشک آمریکایی در توضیح این تکنیک گفت: برای امتحان این روش در مکانی آرام و آرام بنشینید و ابتدا باید نوک زبان خود را روی آن در چربی روی آن قرار دهید. پشت سرت دندان ها

سپس به مدت چهار ثانیه آرام از طریق بینی نفس بکشید.

قبل از بازدم هفت ثانیه نگه دارید.

هنگام استنشاق، هوا را به مدت هشت ثانیه از دهان خود خارج کنید و صدای “وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو” ایجاد کنید. سپس این کار را برای چهار چرخه تنفسی تکرار کنید.

تایید شده توسط دکتر ویل می گوید که در طول چهار ماه اول، افراد نباید این کار را بیش از چهار دوره انجام دهند.

هنگامی که با این روش راحت تر شدید، می توانید آن را به هشت دوره افزایش دهید. این پزشک آمریکایی همچنین توصیه می کند که انجام این کار نباید بیش از هشت سیکل در یک زمان باشد.

آیا این روش کار می کند؟

ویل می گوید این روش یک روش خوب و موثر برای کمک به خواب شبانه افراد است و همچنین به آنها کمک می کند اگر در نیمه شب از خواب بیدار شوند، بخوابند. او می گوید این روش می تواند به کاهش اضطراب، کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و بهبود هضم کمک کند.

البته لازم به ذکر است که تحقیقات گسترده ای در مورد اثربخشی این روش انجام نشده و اثربخشی آن با استفاده از تکنیک های تنفسی ارزیابی شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا